Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Känns som att jag letat en evighet, har hittat en häst som jag gillade men hon var i för dålig kondition och man begärde överpris...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 430
B
Träning Ibland när jag rider så känns det som om jag sliter hästen i munnen även fast jag inte har så korta tyglar. Armbågen ska ju gå som en...
2
Svar
37
· Visningar
2 754
Senast: Bettan_G
·
Träning Var igår och grillade med några vänner,alla håller på med hästar i olika former från motionsridning till tävling och träning i hopp o...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 091
Senast: AnnaKarinA
·
M
Träning Jag skall få hem en tvåårighalvblodsvallack. Han är inte speciellt mycket hanterad, delvis aldrig blivit borstad, lyft hovarna, låtit...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Bizzan
·
B
Träning Jag har precis fått ett fullblod(fd galoppör) och har även ridit en del fullblodshästar och den uppfattningen jag har av dem är den att...
Svar
4
· Visningar
1 502
Träning Jag har googlat men inte riktigt hittat ngt.. Så nu undrar jag om ngn här på buke vet vad det kostar att köpa ett pass? Kan man döpa om...
Svar
3
· Visningar
2 544
Senast: Masse
·
Träning Har någon nått bra tips på hur jag kan få min medis till att fatta vänster galopp som han har väldigt svårt för? Det är en fd.travare...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: Muddson
·
D
Träning Hej:) Jag har en femåring valack, 155 cm hög, sv halvblod. Jag skulle gärna vilja ha några tips om hur jag kan få honom att vänja sig...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: axel
·
H
Träning Vem föredrar vad och varför`? Vid hästköp ridning hantering? intressant att veta:)
2
Svar
39
· Visningar
2 489
Senast: remmis
·
T
Träning Någon som har varit ute och ridit på en ridled? Hur funkade det? Vad hade du/ni för utrustning och packning? Funkar det att rida ensam...
Svar
19
· Visningar
1 458
Senast: Lantlolla
·
H
Träning jag är skötare på en fjording på min ridskola. hon är unghäst. Hon tigger väldigt mkt. jag borstar och kratsar hovarna varje dag , hon...
Svar
8
· Visningar
1 018
Träning Är inte säker på att den här tråden ligger rätt, men... Vad kan det bero på att en häst sparkar med frambenet? Antar att det finns...
2
Svar
34
· Visningar
3 715
Senast: Snyggve
·
M
Träning Något länge tänkt på när jag kollat på till salu annonser på ridhästar är att det väldigt ofta står "Kräver rutinerad ryttare" Vad...
2
Svar
26
· Visningar
3 770
Senast: jerseyko
·
Träning Hej! Nu kom jag alldelles hem nyss från stallet efter en mindre lyckad ridtur, vilket de flesta ridturerna varit numera. Jag rider en...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: dotzie
·
A
Träning Hej. Jag har ett problem. Jag rider alltid i en hoppsadel och jag har börjat reagera på att jag sitter väldigt mkt i stolsits. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 931
Senast: Belethien
·
A
Träning Red in i nordis för hundra år sen och kan inte komma ihåg hur jag la upp hans utbildning. Nu har jag och min dotter (J) en shettistjej...
Svar
7
· Visningar
802
M
Träning Jag är intresserad av NH och har deltagit i enstaka kurser om NH. Lite krångligt tycker jag:confused:men oerhört facinerande! Detta...
Svar
5
· Visningar
1 015
L
Träning Min häst är världens snällaste, i vanliga fall. Han är 23 år och mina kusiner på 5 och 7 år brukar kunna borsta honom själva. Men sedan...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Lurris
·
Träning Nu vill jag bara avreagera mig!! Åkte iväg på "semester" hos pojkvännen (som bor en bra bit hemifrån) i tio dagar. Lämnade hästen på...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 026
Senast: gullebarn
·
A
Träning Har stött på lite problem i min 05:as utbildning. Har inte gjort så jättemycket med honom än efterssom han är sent utvecklad, men nu i...
Svar
5
· Visningar
739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar