Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Hej jag är en tjej som ska börja rida igen på ridskola efter snart 3 års uppehåll. Innan jag slutade så red jag ponny, alltid ridit...
Svar
18
· Visningar
1 703
Senast: Rubina
·
S
Träning Vad gör man när ens Häst börjar att vara bitsk när man ska ta in ena hästen från hagen eller henne själv utan någon annan häst ?. alltså...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: sussa
·
A
Träning Hej allihoppa. Nu e det antagligen en väldigt dum fråga för er som vet,men jag vet ju inte. Min nordsvensk vill gärna klia sig i mot...
2
Svar
21
· Visningar
2 095
Senast: ika77
·
C
  • Låst
Träning Hejsan. Tänkte berättamin historia om hästhantering, min kompis Hanna har fått hem ett kallblodssto på 5år hit till mig och min häst...
2
Svar
35
· Visningar
2 532
Senast: Fredrik_
·
  • Låst
Ridning I detta forum diskuterar vi Klassisk Ridkonst. Detta innebär diskussioner om det som brukar benämnas barockridning, akademisk ridkonst...
Svar
1
· Visningar
1 671
Senast: IngelaH
·
P
Träning Hej , jag har en häst som jag ungefär har haft ett halv år , hon är dukig och väl riden , men hennes problem är att jag inte kan rida...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: Månsane
·
H
Träning Hur är era erfarenheter med medryttare? Varför har ni skaffat en, hur många dagar i veckan får ni hjälp och vad "ingår" i medryttarens...
2
Svar
27
· Visningar
2 746
Senast: Taana
·
M
Träning Hur många dagar per vecka rider ni era 5-åringar och hur lång vintervila ger ni dem?
Svar
10
· Visningar
1 337
Senast: Taana
·
W
Träning Hästen jag rider på är väldigt tung i huvudet och går emot väldigt mycket. Och sen gapar han hela tiden när man rider honom, även med...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Asa_S
·
J
Träning Hejsan! Jo som sagt så ska jag skriva ett litet veckoschema på hur jag skulle vilja rida hästen varje vecka. Detta schema gäller en...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Jojo_92
·
Träning idag ska jag löshoppa min häst för första gången! hon är 3 år gammal. jag har varit med vid löshoppning förrut, men då med hästar som...
Svar
16
· Visningar
1 359
Senast: RIA
·
Ridning Hur gör en AR-ryttare för att driva en häst som saknar framåtbjudning? Frågan ställdes av Solis i en annan tråd, och jag var ute efter...
Svar
16
· Visningar
1 301
Senast: Zahlo
·
Träning Hur mkt tappar en häst på 10 dagars vila? Jag vet att det finns studier på området men jag kommer inte ihåg i detalj. Det jag minns...
2
Svar
31
· Visningar
2 876
Senast: Centaur
·
Träning Är inte det egentligen ungefär det dummaste man kan göra? Hur tänker man om man gör det? Är inte det som att beställa stegringar och...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
14 220
Senast: Asphyxia
·
Träning En ridskola i mina hemtrakter har skaffat en ardenner som ska gå med på ridlektioner, men är det särskilt lämpligt? I och med att...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
13 134
Träning har funderat lite på det här med unghästträning. Har en 2-årig ponnyflicka som jag håller på att köra in (tillsammans med min tränare...
Svar
6
· Visningar
1 171
E
Träning Hej! jag har ett litet problem med min varmblodiga travare. det är nämligen så att han har sadeltvång men endast i gången? i boxen är...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: mackan
·
Träning Skulle vilja ha små tips och råd om hur ni skulle gå till väga eller hur ni har gått till väga med era ung hästar när det är dags för...
2
Svar
22
· Visningar
1 748
Senast: Yazilver
·
F
Träning Hej hej! Idag ska jag åka och kolla på en häst. Jag skulle vilja ha lite seriösa tips på hur den ska sättas igång. Hästen har nu...
Svar
6
· Visningar
955
Senast: Yazilver
·
Träning Jag har en fyraårig ponny som fick kritiken marktrång fram, bredspårig bak på kvaliten. Hur ska man arbeta henne för att bättra på...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: carinah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama