Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Idag när jag kom ut till stallet så låg min ponny ner, och jag gick in och satt mig hos honom för att mysa en stund. Så plötsligt när...
2
Svar
20
· Visningar
2 401
Träning hej, jag har köpt en häst ganska nyligen och som ni alla vet så tar det tid att lära känna sin nya häst och även veta varför den beter...
2
Svar
25
· Visningar
4 542
Senast: JohannaGron
·
J
Träning Hej ! Jag undrar om man skulle kunna få lite tips om roliga och lärande övningar som man kan göra med sin nyss inridna häst ? Han kan...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Jollypolly
·
Träning Hej! jag skall köpa häst, och skall kolla på en 5-årig valack. Undrar om det är en bra ide? Jag har visserligen inte jätte mycket...
Svar
11
· Visningar
1 326
Träning Jag vet inte om jag lägger denna tråd rätt. På söndag ska jag med och visa min kompis föl. Jag ska springa med stoet och undrar om...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: RebeckaKihlberg
·
H
Träning Ja, jag undrar helt enkelt vad ni brukar titta på när ni köper föl? Jag tänkte då i första hand på praktikaliteter som vet bes, vad...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Helena T
·
M
Träning Vid en uteritt för ett tag sen så bad jag min klient att ställa sig i fältsits i uppförsbacken vi precis skulle rida uppför. Varför...
2
Svar
21
· Visningar
1 874
Senast: martina
·
S
Träning Hej! Jag undrar bara vrf folk ställer av hästen på sommaren och inte på vintern? Det är ju då det är roligast och rida..På vintern är...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: Jeeves
·
T
Träning Ge mig tips på bra märken och bra försäljare även begagnat på hästlastbilar som man får köra på B-körkort. :bow: Berätta gärna om...
Svar
13
· Visningar
10 043
Senast: Fredag
·
S
Träning Känns som att jag letat en evighet, har hittat en häst som jag gillade men hon var i för dålig kondition och man begärde överpris...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 425
B
Träning Ibland när jag rider så känns det som om jag sliter hästen i munnen även fast jag inte har så korta tyglar. Armbågen ska ju gå som en...
2
Svar
37
· Visningar
2 750
Senast: Bettan_G
·
Träning Var igår och grillade med några vänner,alla håller på med hästar i olika former från motionsridning till tävling och träning i hopp o...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 089
Senast: AnnaKarinA
·
M
Träning Jag skall få hem en tvåårighalvblodsvallack. Han är inte speciellt mycket hanterad, delvis aldrig blivit borstad, lyft hovarna, låtit...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Bizzan
·
B
Träning Jag har precis fått ett fullblod(fd galoppör) och har även ridit en del fullblodshästar och den uppfattningen jag har av dem är den att...
Svar
4
· Visningar
1 501
Träning Jag har googlat men inte riktigt hittat ngt.. Så nu undrar jag om ngn här på buke vet vad det kostar att köpa ett pass? Kan man döpa om...
Svar
3
· Visningar
2 544
Senast: Masse
·
Träning Har någon nått bra tips på hur jag kan få min medis till att fatta vänster galopp som han har väldigt svårt för? Det är en fd.travare...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: Muddson
·
D
Träning Hej:) Jag har en femåring valack, 155 cm hög, sv halvblod. Jag skulle gärna vilja ha några tips om hur jag kan få honom att vänja sig...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: axel
·
H
Träning Vem föredrar vad och varför`? Vid hästköp ridning hantering? intressant att veta:)
2
Svar
39
· Visningar
2 486
Senast: remmis
·
T
Träning Någon som har varit ute och ridit på en ridled? Hur funkade det? Vad hade du/ni för utrustning och packning? Funkar det att rida ensam...
Svar
19
· Visningar
1 458
Senast: Lantlolla
·
H
Träning jag är skötare på en fjording på min ridskola. hon är unghäst. Hon tigger väldigt mkt. jag borstar och kratsar hovarna varje dag , hon...
Svar
8
· Visningar
1 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka