Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Rider ett sto -02 som är lite speciell då hon hade föl som 3,5 åring så är hon som en 4 åring i utbildningen. någon som har några...
2
Svar
22
· Visningar
1 673
Senast: Mish
·
M
Träning Min systerdotter håller på att lära sig rida på min shettis...nu har de kommit till galoppen men hur vi än försöker fattar han oftast...
2
Svar
23
· Visningar
2 444
Senast: Iris
·
L
Ridning Jag vet att det finns äldre trådar om detta men tyckte inte jag blev så mycket klokare av att läsa dem så jag försöker med en ny tråd...
2
Svar
23
· Visningar
4 942
L
Träning Stoet är nu ganska stel i höger varv, hon går in mot mitten nästan hela tiden. Kortar skritten och man måste driva mkt för att en få...
Svar
6
· Visningar
5 235
Senast: puckis
·
L
Träning :DHej! Hur får man hästen att gå på tygeln? Jag har inte ridit så länge men jag vill gärna veta!
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: trazel
·
Träning Hur är det egentligen att ha en hingst i samma stall som ston? Om han får gå i en egen rasthage, hur stor är risken för att han då under...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 831
Senast: FunnyFlyer
·
Träning Kan börja med att säga att jag vet att måtten för en storhästbox är 3x3 meter. Just nu bor ju Fabian i Båstad i ett stall, men jag...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: Immer
·
H
Träning Har gjort uppehåll med ridningen ett par år, och saker som har varit så självklara känns supersvårt. Är det någon som kan besvara ett...
2
Svar
20
· Visningar
4 974
Senast: bigganl
·
Träning Har lite funderingar.... Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel, hade ingen aning om vart jag skulle lägga den. Om man...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: NomenNescio
·
M
Träning Hej. En fråga; om hästen är lat och inte vill gå fram för skänkeln skulle inte ni använda sporrar för att slippa sitta och nöta med...
Svar
11
· Visningar
1 735
Senast: Totola
·
Träning Har köpt ett årsföl som det är meningen att jag ska hämta i slutet av oktober. MEN hon är då bara ca 7 mån (född tidigt i april) vilket...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: CK
·
D
Träning Hej! Kan någon (pedagogisk person) hjälpa mig hur jag ska förklara enkelt för en 9-åring, hur man genomför en halvhalt, samt hur man...
Svar
10
· Visningar
1 607
Senast: Totola
·
P
Träning Får man rida i stan' på asfaltsvägar, vid affärer och i bostadsområden? Finns det någon lag eller liknande, som säger att hästar ska...
Svar
10
· Visningar
6 172
Senast: kramcrazy
·
R
Träning Äntligen har jag börjar rida igen. Har haft ett uppehåll på några år pga att jag tröttnat. Nu till problemet. Det var som sagt ett...
2
Svar
20
· Visningar
1 736
Senast: Elanor
·
P
Träning Min D-ponny är dålig (skador på djupa böjsenan) och ska endast stå i flera, flera månader innan vi vet hur det kommer bli i framtiden...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Piccoliiina
·
L
Träning Jag ska börja klickerträna stoet, idag ska jag "klicka in henne" :) Hoppas att det går bra! Någon som har trick att dela med sig?
Svar
3
· Visningar
673
Senast: urkella
·
J
  • Låst
Ridning någon eller några som rider klassiskt som bor i dalarna?
Svar
1
· Visningar
753
Senast: IngelaH
·
H
Träning Jag har lite frågor om färgkoderna på de olika ridgrupper som en klubb har att erbjuda. Dessa färgmarkeringar fanns inte när jag red för...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: Himawari
·
A
Ridning Hei! Jeg vil gjerne få fortelle om min seneste tur til Portugal der jeg red for David Oliveira! Jeg har vært i Portugal mange...
Svar
8
· Visningar
1 622
Senast: Ivylin
·
M
Träning Historien om hur jag fick Wimsan går att läsa i tråden "Helt ohanterad 5-åring". Här kommer en kort sammanfattning... Jag såg henne...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 983
Senast: FunnyFlyer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar