Hemsk tränare!

Sv: Hemsk tränare!

oj för det 1 har en tränare aldrig rätt att begära att få rida en annans häs för att se hur den är att rida en jävligt dum bortförklaring att få ev rida en annas häst sen om han börjar såga men herre gud alla duktiga tränare vet ju att man inte ska göra så... nä fy fan ursäkta jag hade vilket ja har förr en gång dock inte gjort likadant men gjorde en sak ja inte gillade inte min häst heller för den delen skrikit åt tränaren att gå av MIN häst
fy fan j hade sparkat han mellan ni vet nä kankse inte men en utskällning av dess like hade tatt min häst och gått därifrån bums

Usch, vad hemskt det måste ha varit för hästen och inte minst för dig.

Jag hade nog försökt att säga till och säga att personen inte får rida hästen mer, tagit mod till mig för hästens skull!
Det är svårt, men jag vägrar se på när någon plågar min häst. Har svårt att se på när andra plågar sina, men min häst är mitt allt! Jag skulle inte veta vad jag ska ta mig till om något hände henne!

Hej alla!
Jag vet att jag borde lagt mig i. Det vet jag nu.
Jag är inte så tuff och inte så duktig och det verkliga problemet var att jag inte visste om tränaren gjorde rätt eftersom att jag ridit för henne tidigare och några jag känner varit med och sagt att det såg hur bra ut som helst.
Tränaren red också mycket lugnare de andra gångerna.
Det verkade som om hon skulle bevisa något för en av de som såg på som jag tycker om men som hon hatar.
Kan det varit det?
Men jag ångrar stort att jag inte hoppade över staketet och galloperade hem.

Skickar massa kramar till dig!

Även fastän jag oftast varit en kaxig skit så hade jag aldrig vågat säga något som 13 åring.

Ta detta som en lärdom både för dig och hästen nu när ni ska söka efter en ny duktig och inte knäpp tränare.

Önskar dig lycka till i farmtiden och hoppas detta inte gjort att du tappat tilltron helt till tränakåren.

Om vi nu tänker på samma människa som vi säkerligen gör så finns det alltid två sidor av saken. Jag har med ridit för denna tränaren (väldigt mycket) och jag anser inte att h*n är dålig eller lär ut det som IrishDraft skriver.

Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete för att du inte sa till. Men om du inte tycker om det tränaren gjorde så kanske du ska byta till någon vars metoder du och hästen trivs bättre med. Lycka till!

jag råkade ut för ngt liknande med Plutten för ca 2år sedan...
hon var verkligen jättehemsk.. o pratade om min häst som om jag inte vore där o om alla fel jag gjorde med honom m.m.. sen satt hon upp själv o sågade ner han på tygel...

han har(hade) ju Stanford i sej o då kläckte hon ur sej att -ja, stanford hästar brukar ju vara lite dumma i huvudet"... vaa?:eek::confused:

min häst som var världens snällaste kille!.. han var inte sej själv på nästan 1månad efter att hon suttit på..

behöver jag säga att jag ALDRIG mer åkte dit....

när jag tänker efter så var hon väldigt konstig över lag.. suck suck!

Stackare! Jag är över 40 och kanske ändå skulle blivit stående som ett frågetecken och försökt förstå vad tränaren vill eller försöker. Ilskan och förståndet dyker gärna upp lite senare, när man börjar förstå vad som verkligen händer och att det är på riktigt.:eek: Jag hoppas ändå att jag idag har tillräcklig erfarenhet för att kunna reagera i tid.

Hej!
Tack för allt söd.
Har nu hittat en bra tränare som hanterar min häst precis som jag vill. Hon är lugn och sansad och jag har förtroende för henne.
:)

beundar alla ni människor som skulle gjort si o så... Jag Hade nog mest stått som en fågelholk och bevittnat händelsen. Att säga till en "tränare" att sitta av är nog inget man direkt gör.

haha jag förstår verkligen vad du menar.
jag var på kliniken med min kille, som har haft ett jobbigt liv tidigare och var därför jätte stressad och betedde sig riktigt illa. då tyckte veterinärsassistenten att hon skulle slå min häst i ansiktet flera gånger.. vilket hon gjorde också. :mad: jag blev förbannad och sa åt henne o sluta. då började hon tjaffsa mot men jag högg tillbaka.
just då tänkte jag inte på det för jag var så uppe i min häst.
efteråt så blev jag så här ":eek::eek::eek: vad gjorde jag egentligen? jag högg av mot vet assistenten :D" haha jag var SÅÅ förvånad och så stolt över mig själv.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 052
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 377
Senast: Solstig
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 731
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka