Hästar som gillar att rulla i lera?

Sv: Hästar som gillar att rulla i lera?

:rofl: Hyusteriskt rolig bild!!!

Min häst älskar att rulla sig, ibland är han mer skimmel än svart när jag kommer till hagen. Men jag tar det som ett tecken på att han mår bra. Jag ser bara till att ha gott om tid innan jag ska rida eftersom det tar en stund att återfå den vanliga svarta färgen på honom när han roat sig.

:D :D :D
Guud vilka bilder, dom kan du ju för sjutton få pris för ! ;)
Hade jag vart du hade jag eaf. räddat grimman, och bytt till en torrare hage om det var möjligt. Varför lägga på ett täcke / raka hästen ? Det gör mer skada är nytta, och förresten så får man ju tvätta BÅDE täcket och hästen då ;)

Åh blir ju lycklig av att titta på bilderna!:rofl:

Fast en liten del av mig lider lite med ägaren:crazy:

men ändå, har nog aldrig sett en så nöjd min på en häst förut:rofl:

Har också ett sånt där monster ;)
Img_1304.jpg

tyvärr är det nog bara att gilla läget. Ett tunt regntäcke på i hagen när man vet att man inte kommer ha tid att borsta är en räddning ibland :idea:

Ok, det där va extremt! Men mitt ena sto rullar sig jämt också och det är inte kul. Värst är det ju när man slutar med täcket på våren och det fortfarande är lerigt. Det brukar inte vara mer att göra än att tvätta av det värsta, eller låta det torka och dra av med piggborste sen.....

*KL

hahahaha! Vilka underbara bilder :rofl:
min häst är en riktig skitgris. Brukar vara mer än panerad regniga dagar.
Vi har ingen spolspilta heller, så det blir till att borsta, borsta, borsta. (jättekul när både jag och hästen är lite av dammallergiker båda två ;) ) men det går att få bort tillslut, sen är det ju inte hela världen om de är lite dammiga på baken när mn är ute och rider. jag brukar lösa det med ett ländtäcke :angel:
sen täcka höst, vinter och vår. På sommare kan man ta slangen och skölja av det värsta.
Lycka till med rykten ;)

Hey!

Hahaha... Hingsten jag tränar är tokig i att rulla sig!! Och det finns inte mkt att göra åt det!! Att hästen ska gå med täcke, är väl inget vidare alternativ då den förmodligen kommer att rulla sig iallafall och då har man ett lerigt täcke att ta rätt på istället! Det vanligaste är ju att det är lerigt vid ingången. Så om man vill skippa leran där så får man byta hage eller ingång lite då och då för att undvika att det blir nedtrampat!
Det hjälper lite, men en riktigt regnig dag hittar hästen förmodligen en underbart, lerig plats iallafall!!!!!!!!!!

// Carro!

Haha!
Jag har en känsla av att primadonnan (femåringen) här hemma aldrig skulle sätta sin fot i den där hagen. Hon skulle tvärvända och gå in i stallet igen.
Fuxtanten skulle bli överlycklig och kasta sig omkull hon också. :p Hon får faktiskt gå med tunt regntäcke nu när det är lerigt och inte alltför varmt och soligt. :angel:

hahaha.. vilken underbar bild!
min gubbe rullar sig flera gånger varje dag. bara att gilla läget! han går för det mesta med täcke under den värsta perioden, sliter mycket på täcket men det får jag ta.

jag tror att hans rullningar hjälper honom att hålla sig smidig, idag är han 23 och har inga problem med stelhet, rullar i sina gropar och ligger ner när han sover.

se det positivt.. så länge h*n rullar så har h*n inte börjat stelna till för mycket.

Ha ha ha! Det var det värsta jag har sett! :D Har själv en skimmelhingst som också är helt tokig i att rulla sig, när vi släpper ut på sommarbete så rullar han på exakt samma plats en miljon gånger per dag tills han fått upp en riktigt härlig jordgrop (som blir underbar när det regnat!). Så det är helt omöjligt att undvika. Närvi gjorde om hagarna en sommar så hamnade hans rullgrop utanför och då gick det bara nån vecka så hade han gjort en ny! :smirk:

Hört att hästar som rullar sig är "glada" hästar....

:rofl::rofl: härligt att det inte är ens egna häst! Fast isf skulle han bara hamnat direkt i duschen :D

(klickbar) En pålle jag hjälpte till med för flera år sen, dock var hagen inte i närheten så lerig som eran. Observera leran som droppar från magen på honom :D

Herregud, man vet ju inte om man ska skratta eller gråta när man möts av den där vandrande lerhögen till häst i hagen!:rofl:

Preed Guud vilken bild!:eek: Jätte hälig på ett sätt(iaf för hästen)

Va härligt! :love: Glad att det inte är min skitgris dock! :D

Låt hästen gå i liten hage med lervälling upp till knäna (minst) under ett halvår... sen hatar den lera! (akta dig bara noga så inte djurskyddsinspektören kommer...!)

(Hoppas alla förstår att det är ett skämt! )

Liknande trådar

Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 803
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar