Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hejsan när jag försöker lära min häst att backa så reser hon sej bara rakt upp hur gör jag får att få henne att backa ?
2
Svar
23
· Visningar
5 810
J
Träning Hej! Har haft min varmblods valack i två månader och två veckor och det har inte varit några större problem med honom när jag ridit...
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: Immer
·
Z
Träning Hejsan. Lite historia först, kanske blir tydligare att förstå varför det blev som det blev Som vissa vet har jag en 5årig travare som...
2
Svar
21
· Visningar
2 057
Senast: Cilla
·
S
Träning Jag fick min häst för 3 månader sen och han har funkat kanon, att rida ut på och så. Bäst när han är själv, men nu när jag rider ut med...
Svar
19
· Visningar
1 282
Senast: Totola
·
C
Träning måste man ha in spännings tyglar när man longerar? Tänkte longera min f.d. medryttarhäst då han inte kan galoppera på volt.. vet nt om...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: Bialitt
·
Träning har ju skrivit ett par inlägg redan ommina hästproblem... nuhar jag lyckats hitta en stallplast betydligt närmare hemmet, men...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: mizz
·
Träning min häst som är 16 år värkar aldrig ha blivit longerad, eller så blev hon det under inridningen, men har glömt så hur gör man för att...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: mizz_perfect
·
P
Träning Hej. Ja har en finnhäst som kom ti oss i början av juli. Före de gick den 2 månar på bete så den var ganska fet när den kom. Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: piupau^^
·
Ridning -Fattar ni galopp? :) Känn in allt och berätta. Både på unghästar, omskolande hästar och välskolade hästar! Hur tänker ni med...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Spirit
·
T
Träning Min har börjat få skav av skänklarna!! :cry: Hon har inte haft det innan under den tiden jag har haft henne. Jag försöker jobba med att...
Svar
19
· Visningar
1 560
Senast: Galant
·
S
Träning Hej! Nu när det bara är några månader kvar till vintermörkeret(hemska tanke) kom jag å tänka på en sak. Jag har aldrig ridit i...
2
Svar
31
· Visningar
4 295
Senast: kem
·
Träning Hur går ni tillväga då er unghäst ska klippas för första gången?
Svar
12
· Visningar
1 422
Senast: Pegija1
·
F
Träning Hur inbjuder en häst till lek i hagen?
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Fredrik_
·
D
Träning Ibland undrar jag vad vad det är man håller på med.. Har nyligen köpt en shettis som är en kanonhäst på en massa sätt men han har...
Svar
10
· Visningar
1 322
Senast: Jeeves
·
Träning Ja, som rubriken lyder, hur ofta löshoppar ni era unghästar? Både pållan (2 år) och jag tycker det är superroligt, men samtidigt är...
Svar
2
· Visningar
1 693
F
Träning Jag ska snart köpa mej en ny ponny. Har bara haft kallblod förut men ska nu byta till nått smäckrare. Jag är bara fritidsryttare och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 050
Senast: cristobal
·
J
Träning jag ska rida i morgon för fjärde gången på min medryttar häst, jag ska rida i ridhus men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det/...
Svar
14
· Visningar
974
Senast: johanna_h
·
A
Träning hejsan! Min häst gillar inte att vara ensam. Hon blir jätte stirrig i stallet av att stå själv och vill bara ut så att hon kan se sina...
Svar
17
· Visningar
1 770
Senast: almunge
·
J
Träning Nån gång skulle jag gärna vara med i en distans tävling, men tills den dagen kommer håller jag mig till sådana icke tävlingar diverse...
Svar
1
· Visningar
684
N
Träning Rider en nordsvensk som är väldigt stel i vänster sidan. Vill inte fatta vänster galopp eller vänsterställd eller gå undan för vänster...
Svar
10
· Visningar
1 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka