Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Skall om ca en vecka köra iväg min unghäst till ett utbildningsstall på inridning och utbildning. Personerna och stället är välkänt för...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Claudia2
·
Träning Är en nyfrälst barbackaryttare (med kamelfösarpadd som någon uttryckt det här i en annan tråd :D) och undrar om ni anser att det är...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: Cornelia
·
N
Träning Har ni några bra tips på hur man kan få en häst att gå ut i vatten? Vår ena ponny, som annars är helt orädd i skog och mark, vill för...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: Skogstokig
·
Träning Jag blir totalt gaaalen! Unghästen (5 år) var ute på sin 3:e tävling idag och lade sig med ett nytt beteende. Han är väldigt "resvan"...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: Ponnytant
·
C
Träning Idag så skulle jag rida på ridbanan som vanligt och värmde upp hästen som vanligt. Det brukar ju funka så jag antog det idag också. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 390
Träning Hej! :bump: Jag har kommit på en idé om att jag ska starta en klubb för ungdomar i Täby/Vallentuna. Klubben är inte någon...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: månFare
·
Träning Det är så att jag har blivitlite sugen på att träna "lydnad" med min lilla ponny och tänkte det att jag ska börja att läga in ett pass...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 315
Senast: eldione
·
H
Träning I nästan varenda hästbok står det om hur otroligt viktigt det är att kolla upp precis vad som växer i hagarna, och plocka bort alla...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Billion99
·
S
Träning Jag är totalt rådlös :cry:. fick tillbaka min häst från Fodervärden för en vecka sedan o det är INTE min häst som kommit tillbaka. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 497
Senast: sussa
·
Träning jahps, nu har det gått tre veckor in på minn nya liv med häst. numera kan jag sadla min häst utan sura miner, hon hugger dock lite i...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: vinkelina
·
S
Träning En fråga till er som är pålästa på hästbeteenden: mitt sto älskar att lufsa efter mig och andas på mina händer, mina armar, rygg och...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 398
Senast: Sleepy
·
Träning Kan hästen snarka? när jag kommer ut till hagen och min häst ligger ner låter det som om han snarkar eller morar det är en blandning...
Svar
14
· Visningar
4 232
Senast: Mish
·
G
Träning min häst svänger med huvudet när hon går på tygeln, tar man det minsta lilla och kramar tygeln så svänger hon ditåt med huvudet, höger...
2
Svar
23
· Visningar
2 584
Träning Osäker på om tråden ska ligga här eller under ridning, men chansar här under hästverksamhet. I ridhuset där vi har vår dressyrträning...
2
Svar
29
· Visningar
2 650
Senast: lindar
·
Träning Har en kuse som för tillfället (hoppas jag...:crazy: ) har ett alldeles för väl utvecklat flyktbeteende. Han fick vila 3 v. innan jul...
Svar
8
· Visningar
1 223
Senast: spinner
·
Träning Om man vill ha en bra utbildning och en snabb försäljning till sin häst, vart i Sverige ska man vända sig till som inte kostar alldeles...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: plommomgurkan
·
J
Träning Vet ej om jag är i rätt forum... Har haft min häst i ca 6veckor och har skrittat igång honom, när jag köpte honom så hade han inte...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Jempa77
·
M
Träning Hejsan! Funderar på att köpa mig en egen häst i form utav vbl.. Men är helt upp över öronen ang hur mkt allt kommer att kosta i...
Svar
9
· Visningar
1 079
Träning Jag behöver tips på vad man kan göra för att variera ridningen. Har läst så mkt här om att longering inte är bra, heller inte longera...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: chik
·
Träning Jag är en tjej på 18 år som precis gått över till liten stor häst. Köpte en jättefin häst som jag fastna för. Funkar jättebra, har nog...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Sandri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama