Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Har sedan 6månader tillbaka ridit en väldigt dominant nordsvensk kille. Han är 7 år och är både inkörd och inriden som 3åring men på...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: guppyy
·
S
Träning Alltså vad är igentligen en Piss märr? Min Vet sa att Frida kan va en sån. Jag frågade ju naturligtvis, men fick så diffusa svar. I så...
Svar
3
· Visningar
2 137
Senast: neapea
·
I
Träning Jag har inte ridit med spö på flera år, och nu när jag börjat komma igång med min foderhäst, så behöver jag liiite längre arm när det är...
Svar
12
· Visningar
2 576
Senast: independent
·
M
Träning Har några problem med min medryttarhäst som jag gärna tar emot tips på hur man kan jobba bort. Han är en ganska outbildad travare har...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: Trygg
·
C
Träning Hästen har fått för sig att han inte ska med in, men det är absolut inga problem att fånga honom, han går snällt med cirka 10 meter sen...
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: clarinho
·
H
Träning Ja, precis som rubriken frågar: Hur gör ni? Dvs. på höst och vinter. Har ni börjat med täcken ännu? Har ni täcke överhuvudtaget? Stallat...
Svar
9
· Visningar
2 908
Senast: zerolina
·
Ridning Vad är lämpligast till en ngt okänslig häst? Fast eller ledat nosjärn på ridkapson? Varför? Vad har ni för erfarenhet av semikapsoner...
Svar
4
· Visningar
1 084
Senast: Borboleta
·
R
Träning Om hästen fryser fast och vägrar gå framåt,vilken metod brukar fungera då? Skall tillägga att han bara gör så om ingen annan häst går...
2
Svar
24
· Visningar
2 905
Senast: Tires
·
Träning Har ju bra en treåring så det är inget som är aktuellt förrän nästa år men man kan ju alltid vara ute i god tid :angel: Just ang...
Svar
19
· Visningar
2 369
Träning För 2 månader sen så lämnade jag iväg mitt 3-åriga sto på inridning. Jag tyckte att det skulle vara bättre för jag ville inte rida in...
Svar
10
· Visningar
2 336
Senast: mackan
·
A
Träning har bara en fråga? :) hur gör ni som bor på landet och har ett stall och en hage på tomten men ingen finns hemma på dan som kan...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 918
Senast: kimikiwi
·
Ridning Jag har en häst som är lite långsam i reaktionerna, när det gäller att ta hjälperna. Jag upplever henne emellertid inte som "seg", jag...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: noprogress
·
A
Ridning Det var länge sedan jag var här och skrev, så hej på er alla! Här kommer en liten gissningslek! Vad tror ni om den här krabaten? Hur...
2
Svar
38
· Visningar
3 093
Senast: mackan
·
Träning Jag har hittat en underbar, snäll och lätthanterlig 6 årig valack. Men jag är 14 år (178 cm lång) och hästen är 175 cm i mankhöjd... Har...
2
Svar
39
· Visningar
4 272
Träning Hur länge har era 3åringar vilat för att smälta det dom har lärt sej. Inann man sätter igång dom igen??
Svar
1
· Visningar
688
E
Träning Har precis bojat rida en fin new forest ponny, men har problem att fa hasten att arbeta i form. Ar en typisk skogryttare som inte gjort...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Soffe
·
A
Träning en bra, lugn och taktfast skritt när hästen i fråga bara vill trava.....kan inte skritta på långa tyglar för då drar hon iväg i trav...
Svar
4
· Visningar
873
Träning Jag har börjat rida lektion nu, efter flera år då jag bara ridit lånehästar i skogen... (för längesen kursade jag mycket och var nog...
Svar
12
· Visningar
1 265
H
Träning Dags att skaffa häst igen, men är sugen på import. Någon som kan ge tips på hemsidor, övriga seriösa kontaker etc som man kan höra av...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Petrine
·
T
Träning Jag tänkte höra lite vad ni här har för tips och råd angående ett problem jag har. Jag är fodervärd på en haflinger som är 11 år. Han...
Svar
1
· Visningar
725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar