Vad får du höra mest på din ridlektion ?

Sv: Vad får du höra mest på din ridlektion ?

"Kapten Kroooooook!!!" :rofl:
"Mer, mer mer mer mer MER!!!!":devil: (jag ska visa mer gång i hästen)
"H A L V H A L T !" sen "NU!!!!" (innan ökningarna)
"Ytterskänkel, ytterskänkel, ytterskänkel...!!" (i skänkervikningarna)

Så låter typ alla mina lektioner, så egentligen behöver hon itne ens komma. Det räcker med att hon spelar in på ett band så kan jag lyssna på det istället..:D

För mig blir det nog:

Driv på lite mer!
håll in vänster/höger tygel

Bra sits ( alla mina ridlärare jag har haft har sagt att jag har bra sits i trav :D )
så där ska det se ut :D (jag får väl skryta på min födelsedag?) :D:D

ytterbogen ytterbogen ytterbogen, men madde kom ihåg handen tillsamans me bogen....

bra:
känner du nu har du honom

Att jag är lite för snäll i min hand, måste bli mer konsekvent om jag ska komma dit jag vill, ju tryggare bli hästen med mig och vet då precis vad hon har mig jämt:D

för mej har det ALLTID låtit såhär "nu är tyglarna 1 km långa igen!"

jag brukade få höra (rider inte lektion längre pga plugg på annan ort :()

att jag har huvudet framåt för mycket...så det inte blir en lång rygg och nacke.
händerna (rider med händerna för vinklade nedåt)

jag brukar trots det få beröm för mina mjuka händer och följsamhet. kan dock bli lite för mjukt ibland.

gud va jag saknar att rida lektion :( vi som precis hade börjat med galopp arbete när jag slutade.

Jag brukar ofta få höra:

- "Trampa ned hälarna!"
- "Kom åt henne i huvudet, aktivera henne"
- "Var lugn" (har en liten halvgalen häst :P)
- "Håll takten, öka inte"

Det är väl de jag får höra mest

Negativa;
blicken
höj innerhanden
planera vägen!
pull-relsease-pull-RELEASE!! ( dvs inte sitta och hålla igen galoppen utan låta henna "tåga av" sig ett tag)
släpp inte efter på tyglarna i galoppfattningen

positiva;
Sitter rakt och jämt med balans (galloperade runt med lös sadelgjord och tyckte det börjades kännas svajjit, fick in en handsbredd på tvären.. :o )
mjuk hand

dock så när hästen är snäll så försvinner alla problem med blicken etc och då är det så härligt att rida :love:

''korta tygeln!''
(när jag gjort det)
''Räta ryggen!''

Jag kan ju bara inte ha korta tyglar och rak rygg.. då får ju inte hästens hals och huvud plats mellan hand och bett..:rofl:

och så
ner med hälarna
bak med axlarna
driv, driiiiiiv

(5 min senare)
*suck, vända sig om till de mindre hopplösa eleverna som faktiskt kan få ner hästens nos från taket* :crazy:

Det var ett tag sen jag red på lektion.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 132
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 292
Senast: Ajda
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
22 322
Senast: Vassi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar