Hur länge skrittar ni fram?

Sv: Hur länge skrittar ni fram?

Minst 20 min. Säkert minst 15 på lång tygel, oftast mer. Sen blir det skrittövningar innan trav.

Har hästen gått i hagen innan så skrittar jag kanske högst 5 minuter. Annar brukar jag skritta ca 10 kanske.

Minst 15 minuter, att hästen kommer direkt från hagen gör inte att man kan strunta i skrittuppvärmningen.

Så tänker jag också, trots att mina är ute i hage betyder ju inte det att de är uppvärmda jämt, speciellt inte om man stått o ryktat o pysslat en stund innan man rider....

Min uppvärming består av skritt och trav på lång tygel (fri form) ca 10min på volter osv för att sedan "börja om" med skritt på kort tygel och göra de övningar jag ska göra för dagen.

Efter passet travar vi runt några varv på fyrkanten och sedan sitter jag av och går med hästen tills den är torr och inte flåsar.

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Elo
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 537
Senast: Sedna
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 666
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London