Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning För 2 månader sen så lämnade jag iväg mitt 3-åriga sto på inridning. Jag tyckte att det skulle vara bättre för jag ville inte rida in...
Svar
10
· Visningar
2 342
Senast: mackan
·
A
Träning har bara en fråga? :) hur gör ni som bor på landet och har ett stall och en hage på tomten men ingen finns hemma på dan som kan...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 918
Senast: kimikiwi
·
Ridning Jag har en häst som är lite långsam i reaktionerna, när det gäller att ta hjälperna. Jag upplever henne emellertid inte som "seg", jag...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: noprogress
·
A
Ridning Det var länge sedan jag var här och skrev, så hej på er alla! Här kommer en liten gissningslek! Vad tror ni om den här krabaten? Hur...
2
Svar
38
· Visningar
3 096
Senast: mackan
·
Träning Jag har hittat en underbar, snäll och lätthanterlig 6 årig valack. Men jag är 14 år (178 cm lång) och hästen är 175 cm i mankhöjd... Har...
2
Svar
39
· Visningar
4 272
Träning Hur länge har era 3åringar vilat för att smälta det dom har lärt sej. Inann man sätter igång dom igen??
Svar
1
· Visningar
688
E
Träning Har precis bojat rida en fin new forest ponny, men har problem att fa hasten att arbeta i form. Ar en typisk skogryttare som inte gjort...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Soffe
·
A
Träning en bra, lugn och taktfast skritt när hästen i fråga bara vill trava.....kan inte skritta på långa tyglar för då drar hon iväg i trav...
Svar
4
· Visningar
873
Träning Jag har börjat rida lektion nu, efter flera år då jag bara ridit lånehästar i skogen... (för längesen kursade jag mycket och var nog...
Svar
12
· Visningar
1 266
H
Träning Dags att skaffa häst igen, men är sugen på import. Någon som kan ge tips på hemsidor, övriga seriösa kontaker etc som man kan höra av...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Petrine
·
T
Träning Jag tänkte höra lite vad ni här har för tips och råd angående ett problem jag har. Jag är fodervärd på en haflinger som är 11 år. Han...
Svar
1
· Visningar
725
Träning Har ni alltid ögonkontakt med hästen? När ni leder hästen? När ni borstar den? När ni longerar/tömkör? När ni tränar NH löst i...
2
Svar
22
· Visningar
2 265
S
Träning Ibland blir jag bara så trött på min häst. :confused: Ibland undrar jag varför jag har häst.:( Jag vet inte hur jag ska förklara men...
2
Svar
23
· Visningar
2 670
Senast: Rohirrim
·
Ridning Nu har det pratats (skrivits snarare..) i en annan tråd om att "skola munnen". Kan någon förklara vad som menas, och vad vill man...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
12 977
Senast: flashlight
·
Träning Så ser det tyvärr ut för min häst just nu.Kan inte rida alls nu pga diskbråck.Har en medryttare som kan rida tis o tors.Tanken från...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: Zolimita
·
Träning jag behöver lite hjälp med "min" ponny. Hon är 13år och är väldigt bakskygg. Hon har varit det så länge jag kan minnas.. Man kan knapp...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: angelaL
·
M
Träning Är det något man bör tänka på om man ska släppa ihop en häst (sto) med kor och kalvar?
Svar
15
· Visningar
1 553
Senast: ancan
·
Träning JAg är sugen på att ta med min vovve ut på ridturer. Jag har haft honom med i stallet flera gånger och han har slutat vara rädd för...
Svar
14
· Visningar
3 346
Senast: Smokey
·
T
Träning I det dagliga umgänget med hästen så kommer det upp lite ord i mitt huvud. Nu är jag nyfiken på vad andra har för åsikter och tankar...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: tenesie
·
Träning Lite funderingar såhär mitt i natten... i mååånga trådar kan man läsa om att man ska behandla sin häst "si eller så" eftersom det är så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 391
Senast: tenesie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025