Ni som har engelskt fullblod.. :)

Sv: Ni som har engelskt fullblod.. :)

Mitt "fullblod"

Ben: Helt ok, har inte varit halt eller påvisat några förslitningskador,

Hovar: Kanon, har aldrig haft en enda tappsko:D

Kyla: Klarar det bra men har täcke ute

Värme: Ogillar flugor och knott, känslig runt öron och mule, har lite soleksem

Hoppning:
Hoppar som fasen med kanonfin frambensteknik. dock är det jag som inte vågar hoppa ngt högre än 1 m

Temprament: Helcool! men mkt spring i benen

Mat: Blir en tjockis

Skador: småsår än så länge iallafall

Det är väldigt individuellt hur bra dom kan bli o så, och med rätt träning kan ju dom flesta hästar bli rätt duktiga, men endel har svårare för sej än andra.
Men detdär med att dom har känsliga ben kan jag hålla med om. Jag har ett engelskt fullblod och han är känslig för allt tycker jag ;) men han är underbar på alla andra sätt! Och man lär sej med tiden hur man ska sköta eventuella småsår o grejer för att undvika att det blir problem :D
Jag kan numera utnämna mej själv till "proffessionell bandagerare" ;)

Kom på lite mer grejer nu när jag läste dom andra inläggen...
Min har faktiskt väldigt bra hovar, fast i början trampade han av sej skorna efter bara nån dag...men nu har dom suttit på i flera veckor "peppar peppar"
Rida i skogen på sommarn skulle jag inte direkt kalla trevligt o harmoniskt, då min häst är jättekänslig för myggor o knott o sånt...han får nästan panik om dom blir för många.
Regntäcke är det som gäller när det regnar för annars blir han jääättekänslig över ryggen o man får knappt ta på honom...:smirk:
Han tycker det är jättekul att hoppa men pga en skada så har det inte blivit så mkt ridning alls sen i maj:cool:
Han är rätt känslig för foderbyten...
hm...vad ska jag säja mer?... svår att hålla i hull...
Fast annars jättego! Lagom känslig att rida och väldigt lättlärd o gör alltid sitt bästa :bump:

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 293
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Alltså, jag känner mig dum som frågar, men det här börjar bli löjligt. Jag har i grunden hösnuva, allergi mot björk, gräs och en annan...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 903
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Hej! Är det någon mer där ute som känner igen sig. Jag har ett fullblod på nu 6 år som jag skrivit om här förut, visserligen går det...
2
Svar
24
· Visningar
3 344
Senast: Esset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9