F
flashlight
Sv: Vad säger hon?
Ja jag tror också att det är intelligentare hästar. Tyckte mej nästan märka hur han suckade över de mer korkade som jagade upp sej för småsaker.
Det där med att ta hänsyn känner jag så väl igen. Krav efter ryttare, helt enkelt.
En sån där som alltid uppför sej och är klok och omtyckt av både hästar och människor.
Det finns en häst i stallet nu som är ny men som verkar vara samma sort. Mycket behaglig och trevlig och t o m lilla argbiggan jag rider tycker att han är helt ok
Jag har också haft fördelen att få äga en ledarhäst. Jag upplever att de som är ledarhästar är de som är lite smartare än andra hästar. Han kunde göra allt för mig. Visst var han bussig och så, men jag red honom i fem år och aldrig att han försökte kasta av mig, och när jag brutit benet så var han som en ängel att rida han bar mig så tryggt och säkert, sen när han kände att jag fått tillbaka balans och så igen så blev han som vanligt, pigg och busig!
TS: Jag tror att din häst gillar dig och vill få uppmärksamhet.!
Ja jag tror också att det är intelligentare hästar. Tyckte mej nästan märka hur han suckade över de mer korkade som jagade upp sej för småsaker.
Det där med att ta hänsyn känner jag så väl igen. Krav efter ryttare, helt enkelt.
En sån där som alltid uppför sej och är klok och omtyckt av både hästar och människor.
Det finns en häst i stallet nu som är ny men som verkar vara samma sort. Mycket behaglig och trevlig och t o m lilla argbiggan jag rider tycker att han är helt ok