Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hej! Jag har lite funderingar kring unghästar. Hur vänjer man dom vid allt t.ex. ha träns på sig, sadel, ryttare, ja allt och hur gör...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: farrebarre
·
S
Träning Okej nu har jag fått olika svar av mina kompisar om en fråga jag hade. så nu testar jag att skriva den här så det klarnar upp vad som...
Svar
17
· Visningar
3 369
Senast: mylan
·
T
Träning Vad gör ni för att få hästarna lugna med bettet? Min häst är ett fullblod som tränats dressyr i ca ett halvår. Hans tänder är kollade...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Magnum
·
S
Ridning Nu behöver jag lite kloka buke huvuden samlade. Mitt gamla sto är skadat sedan juni. I slutet av juli fick jag beskedet att hon ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 769
Senast: evis
·
Träning På "allmän begäran", enligt forumet Bukefalos-Hjälp, försöker jag skapa en liten "enkätförfrågan" här. Med tiden, kanske det kan bli...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
7 444
Senast: Orvar
·
K
Träning Hejsan! Jag hjälper min kompis att lösa sitt problem med sin fd. travare som hon vill få i "Rundare" galopp. Jag vet att det finns...
Svar
5
· Visningar
965
Senast: lakrits
·
Träning Vad är det egentligen för skillnad i inverkan? 3 åringen behöver få visat vägen neråt framåt då han är byggd med mycket resning och...
Svar
1
· Visningar
1 147
Senast: axel
·
P
Träning Hej Alla! I vårt stall ska det snart komma in ytterligare två inackorderingar varav en är hingst. Han ska tydligen vara en lugn hingst...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
9 906
Senast: trav
·
C
Träning Hjälp!:eek: Var hos en tränare med hästen för några dagar sedan och det var en HEMSK upplevelse. Jag började rida men sedan kom...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 402
Senast: Apollo 13
·
L
Träning Hejsan! Imorgon hämtar jag hem en ny arab från Karlstad och jag skulle bara vilja bli påmind så att jag inte glömmer och packa ner...
Svar
19
· Visningar
1 482
Senast: IrishDraft
·
V
Träning har en häst som är rädd för lastbilar+cylister.. valiga bilar inge problem...Inte så att hon skenar iväg utan hon ta jätte skutt åt...
Svar
6
· Visningar
1 627
Senast: vinterstaden
·
F
Träning Hej! Jag har några frågor om unghästar. Jag har aldrig hållt på med unghästar förut men jag har ridigt till en 8 årig travara som...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Smokey
·
Träning Har ett problem med mitt fbl sto.Jag tänkte att ni här på dressyr forumet kanske har goda råd att ge.hon har gått på galoppen tills hon...
Svar
17
· Visningar
1 795
Senast: lis
·
J
Träning Ja, hur länge skrittar ni fram egentligen? (Tänker i detta fallet mest på manege eller paddock) Har hört så många olika personer som gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 403
Träning 3 åringen jag rider in nu fungerar suveränt vad gäller i stort sett allt. Ett litet aber. Jag har inte börjat galoppera uppsuttet för...
2
Svar
21
· Visningar
2 004
Senast: Malinigbg
·
H
Träning Ja, vad tycker ni är bäst och varför?
2 3
Svar
43
· Visningar
2 842
Senast: Linker
·
M
Träning min hast ar valdigt tung i handen,nar jag rider blir jag ju helt slut i armarna.... kanns som att jag har hela hasten i tyglarna....ar...
Svar
11
· Visningar
1 219
·
C
Träning Hejsan.. Min häst har varit framtung och tung i handen nu ett par månader, det är extremt.. Det känns som man håller en tegelsten i...
Svar
4
· Visningar
980
·
L
Träning Måste man ha lädergrimma i transport? Jag tror jag läste nån stans om det, att om man inte hade lädergrimma i transport och hästen...
2
Svar
29
· Visningar
4 002
Senast: Tindra03
·
K
Träning Hejsan alla. Jag behöver lite hjälp. Det är så att jag är gravid och kommer snart inte kunna rida min häst. jag skulle behöva lite tips...
Svar
14
· Visningar
3 849
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka