Hur många år har du hållits på hästryggen?

Sv: Hur många år har du hållits på hästryggen?

....tja....jösses, sen 1971 el. -72!!:crazy:Så det blir :confused:.....ca. 35 år! Nu känns det som om jag vore äldre än Fantomen:o!! Kommer ihåg den tiden man red i sk. manskaps-sadel!:eek: Tack o lov att den tiden är förbi!!!;)
Var på mitt första ridläger -75 (Skrubbeboda gård, en bit från Olofström).
Har "passerat förbi" en hel del hästar under dessa år, kan man lugnt säga. Har nu en glad halvblods-åring som precis är inkörd.
Det absolut roligaste är att man blir ALDRIG full-lärd!!:rofl: eller för gammal att lära sig nya saker!

Ha, ha...dessa grönaktiga gamla sadlar! Hade en ridskolehäst, Lady som hade en sådan...ridlärar`n var f.d militär med ballongbyxor och hela köret:bump:

Jag har pysslat med hästar sen jag var jätteliten. Jag började rida mer seriöst när jag var 7 år, sen har jag haft lite break, men effektivt runt 16 år :)

I år tror jag jag har hållit på i 11år. 9 sommarhästar/foderhästar har hunnits med under åren...herregud jag börjar nästan tappa räkningen:o Men nu har belöningen för allt slit äntligen kommit, en egen häst som jag knappt kan bärga mig att utvecklas med till tusen!!:love:

*KL*

Sysslat med hästar i 29 år....egen häst sen 1987 i olika omgångar.
(Hur nu det går ihop när man aldrig blir äldre än 25... :angel:)

Det märkliga är att ju äldre jag blir och ju mer erfarenhet jag får....desto mindre tycker jag att jag kan...?????

// M

Jag har haft ett intensivt hästintresse sen jag var 3...vilket är 42 år sedan nu...Mer eller mindre uppväxt i stallet och har ridit större delen av mitt liv...som gått jättefort:eek:

Kommer inte ihåg allra första gången jag satt på en häst, men jag har nåt svagt minne av att jag fick sitta på en jättestor vit häst (samma häst som f.ö pensionerades därifrån nu i år) på ridskolan när jag var runt 2-3 år, men jag tror inte att det räknas.
Började på ridskola när jag var 5 år, så då har jag alltså ridit i 13 år :idea:

Försökte mig på att bygga mitt eget stall när jag var 6 år (en plåt som balanserades upp av fyra pinnar), hade tänkt att jag skulle ha en nordis där, men det var inte ens tillräckligt stort för att en shettis skulle kunna komma in där :smirk:

Vilka minnen man hinner få....

Kul med en liten omröstning igen! :bow:
Det var längesen nu!

Jag hyrde en shettis när jag var 7 år + att jag red hos min moster som alltid har haft hästar.
Började på ridskola när jag var 9 år.
Fick min första egna häst när jag var 13 år.
Är idag 29-30

Så det innebär ju... *tänker*
22 år då.. typ.

Sen har det varit en del uppehåll ridmässigt då jag fått barn och dylikt.
Men hästar har på ett eller annat sätt alltid funnits i mitt liv.

Vad roligt!!!! Glöm inte att dokumentera, både i ord och bild redan nu. Så att du kan sitta i gungstolen på ålderdomshemmet och bläddra i gamla dagböcker och fotoalbum och visa för dina barnbarn! :idea::rofl:

haha japp,det blir i stilmed:

Jag : "kom hit små barn så ska ni få se mig rida...jo just det..här hoppar jag mina 40cm för första gången......hm ja här ligger jag senare på marken" :rofl: :)

När man tänker efter så oj..över 23 år är det nu, började när jag var fem år =)...Tiden går fort när man tänker hehe

Började rida hemma på arbetshästen så fort jag kunde hålla grepp i manen. Red på ridlektion första gången 1969. Egen häst sedan 7/7-72. Fyller snart 43.....å inte har jag vuxit i från det ännu som alla tanter i byn spådde att jag skulle göra när jag fyllde 12... Milde himmel!:o

Jag började -76 på ridskola. Det blir 31 år sen. Jösses vad tiden går.

Jag började rida på ridskola när jag var 9 år. Slutade rida där för 1 år sedan, så där red jag i 11 år. Nu rider jag enbart privat, som medryttare.

Men innan jag började rida på ridskola så red jag hos kompisar och kusiner. Så jag vet inte hur många år det blir.

Men kontinuerligt i 12 år.

Ja, vad ska jag säga då, som är 21 och har ridit i 33 år??? Knepig ekvation det där... :angel::confused:

Exakt, men de bilderna där du ligger på marken kan du ju förklara med att du har tappat din kontaktlins... :angel:

Jag var 8 år när jag började rida.... å nu är jag 31 år.
Det blir 23 år :o

Ja jisses vad tiden går, jag var lite av en kändis på den tiden i vår lilla ridskola, började rida som 4-åring, nu tror jag gränsen för "riktig" ridskola går vid 7 år. Jaa, 32 års ridning har detta hittills resulterat i.

*kl*

Gamla ridskoleminnen. ;)

Danneman (om jag inte misstar mig) på PRK. Gick alltid som ledarhäst och där skulle jag sitta allra första lektionen, i täten.!! Hade inte en aning, vare sig om vägar eller hjälper. :eek:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
3 088
Senast: Cattis_E
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 919
Senast: Nahar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka