Hur många år har du hållits på hästryggen?

Sv: Hur många år har du hållits på hästryggen?

Jag tror att jag började på ridskola när jag var sju och som åtta åring fick jag min första häst som var en lite shettis :) När hon var typ 29-30 så köpte mamma en islänning till mig :D som jag fortfarande rider .. så i ungefär 9-10 år har jag ridit. Islänningen jag rider nu är 28 år gammal och jag har haft honom i fyra år min Grettir :love:

Jag började rida januari 2000. Red sammanlagt 4terminer på ridskolan. Under den fjärde terminen hyrde jag en häst och hästutbudet och ridlärarna var inget vidare på ridskolan. Så jag slutade...

Fick en åring på foder 2002 och köpte henne november 2005.

Så tiden har gått rätt fort får man väl säga. Jämt nått man måste göra

Jag har ridit i 9 år dvs att jag började när jag var 5.5(fem & ett halvt nästan 6) på ridskola och red fram tills 13.5 års ålder på ridskola och sen gjorde jag en övergång till medryttarhäst. och nu är jag snart 15 så de blir massa år tiden går fort när man har kul :D

Jag har ridit i 23 år. För några veckor sedan försökte jag komma på alla individer jag har ridit. Jag kom på 130 olika hästar med namn, men jag vet samtidigt att mörkertalet är enormt. Hur många hinner man inte glömma under 23 år liksom. :smirk:

Då och då kommer jag på nya hästar med namn så listan fylls på så smånigom.

Jag svarade 26-30 år eftersom jag tror att jag började med ridlektioner 1979.. Från 1980 har det funnits hästar på min föräldragård men jag flyttade därifrån när jag börjde gymnasiet så då blev det bara ridning några gånger om året ett antal år för att sedan avstanna helt när jag började universitetet. De senaste 15 åren, fram till i våras har jag ridit 1-2 gånger. Men nu har jag börjat igen!! 3 gånger nu i sommar och fr.o.m. imorgon ska det bli 1 gång per vecka..

Men du får inte skapa sådana här trådar.
När jag inser att jag ridit i drygt 30 år känner jag mej ju lastgammal. :crazy:

Ja, hjälp...
Vad håller jag på och mesar på min unghäst för???
Jag har ju för tusan ridit i över 30 år:eek::eek::eek:

Kanske min erfarenhet läst mej att allt möjligt kan hända:idea:

Och hela tiden finnns nya intressanta bitar att lära sej om våra vackraste djur:bow::love::bow::love:

JeanetteInte en dag över 25:angel:

Har alltid känt mig som oerfaren och okunnig inom hästvärlden, men när jag nu tänker efter är 26 år med hästar inte fy skam. Fick min alldeles egna schettis när jag var fyra år, sen har det rullat på. Det går inte att vara ifrån dom! :bump:

Har alltid ridit, alltså i 22 år nu. Var med mamma på hästryggen när jag var 1 vecka gammal :D Första egna hästen kom när jag var 3 år. Sen dess har jag haft egen!

Oj! Ja längesen var det! Började -74 på ridskola var då 10 år:angel: sen har det fortsatt med medryttarhästar och min första egna häst när jag var 15 år..:) och nu är jag inne på min 5:e häst:banana:
Så jag har hållit på i 33 år...
Skrev förr upp alla hästar jag ridit och kom upp i över 100 st men då har jag väl glömt några:bow:

Tänker hålla på med dessa underbara individer så länge jag orkar:bow: De ger så mycket till oss!

Har just påbörjat mitt 35:e år (!) med pållarna. Fast de senaste åren har jag oftast suttit bakom hästen istället för på....

Jag började rida vid 6-årsålder. På ridskola. Och har sen fortsatt med det, med kortare uppehåll för barnafödande och pengabrist. För 1 år sedan köpte jag min första häst. I 60-års present till mig själv. Dessvärre köpte jag en unghäst och hon har kastat av mig åtskilliga gånger. Och jag har gått sönder både här och där. Fot och hand och fingrar har brutits. Jag har nu betäckt henne och hon har lugnat ned sig avsevärt. Dessutom har jag skaffat hjälp av en mycket kunnig granne att rida henne. Kan ni föreställa er att min dröm om en egen häst tog 54 år att verkställa. Men nu är hon min och hon är helt underbar! (en shettis som sällskap blev det naturligtvis också).

Beror väl på hur man ser det. Jag har varit med i stallet sedan 3-årsåldern och fick även rida lite på grannens gamla ardennervalack, men jag började inte med hästar "på riktigt" förrän jag var runt 5. Så ungefär 13 år blir det väl.

Började vid 8. Hade jag hållit på hela tiden hade det blivit 33 år, men med uppehåll blir det ca 26.

Det räckte inte med en hand när jag ränkade efeter, inte två heller, det blev tre händer.... 14 år

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
3 088
Senast: Cattis_E
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 919
Senast: Nahar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka