Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning skulle bara vara kul att veta va andra tycker om de här.. jag håller på att leta nytt stall nu pga dom i de stallet ja står i nu tycker...
2
Svar
23
· Visningar
3 261
Senast: Taana
·
Träning Fick mej en tankeställare från en annan tråd. Och har nu insett att jag har en häst som istort sett flyttar runt på mej som han vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 212
Senast: Cornelia
·
F
Träning Nu har jag haft min nya häst hos mig sedan i somras Han är extremt sur i stallet och boxen och det har inte blivit ett dugg bättre, i...
2
Svar
32
· Visningar
2 605
Senast: sussa
·
S
Träning Rider en häst som ibland rycker tag i tyglarna så man flyger framåt. Man har inte en chans eftersom hon är såpass stark. Tips för att...
2
Svar
26
· Visningar
2 579
Senast: Taana
·
N
Träning Hur fort får man köra med hästtransport med häst i? Hur mycket får man dra med bara B kort? Eller beror det på bilen man har...
Svar
1
· Visningar
11 493
Senast: skuggi
·
Träning Med 3 åringen har jag nu uppmärksammat en rejäl oliksidighet som inte märkts så mycket under "insittningen". Tömkörde idag och i...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: Sar
·
E
Träning Alltså.. jag känner mig ganska dålig. Jag anser själv att jag rider hyfsat, och min ridlärare verkar också tycka det. Men till mitt...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Eccentric
·
A
Träning Har köpt ett vbl som är en fd travare. Han är jätefin att rida och mjuk o fin i traven och väldigt samarbetsvillig. Nu är det dags för...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Akela79
·
A
  • Låst
Träning Har köpt ett vbl som är en fd travare. Han är jätefin att rida och mjuk o fin i traven och väldigt samarbetsvillig. Nu är det dags för...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: IngelaH
·
Träning Vet inte hur jag kom på det men något jag tänkt på en längre tid :angel: Tänk dig själv när det kliar någonstans så otroligt mkt och...
2
Svar
30
· Visningar
3 183
Senast: Xoya
·
F
Träning Min foderhäst kom hit för 1 vecka sen, och jag har upptäckt att hon är livrädd för att vara själv, både i stallet och när man är ute och...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: puckis
·
A
Träning Hittar ingen annan tråd om det och jag vet att ämnet varit upp tidigare för länge sedan. Jag hade en diskussion tillsammans med en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 799
Senast: Jacksson_95
·
Träning Kan knappt rida,endast skritta någon dag i veckan pga diskbråck.Har en medryttare men tänkte prova longera.Använder aldrig snodden...
2
Svar
20
· Visningar
3 927
Senast: Jackie_nova
·
U
Träning jag ska provrida en häst för ev foder imorgon, det enda jag vet är att han var valack och varmblod som inte varit ridet på ca ett år...
Svar
9
· Visningar
1 132
Senast: Instant
·
C
Träning Jag funderade på en sak häromdagen. Jag har alltid benämt mig själv som NH-inriktad i hantering och ridning av hästar. Men så slog...
2
Svar
34
· Visningar
2 574
Senast: Invinciblestables
·
Träning Jag har ett islandssto och en flatcoated retriever valp som jag hoppas kunna ha med under ridturerna och i stallet när hon blir...
2
Svar
37
· Visningar
3 284
Senast: tinituss
·
M
Träning Nu är det dags.. att äntligen skaffa häst.. Det är så att jag precis fått jobb som stallchef vilket innebär gratis stallplats plus en...
Svar
13
· Visningar
1 430
Senast: Merchilld Exotic
·
I
Träning Hej! Jag har nyss blivit skötare på en äldre varmblods-valack. Han är väldigt pigg och så men har inte blivit riden på några...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: Cut3Leo
·
A
Träning Har en ponny. Ett varmblodssto på 9 år som inte är rolig att rida. För att göra en lång historia kort så när jag vill skritta lugnt på...
Svar
2
· Visningar
940
S
Träning Har tänkt på den kombinationen sen jag diskuterade detta för flera år sen med en hästmänniska som var av den åsikten att hästar inte...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025