Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej Jag har ett problem...jag har en defekt i min höft. Pga detta så sitter jag snett i sadeln då jag "lärt mig" att avlasta min onda...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Trubbel
·
Träning Igår när jag var på väg till hästen så passerade jag ridbanan vid ett annat stall och såg en ung tjej som red "rollkur" (dvs hästen hade...
2
Svar
20
· Visningar
2 648
Senast: HMQ
·
S
Träning Fick hem min nya häst för snart två veckor sen. Helt underbar och perfekt på alla sätt men sen igår har hon blivit förbannad när man...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Cissi_K
·
S
Träning Hej alla! Nu har jag en fråga som kanske låter dum, men tänkte att här lär det finnas experter :) Jo, det är såhär att jag har nyligen...
Svar
11
· Visningar
13 990
Senast: Elinka
·
S
Träning Hej på er hästkunniga! Jag är ganska ny med hästar, ridning etc så jag behöver lite hjälp.. jag har alltid älskat hästar och så men har...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Elinka
·
Träning Hej! Jag ska för första gången på flera år rida i en ridgrupp nu tillsammans med min halvfodervärdshäst. Är mäktigt nervös, men...
Svar
3
· Visningar
3 107
Senast: Orange
·
K
Träning Hejsan! Jag hjälper Min kompis att få sin travare i form igen! Min kompis cilla Fick en fd. travare som hon gärna vill rida, MEN den...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: Katrine_Elliot
·
M
Träning Har precis skaffat mig en mkt envis fjording,då han kastar av sin ägare men har inte testat mig ännu,mer än att vilja gå till höger (när...
Svar
8
· Visningar
1 173
Senast: M00lla
·
A
Träning Hejsan! Jag är väl medveten om att man inte får låta hästen gå ute utan skydd 24 timmar om dygnet. Dock är jag fundersam på om...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: syrran
·
F
Träning Hur lär man sig att tömköra och hur tömkör man jätte glad :D för svar//farrebarre
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: farrebarre
·
F
Träning Hej! Jag har lite funderingar kring unghästar. Hur vänjer man dom vid allt t.ex. ha träns på sig, sadel, ryttare, ja allt och hur gör...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: farrebarre
·
S
Träning Okej nu har jag fått olika svar av mina kompisar om en fråga jag hade. så nu testar jag att skriva den här så det klarnar upp vad som...
Svar
17
· Visningar
3 280
Senast: mylan
·
T
Träning Vad gör ni för att få hästarna lugna med bettet? Min häst är ett fullblod som tränats dressyr i ca ett halvår. Hans tänder är kollade...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Magnum
·
S
Ridning Nu behöver jag lite kloka buke huvuden samlade. Mitt gamla sto är skadat sedan juni. I slutet av juli fick jag beskedet att hon ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 767
Senast: evis
·
Träning På "allmän begäran", enligt forumet Bukefalos-Hjälp, försöker jag skapa en liten "enkätförfrågan" här. Med tiden, kanske det kan bli...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
7 444
Senast: Orvar
·
K
Träning Hejsan! Jag hjälper min kompis att lösa sitt problem med sin fd. travare som hon vill få i "Rundare" galopp. Jag vet att det finns...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: lakrits
·
Träning Vad är det egentligen för skillnad i inverkan? 3 åringen behöver få visat vägen neråt framåt då han är byggd med mycket resning och...
Svar
1
· Visningar
1 145
Senast: axel
·
P
Träning Hej Alla! I vårt stall ska det snart komma in ytterligare två inackorderingar varav en är hingst. Han ska tydligen vara en lugn hingst...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
9 906
Senast: trav
·
C
Träning Hjälp!:eek: Var hos en tränare med hästen för några dagar sedan och det var en HEMSK upplevelse. Jag började rida men sedan kom...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 402
Senast: Apollo 13
·
L
Träning Hejsan! Imorgon hämtar jag hem en ny arab från Karlstad och jag skulle bara vilja bli påmind så att jag inte glömmer och packa ner...
Svar
19
· Visningar
1 482
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022