Hur många år har du hållits på hästryggen?

Sv: Hur många år har du hållits på hästryggen?

28 år är det sedan min farfar kom och sade till mig och mina syskon och kusiner: "Kom, så ska ni få se vilken fin kalv jag har köpt!"
Kalven var en tvåårig shettis, utan namn och stam.
Hon reds sedan in av min syster, som i kraft av tre år på ridskola var familjens hästexpert. På den vägen är det. Jag har alltid haft egen häst sedan dess. Då var jag 6 år. Undrar om farfar anade vad han ställde till med?
*Via- för tillfället med bara 16 hästar i stallet. Som mest har vi haft 19*

Har haft häst lite länge som jag har ridit... sedan jag var bara 3 år, så de blir ju 15 år nu då! Tyvärr har jag inte kvar "starthästen" men hästen vi skaffade oss året efter är fortfarande kvar och "still going strong" Shettisar är ju bara för underbara! synd att man inte kan rida på dom lika länge...

Jag fick mitt livs första ridlektion sommaren 1972 och sen dess har jag ridit från och till. Idag är det bara till och jag har egen häst sen fyra år tillbaka.

Jag är snart 28 år och har ridit själv sedan jag var 5, första gången jag blev "ledd" på en häst var jag 2 år. Så Minst 23 år i allafall blir det....

Jag började när jag var tio, så det är snart 25 år sen! :eek:

Sedan jag var åtta år det blir.....26år!

Gud vad tiden går fort när man har roligt!
Har haft egen häst 22 år. Och har fortfarande kvar min första ponny!
Jag har henne att tacka för mycket :bow:
Jaja, det finns värre sätt att bli äldre på

inte kul när tiden går.
det betyder ju att man blir äldre...
usch, jag vill inte bli gammal!

Jag började på ridskola då jag var 8 år..Det bör ha varit 1989.. Fick min första häst 10 år senare som jag köpte från ridskolan där jag ridit! Tyvärr fick jag bara behålla honom i 10 månader innan han fick benet söndersparkat i hagen.. Nu är jag inne på min sjätte häst, tror jag det är? som sagt, tiden rusar iväg!! Ångrar inte att jag började med hästar..

Började på ridskola när jag var 3-4 tror jag, men har ridit sen lååångt innan dess. Red i princip innan jag kunde gå(ja, red och red;) ) så ca 20 år kan man säga.
14-15 år med egen häst nu..

Det där med hästköp är ju samma för mig... Nionde november 2001 om jag inte minns helt fel... Måste spana på det där. Viktiga datum ju!

Jag fick min den 3:e mars tror jag bestämt det var. :D

Värre med häst nr 2, jag vet inte ens vilket år jag började stå som ägare på henne :o :rofl:
Antingen 05 lr 06. :p

Började när jag va 5år, så nu är jag uppe i 12år :eek::p
haft egen häst i 7år innan de "red jag in" en ponny på ridskolan så honva typ min. Hade henne 1½år.

Har ridit sen jag var 2 år är nu 14 snart 15 om nån vecka :D

Börjar bli gammal märker jag.....är 36 år sedan jag började rida, var då åtta år gammal. Köpte min första egna häst när jag var 16 år.

Kicki :)

Senast ändrad av en moderator:

:D Ja manskapssadel det var grejer det, lätt var den åxå. ;)

Kicki :)

i 16 år har jag haft ridning som främsta hobby

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
3 088
Senast: Cattis_E
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 919
Senast: Nahar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka