Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Min häst är lite ojämn men jag undrar var det sitter... Det är inget allvarligt med hör här vad som händer: Han har svårt att fatta...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: EQL
·
Träning Hur länge kan två nya hästar hålla på att bråka med varandra? Lämnade iväg min pålle på foder igår,som sällskap,och den andra hästen...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: tenesie
·
D
Träning Har en fundering kring svettning. Min häst svettas mycket under en normal ridtur. Efter ett dressyr/hopp-pass är hon dyngsvett. Hon har...
2
Svar
24
· Visningar
4 130
Senast: Lantlolla
·
L
Träning Vid köp av unghäst? Jag är sugen på att köpa en 2,5 åring, men skulle behöva lite tips på vad man ska tänka på innan man köper en så...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 387
Senast: MaLinn
·
F
  • Låst
Träning Har ett fd travare som ridhäst. Har bara tränats för travet ej gått något lopp. Men iaf. Ibland får en skumpig trav (travare traven) och...
Svar
2
· Visningar
1 350
Senast: IngelaH
·
A
Träning Någon som kan förklara skillnaden mellan kallblod, halvblod, varmblod och fullblod..? :confused:
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Mish
·
Träning När jag longerar min häst så lyssnar han bra på mig i skritt & trav. Förra gången prövade vi på att galoppera & han fattade galopp med...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Lusidor
·
I
Träning Min häst springer alltid i väg när jag ska hämta honom i hagen, hans ägare har pratat med en NH-tränare som säger att man ska göra en...
Svar
12
· Visningar
1 299
Senast: Kickis
·
S
Träning Min häst är väldigt lllåg i rangordning, och det som jag vill fråga är varför han är det. Är det för att han är feg eller svag ec.t.
2
Svar
21
· Visningar
1 844
Senast: plommomgurkan
·
S
Träning Min underbara 4-åring har efter ha skött sig exemplariskt under vår och sommar nu verkligen börjat bli sådär odräglig som vissa...
Svar
9
· Visningar
2 469
Senast: scesar
·
Träning Min 2 åring har börjat bli alak av sig, trodde först att det va bara hovslagaren som hon inte tyckte om men idag va det droppen. Hadde...
Svar
17
· Visningar
1 425
Senast: mackan
·
M
Träning Hej! Jag har då och då problem med att ta in min medryttarhäst från hagen. Problemen uppstår främst under våren, när det blir plötsliga...
Svar
10
· Visningar
821
Senast: Tires
·
H
Träning Hej! Jag är ny här på Bukefalos, så jag hoppas att tråden kom rätt. :D Min fråga är: - Hur får man hästen att jobba i en bra form...
Svar
4
· Visningar
2 281
Senast: remmis
·
K
Träning Hej ! Jag och min syster har varsin häst. Jag har en storhäst och min syster har en c-ponny. Nu är det så att vi skulle behöva kunna...
2
Svar
20
· Visningar
3 001
Senast: Bintang
·
Träning Hej Min son har precis lärt sig gasa-bromsa-styra själv på våran russ (utan att mamma håller ett krampaktigt grepp om ponnyn :crazy:)...
Svar
3
· Visningar
1 071
H
Träning Jag har inte suttit på en häst på säkert 5-6 år, och har till 100% glömt av hur man rider.. Minns inte ens vilken sida man sitter upp på...
Svar
17
· Visningar
1 401
Senast: Mitten
·
Träning Vet att det finns fler trådar ang ämnet men ingen som stämmer in på mitt problem. Jag köpte hästen för ca två månader sedan. Red...
Svar
14
· Visningar
1 362
Senast: HMQ
·
Träning Hade tänkt rida nu på morgonen, men det var helt vitt ute! :eek: Kändes inte så himla lyckat att rida när man inte ser eller syns...
Svar
16
· Visningar
2 034
Senast: Kratus
·
Träning Hej jag undrar vad ni har för erfarenheter av att rida inne i stan? Jag har en häst som är lugn och snäll, orädd och trygg. visst kan...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 832
M
Träning Hej! Hästen jag rider har otroligt svårt för att gå i kort galopp. Fattar man galopp blir det i början så att han travar bak. Fattar man...
Svar
3
· Visningar
1 591
Senast: Degree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama