Ledarskap och regler?

Sv: Ledarskap och regler?

ja precis, vårt arbete blir ju såå mycket svårare för det. MR J är de väl lugnt med, men unghingstarna? Va ska vi säga till dom?
Ska vi ha en tråningsstund med K å visa hur han ska gå med dom?

jo det vore ju en ide... men nu går han ju iaf med kedja på goliat sen hanses åktur i vintras som m pratar om fortfarande så hon vågar ju inte ta in goliat iaf...:devil:
Men eftersom han alltod släpper gino å leder j så är det ju bättre att göra tvärtom,,, för j går ju bara å surar bakom.. så brukar iaf ja göra när ja tagit in dom å kedjan åker på gino efter han knocka mej har man lite större koll på hans huvud som går som en felgående centrifug upp åt alla håll å kanter som finns....=)))

japp självklart red jag!!´han har bara en vilodag i veckan nu framöver....:D

jo gino vill ju busa å springa in som han alltid får annars, men så fort vi kommer "Dom eleka med grimskaft" Så är de kört för honom :D
vilken dag ska vi rida då?

jo gino vill ju busa å springa in som han alltid får annars, men så fort vi kommer "Dom eleka med grimskaft" Så är de kört för honom :D
vilken dag ska vi rida då?

mmm vi är inget annat än elaka tanter du å ja....:rofl:
jadu ska ju rida hela veckan men kommer inte ihåg när ja börjar jobba... i morgon börjar ja 4 iaf så åker väll upp vid 11 typ...=)

vet inte säkert om jag har bil i morgon. min ska in till autowåx. men om ja har bil vore de skoj. tråkigt att alltid rida själv. Och vi båda behöver ju komma igång nu.

vet inte säkert om jag har bil i morgon. min ska in till autowåx. men om ja har bil vore de skoj. tråkigt att alltid rida själv. Och vi båda behöver ju komma igång nu.

vet inte säkert om jag har bil i morgon. min ska in till autowåx. men om ja har bil vore de skoj. tråkigt att alltid rida själv. Och vi båda behöver ju komma igång nu.:rofl:

vet inte säkert om jag har bil i morgon. min ska in till autowåx. men om ja har bil vore de skoj. tråkigt att alltid rida själv. Och vi båda behöver ju komma igång nu.:rofl:

Vill bara säga detta också: Att hästarna går lösa in och ut ur stallet behöver inte ha någon betydelse för hur han beter sig när han väl blir ledd. Mina hästar har i alla år gått lösa in och ut ur stallet, och de vet så väl vad som gäller de gånger de har grimma och grimskaft på!
Så det är bara att fortsätta att träna ledarskap! Du har fått en massa bra råd här, följ dem och kontakta en tränare som kan visa dig på plats hur det ska vara.

Det är så lätt att hitta ursäkter för hästars respektlösa beteenden, men hästen själv är superkänslig för signaler och vet ALLTID vad den gör och mot vem den gör det!!

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 097
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 894
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 320
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag har en kompis som köpte ett jättefint sto förra året. Stoet är 10 år och har tidigare bara bott hos uppfödaren, saken är det...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 410
Senast: Liiindah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV