Hur många år har du hållits på hästryggen?

Sv: Hur många år har du hållits på hästryggen?

Jopp, då inser man att man nog har en hel del kunskaper, även om man ibland tvivlar på dem.

7 år :)
Det är en hel del.. Fast inte i närheten av 20 ^^

BÖrjade som tapper 5-åring! Fick min första egna ponny vid 7 och sedan har åren rullat på och nu är jag hux flux 32 år!!! Så 27 år!! Usch vad gammal jag blivit:eek:!!!:D

Elva år har jag ridit:banana: Började på ridskola när jag var 5 och fick egen häst när jag var 10:D, snacka om lycklig. Har hittils haft egen häst i 5 år om jag räknat rätt.:eek: hjälp vad tiden går fort!

Började min karriär 1986....
Hjälp vad tiden går fort, har alltså ridit i 21år :rofl:

Ca 12 år nu, rätt bra jobbat av en 16-åring, haha! :D Men de första åren lärde jag mig ju egentligen ingenting mer än att umgås lite med hästar och extremt grundlägagande grejjer i stil med att fatta galopp och sådant. :d

....tja....jösses, sen 1971 el. -72!!:crazy:Så det blir :confused:.....ca. 35 år! Nu känns det som om jag vore äldre än Fantomen:o!! Kommer ihåg den tiden man red i sk. manskaps-sadel!:eek: Tack o lov att den tiden är förbi!!!;)
Var på mitt första ridläger -75 (Skrubbeboda gård, en bit från Olofström).
Har "passerat förbi" en hel del hästar under dessa år, kan man lugnt säga. Har nu en glad halvblods-åring som precis är inkörd.
Det absolut roligaste är att man blir ALDRIG full-lärd!!:rofl: eller för gammal att lära sig nya saker!

Jag började på ridskola på hösten det året jag hade fyllt 5 och iår har jag hunnit fylla 30:eek: så ja 25år alltså tiden går fort när man har roligt!:D
Satt väl igentligen på hästryggen innan jag kunde gå då vi hade häst hemma på gården, fick min 1:a egna pålle när jag skulle fylla 10år.

Jo, man känner nästan att det växer lite mossa här och där.

Men som du säger, jag är väldigt tacksam för att man aldrig blir fullärd. :banana: För tänk, vad trist och förutsägbart livet och hästandet skulle vara då...

Oj började räkna lite o ja tror att ja började när jag gick 3:an i mellanstadiet så...jisses... runt 17 år har jag hållit på.

2 år, idag var den 88:e gången. Jag har loggat varje gång sedan jag började, det är rätt kul att hålla koll på sin "karriär". Vilken häst, hur det gick o.s.v.

Jisses, om man visste det... =) Få se, bara lektioner då... 7 år 1dag/vecka (ca 35 veckor/år) ~ 245st, 2 ggr/vecka i 2 år ~ 140 st och 3 ggr/vecka i 4 år ~ 420 st 4 ggr/vecka i 1 år ~ 140 st... Vilket blir typ 945 lektioner?!?!? I underkant också ^^ Och då räknar jag bort ridläger, tävlingar, reservlektioner och FÖRSTÅS min egen pålla =D

Inte undra att jag är ett klanrarsle utan häst... Jag är mer van att styra hästens 4 ben än mina egna två...

Hmm, ca 14 år tror jag.

Jaaa...och TÄNK vad mycket pengar man kunde haft i madrassen vid det här laget:smirk:!! Gud vad jobbigt, och knöligt!:D

Jag har alltid ridit... Minst 20 år!! Har haft egen häst i 8 år!!:rofl: Fortfarande lika roligt med hästar. :D

Eftersom jag var superallergisk när jag var liten började jag inte rida förrns jag var 11 år (efter många års suktande och tjatande ;)). Så det blir 8 år nu, varav 2 med medryttarhäst/foderhäst/EGEN HÄST :D

En sådär 18 år har man väl gått runt och luktat häst:).
3 år gammal - började bearbeta omgivningen med tjat om egen häst (det ska börjas i tid).
7 år gammal - klättrade upp på en ridskolehäst för första gången.
12 år gammal - stor glädje och lycka: förtsa egna ponnyn anländer.
Sen har tiden gått så fort, som den bekant gör när man har roligt, och aldrig tänker jag ta av mina ridstävlar eller sluta lukta häst:D

HJÄLP:eek: 31 år eller mera.....vart tog de åren vägen....:eek:
Jag som bara är 23.....:rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
3 088
Senast: Cattis_E
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 919
Senast: Nahar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka