F
flashlight
Sv: Hur gör man?! Råd till nybörjarponnymamma sökes!
Det tycker jag du gör rätt i, som komplement, så länge ponnyn går lätt för dej som vuxen att hantera så att du kan lära barnen
För övrigt instämmer jag med flashlight! Man kan aldrig tillskriva djur mänskliga egenskaper - de blir som de hanteras! (Avvikelser förekommer naturligtvis inom alla arter) Det är en av anledningarna till att vi ska börja ta hand om en häst lite mer än bara en dag/vecka på ridskola. Ridskolan är jättebra, men det är väldigt lite "ta hand om hästen" och väldigt mycket "åååhh gullegull" bland tjejens ridskolekompisar och jag vill inte att det bara blir på den nivån om du förstår hur jag menar? Många är de som varken gör i ordning hästen före eller efter utan bara seglar in, pussar hästen, rider sin tid och sedan åker hem. Det är ett svårt och ansvarsfullt jobb att ta hand om ett djur men också något fantastiskt, och DET vill jag försöka förmedla till dottern!
Det tycker jag du gör rätt i, som komplement, så länge ponnyn går lätt för dej som vuxen att hantera så att du kan lära barnen