Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Vet att säkert ni flesta är dödströtta på dess lastningstrådar men ja har läst massa o hittar inte de ja söker. Jag har en 03 sto som...
2
Svar
22
· Visningar
2 982
C
Träning Har precis flyttat till ett nytt stall med min häst. Vilket väl både har haft positiva och negativa sidor. Främst oroar jag mig för...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Yrja
·
Träning Ett sto i stallet lägger tungan över bettet.Hon har precis kommit hem till oss men har gjort så hela tiden.När hon kom gick hon på...
2
Svar
24
· Visningar
1 855
Senast: charmant
·
A
Träning Kort historik: Jag har en dotter på 6 år som ridit i en o en halv termin. Jag red som barn men kom aldrig riktigt ifrån känslan av att...
2
Svar
32
· Visningar
3 381
Senast: A73H
·
K
Träning Okej en gång för alla nu, hur ser jag att jag har rätt sittben då jag rider lätt??:)
Svar
7
· Visningar
1 440
Senast: Kallblod
·
Träning Var och såg på en hästpremiering för ett par veckor sedan och jag har gått och funderat på detta ett bra tag nu.. När dom visade de...
2
Svar
25
· Visningar
3 323
Senast: arabia
·
S
Träning Köpte mitt 13 åriga sto från en ridskola för två veckor sen. Där har hon gått i två år, 3-4 timmar om dagen, mest i ridhus och paddock...
Svar
16
· Visningar
1 488
Senast: Silly
·
L
Träning Så nu är jag lite nyfiken! Vad har ni för erfarenhet av att ha hästar av de tre olika könen i samma hage? Blir de många betäckningar ...
Svar
11
· Visningar
1 238
Senast: Lantlolla
·
E
  • Låst
Träning efter ett par veckors igångsättning + mkt muskeluppbyggande övningar i skogen, kan det väl passa sig att börja lite smått i paddocken...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: IngelaH
·
Träning Så där ja! Nu har jag mjölksyra i armarna och ont i benen efter att haft med lilla russet som handhäst. Både Calle och Plutten (russet)...
Svar
7
· Visningar
974
Senast: Joka
·
Träning Har en häst som behöver komma igång och jobba bättre med vänster bakben. Vad har ni för övningar som gör att jag kommer åt det benet?
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: cambello
·
E
Träning vad ska jag använda mig av för inspänning vid longering? alltså "lös inspänning"
Svar
1
· Visningar
621
Senast: kladdkakor
·
M
Träning Jag skickade iväg en lugn, harmonisk, tillfreds och orädd häst på bete, som var helt nöjd med att jag bestämde över henne. Hon är...
Svar
8
· Visningar
1 171
Senast: Hanna-panna
·
C
Träning Mitt nioåriga quartersto har ett jättemärkligt beteende... Hon är hur snäll som helst att hantera och står helt stilla och lugnt medan...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Chilly
·
Träning Hur ska man göra när man börjar löshoppa en unghäst. har en 2-åring som ska börja hoppa lite nu tänkte jag.
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: bigganl
·
Träning *Suck* Nu har Hästen fått ett återfall! Hästen släpptse på bete i mitten av juni och under hela sommaren har hon varit hur lugn som...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 960
Senast: ansk
·
Träning men i af detta har jag frågat om på 2 andra ställen inna och nu frågar jag här...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: goamarie
·
J
Träning Jag har ett sto av rasen varmblod. Hon är sju år gammal och väldigt snäll vid de mesta av hanteringen från marken. Då kommer vi till...
Svar
15
· Visningar
1 655
F
Träning Heej alla, Min häst sparkade av benet på sin hagkompis så den tyvärr fick tas bort för ca 3 månader sedan...:( Dom var bästa...
Svar
2
· Visningar
1 171
Senast: mackan
·
M
Träning Är ganska nyligen ärgare till en trevlig importerad d-ponny. Hästen är mycket trevlig i all hantering och bjuder bra på hinder...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: mesg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama