Skodd / oskodd ?

Sv: Skodd / oskodd ?

Tycker att det beror på hur hästens hov är. Sätter på skor om det behövs, om det inte behövs är det ju onödigt.

Har de bra kvalitet på hovarna så de kan gå oskodda är detta super, men på vintern sätter jag på dem på varmblodet igen då det är så isigt här. Shettisen går utan året runt.

Som många säkert sagt beror det ju på hästen..hovkvalité osv. 5 åringen här går barfota, det funkar bra för honom:). Alla andra hästar jag haft har gått med skor.. Så som sagt det beror ju på:smirk:

Skor och broddar på vintern, skor på höst och vår, och utan på sommarbete :bump:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 043
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022