Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning idag ska jag löshoppa min häst för första gången! hon är 3 år gammal. jag har varit med vid löshoppning förrut, men då med hästar som...
Svar
16
· Visningar
1 359
Senast: RIA
·
Ridning Hur gör en AR-ryttare för att driva en häst som saknar framåtbjudning? Frågan ställdes av Solis i en annan tråd, och jag var ute efter...
Svar
16
· Visningar
1 303
Senast: Zahlo
·
Träning Hur mkt tappar en häst på 10 dagars vila? Jag vet att det finns studier på området men jag kommer inte ihåg i detalj. Det jag minns...
2
Svar
31
· Visningar
2 887
Senast: Centaur
·
Träning Är inte det egentligen ungefär det dummaste man kan göra? Hur tänker man om man gör det? Är inte det som att beställa stegringar och...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
14 220
Senast: Asphyxia
·
Träning En ridskola i mina hemtrakter har skaffat en ardenner som ska gå med på ridlektioner, men är det särskilt lämpligt? I och med att...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
13 144
Träning har funderat lite på det här med unghästträning. Har en 2-årig ponnyflicka som jag håller på att köra in (tillsammans med min tränare...
Svar
6
· Visningar
1 171
E
Träning Hej! jag har ett litet problem med min varmblodiga travare. det är nämligen så att han har sadeltvång men endast i gången? i boxen är...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: mackan
·
Träning Skulle vilja ha små tips och råd om hur ni skulle gå till väga eller hur ni har gått till väga med era ung hästar när det är dags för...
2
Svar
22
· Visningar
1 752
Senast: Yazilver
·
F
Träning Hej hej! Idag ska jag åka och kolla på en häst. Jag skulle vilja ha lite seriösa tips på hur den ska sättas igång. Hästen har nu...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: Yazilver
·
Träning Jag har en fyraårig ponny som fick kritiken marktrång fram, bredspårig bak på kvaliten. Hur ska man arbeta henne för att bättra på...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: carinah
·
Träning hejsan när jag försöker lära min häst att backa så reser hon sej bara rakt upp hur gör jag får att få henne att backa ?
2
Svar
23
· Visningar
5 872
J
Träning Hej! Har haft min varmblods valack i två månader och två veckor och det har inte varit några större problem med honom när jag ridit...
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: Immer
·
Z
Träning Hejsan. Lite historia först, kanske blir tydligare att förstå varför det blev som det blev Som vissa vet har jag en 5årig travare som...
2
Svar
21
· Visningar
2 057
Senast: Cilla
·
S
Träning Jag fick min häst för 3 månader sen och han har funkat kanon, att rida ut på och så. Bäst när han är själv, men nu när jag rider ut med...
Svar
19
· Visningar
1 282
Senast: Totola
·
C
Träning måste man ha in spännings tyglar när man longerar? Tänkte longera min f.d. medryttarhäst då han inte kan galoppera på volt.. vet nt om...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Bialitt
·
Träning har ju skrivit ett par inlägg redan ommina hästproblem... nuhar jag lyckats hitta en stallplast betydligt närmare hemmet, men...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: mizz
·
Träning min häst som är 16 år värkar aldrig ha blivit longerad, eller så blev hon det under inridningen, men har glömt så hur gör man för att...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: mizz_perfect
·
P
Träning Hej. Ja har en finnhäst som kom ti oss i början av juli. Före de gick den 2 månar på bete så den var ganska fet när den kom. Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: piupau^^
·
Ridning -Fattar ni galopp? :) Känn in allt och berätta. Både på unghästar, omskolande hästar och välskolade hästar! Hur tänker ni med...
Svar
9
· Visningar
1 270
Senast: Spirit
·
T
Träning Min har börjat få skav av skänklarna!! :cry: Hon har inte haft det innan under den tiden jag har haft henne. Jag försöker jobba med att...
Svar
19
· Visningar
1 560
Senast: Galant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur