Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Ibland när ja ska hoppa upp barbacka, eller ja nån "kastar" upp mej på henne så sparkar hon mot en, varför?? Min tränare säger att de...
Svar
6
· Visningar
1 119
Senast: piupau^^
·
N
Träning Hej hästmänniskor! Skulle gärna ha lite synvinklar, ideér och erfarenheter från er! :) Jag rider just nu en ganska "het" häst som är...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 998
Senast: NomenNescio
·
M
Träning Var och hämtade min nya häst häromdagen. Fick då reda på att hon stoppar huvudet under bommen när hon åker :crazy: Mycket riktigt...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: Domenico
·
Träning Hur lär man en 3åring att stå still när man sitter upp. Hon är nyss inriden, jätte snäll att hantera. men hon trampar runt hela tiden...
Svar
17
· Visningar
1 423
Senast: lynxlady
·
Träning Jag skulle gärna vilja ha tips på roliga markövningar. Hade varit roligt att vänja honom vid lite olika saker men på ett lugnt sätt...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: clarinho
·
E
Träning Vad kan man göra åt hästar som är riktigt stirriga i boxen? som bara går runt runt och runt hela tiden, det är likadant när man själv...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Nicke
·
S
Träning Min häst är riktigt bångstyrig och gör lite som han vill. han går knappt att hålla när vi går till hagen och är inte uppmärksamm på...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Balance
·
A
Träning Min 4 åring har börjat tappa mjölktänder och är sur och känslig, han var det förra vändan också ,är det fler som upplevar att deras...
Svar
1
· Visningar
1 185
Senast: Baddy96
·
Träning Jag ska eventuellt bli medryttare på en D-ponny nu under hösten. Jag är över 18, men ganska liten och gillar D-ponny/liten...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: neferra
·
Y
Träning Hej! Känner att jag har väldigt mkt pengar och funderar på om jag ska köpa en hästbok. Någon som har nå bra tips? Gärna en bok om NH...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: A73H
·
F
Träning Hej alla, jag har ett hafflinger sto på 7 år som jag nu utbildar mig med tillsammans. Jag rider för hopptränare en gång i veckan och...
Svar
12
· Visningar
1 214
Senast: Sombre
·
Z
Träning Att äga och köpa sin egna häst är ju en dröm... Men när vet man att man kan det? Alltså.. pengar , tid, kunskap.. Hur mycket planerade...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: hurriganes
·
R
Ridning Hej allihop! Behöver lite hjälp, har en 11 årig travare som jag just börjat med att skola enligt den akademiska ridkonstens lära...
Svar
10
· Visningar
1 310
Senast: boella
·
B
Ridning Jag rider enligt akademiska principer till viss del, dvs att när jag kommer ner med min häst på fältet så böjer jag honom till...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: boella
·
  • Låst
Ridning Jag bara slogs av hur lösgjord Bents häst är här. http://www.youtube.com/watch?v=YtDEWcBz1X4&NR=1 Det känns som om det stora problemet...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
8 568
Träning Nu är det dags att sätta igång mitt sto, hon har ett föl som är 1månad. Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra med den lille :smirk...
2
Svar
23
· Visningar
2 014
Senast: Ponyta
·
Träning Jag har funderat ett tag på denna fråga. Avlastningssits betyder att man inte sitter djupt o tungt, detta för att skona tex unghästens...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: bigganl
·
Ridning hejsan på er! jag har blivit lite nyfiken, efter att ha läst lite trådar här i forumet;om jag sätter tyglar på min remontnosgrimma...
Svar
16
· Visningar
1 674
Senast: Anna_
·
A
Träning Finns det någon där ute, som likt mig lider av prestationsångest? Det finns så himla mycket måsten...Hästen måste gå helt perfekt...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: krigarinna
·
B
Träning Beställde ett nytt vintertäcke i strl 145 åsså ska jag prova det idag, men om det inte passar, kan man skicka tbx de då? Tror inte de?!:o
Svar
6
· Visningar
800
Senast: brosen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama