Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning antagligen fel furumunderdel, flytta den gärn dit den ska. är det någon som vet hur många timmar en häst måste ha liggandes sömn per...
Svar
15
· Visningar
7 725
Senast: Myy
·
Träning Jag har fått ett stort problem med min ridtravare, han har fått för sig att rygga när han rids, det verkar vara ren istadighet kan jag...
Svar
11
· Visningar
1 164
I
Träning När jag longerar min häst så är det jag som springer mest av oss båda pga att jag måste springa och jaga fram honom för att han ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 761
B
Träning Jag rider ett litet ponnysto 2 dar i veckan, hon är 6 år men hos förra ägaren gick hon typ bara i skogen så hon kan inte mycket! Hur ska...
Svar
1
· Visningar
850
Ridning Hur får man hästen att trava?
2
Svar
21
· Visningar
2 012
Senast: IngelaH
·
F
Träning Jag har haft häst och inackorderingar i många år - men bara valacker och hingstar.... Nu har jag ett "par" och till stallet har...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 194
Senast: Fredrik_
·
Y
Träning Jag har lyckats hitta en mycket speciell dam. Hon är stark som en oxe, kaxig som bara den och bestämd. Hon är hur snäll som helst att...
Svar
10
· Visningar
1 569
Senast: Yazilver
·
Träning Jag gör ett arbete om hästen som "fritidsaktivitet". Jag ska typ forska om hästen. Snälla, ge mig tipps på vad som kan vara intressant...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Ellyne
·
K
Träning Har en kompis som ska köpa en häst som ej är inriden, hur går man till väga?
Svar
9
· Visningar
6 069
Senast: Madick
·
F
Träning 1.när man gör skänkelvikning gör man såhär då : Tar ett ledande tygeltag , driiver med innersänkeln , knackar med ytterskänkeln lite...
2
Svar
21
· Visningar
3 056
U
Träning skulle bara vara kul att veta va andra tycker om de här.. jag håller på att leta nytt stall nu pga dom i de stallet ja står i nu tycker...
2
Svar
23
· Visningar
3 256
Senast: Taana
·
Träning Fick mej en tankeställare från en annan tråd. Och har nu insett att jag har en häst som istort sett flyttar runt på mej som han vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 212
Senast: Cornelia
·
F
Träning Nu har jag haft min nya häst hos mig sedan i somras Han är extremt sur i stallet och boxen och det har inte blivit ett dugg bättre, i...
2
Svar
32
· Visningar
2 602
Senast: sussa
·
S
Träning Rider en häst som ibland rycker tag i tyglarna så man flyger framåt. Man har inte en chans eftersom hon är såpass stark. Tips för att...
2
Svar
26
· Visningar
2 569
Senast: Taana
·
N
Träning Hur fort får man köra med hästtransport med häst i? Hur mycket får man dra med bara B kort? Eller beror det på bilen man har...
Svar
1
· Visningar
11 469
Senast: skuggi
·
Träning Med 3 åringen har jag nu uppmärksammat en rejäl oliksidighet som inte märkts så mycket under "insittningen". Tömkörde idag och i...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: Sar
·
E
Träning Alltså.. jag känner mig ganska dålig. Jag anser själv att jag rider hyfsat, och min ridlärare verkar också tycka det. Men till mitt...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: Eccentric
·
A
Träning Har köpt ett vbl som är en fd travare. Han är jätefin att rida och mjuk o fin i traven och väldigt samarbetsvillig. Nu är det dags för...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Akela79
·
A
  • Låst
Träning Har köpt ett vbl som är en fd travare. Han är jätefin att rida och mjuk o fin i traven och väldigt samarbetsvillig. Nu är det dags för...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: IngelaH
·
Träning Vet inte hur jag kom på det men något jag tänkt på en längre tid :angel: Tänk dig själv när det kliar någonstans så otroligt mkt och...
2
Svar
30
· Visningar
3 179
Senast: Xoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar