Gaaaaaaaaaahhhhhhhh!

Sv: Gaaaaaaaaaahhhhhhhh!

Jag har smort med allt möjligt faktiskt, jag började med Nylanders blandat med olivolja som funkade ruggigt bra men när det regnade fick hästen konstiga hudsprickor- vilket är synd för det fixade så att hon slutade klia helt och hållet! Gick över till Nylanders och tycker att det inte funkar alls längre så jag får spruta ned med någon aloe vera spray som jag köpt från hööks och som verkar bra hyfsat faktiskt.
Ska leta upp någon oliv-kräm som jag kan använda då olivolja funkat allra bäst hittills.

förlåt om det här inte alls hör till saken, men vad använder du för eksemsalva/salvor? Har nämligen också eksemhäst. Har prövat lite olika med vill ha mer tips:)

sorry såg inte att du redan hade svarat på en sån fråga!! Men har också hört att olivolja ska vara riktigt BRA! ska testa det med en gång:) Kan också rekomendera hästsalva nån gång ibland. använder också aloe vera kräm.

sorry såg inte att du redan hade svarat på en sån fråga!! Men har också hört att olivolja ska vara riktigt BRA! ska testa det med en gång:) Kan också rekomendera hästsalva nån gång ibland. använder också aloe vera kräm.

Tror du måste tvätta ut man och svans regelbundet samt ha hästen på stall om kvällarna då olivoljan annars verkar negativt på huden. Som det gick för mig och tydligen några andra: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=784907

Ush !
Man måste ju kunna lämna hästen till någon med så stor erfarenhet!
Utan att hästen kliar sönder sig! Väldigt dålig stil :S
Dom kunde ju kunnat ringa!

men ursh då :( stackars hästen din! hoppas den blir bra!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka