Hur länge skrittar ni fram?

Sv: Hur länge skrittar ni fram?

Minst 20 min. Säkert minst 15 på lång tygel, oftast mer. Sen blir det skrittövningar innan trav.

Har hästen gått i hagen innan så skrittar jag kanske högst 5 minuter. Annar brukar jag skritta ca 10 kanske.

Minst 15 minuter, att hästen kommer direkt från hagen gör inte att man kan strunta i skrittuppvärmningen.

Så tänker jag också, trots att mina är ute i hage betyder ju inte det att de är uppvärmda jämt, speciellt inte om man stått o ryktat o pysslat en stund innan man rider....

Min uppvärming består av skritt och trav på lång tygel (fri form) ca 10min på volter osv för att sedan "börja om" med skritt på kort tygel och göra de övningar jag ska göra för dagen.

Efter passet travar vi runt några varv på fyrkanten och sedan sitter jag av och går med hästen tills den är torr och inte flåsar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 531
Senast: starcraft
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Stereo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd