Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag ska hämta en 2 åring på fredag, denna har aldrig varit nära en transport och vi har en bit att åka. Jag får väl erkänna att jag är...
2
Svar
33
· Visningar
2 895
Senast: linzan
·
U
Träning ska tävla snart, antagligen bra 60-70 el 70-80 eftersom det är första gången på ponnyn (ridskoleponny å min foderhäst har åkt hem då...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: Elviramax
·
Träning Som rubriken lyder, när bör man börja att binda upp fölen?? ´ Är det smidigast att börja i boxen och då vira grimskaftet ett varv...
Svar
17
· Visningar
2 261
Senast: zillax89
·
Träning vet itne om denna tråd hamnat rätt men ändå... Har letat sedan jul med ljus och lykta efter drömhästen och har hittat 2, dock har vi...
2
Svar
29
· Visningar
2 363
Senast: Rambolina
·
J
Träning Grubblar och grubblar, i flera dagar är min häst kolugn som en filbunke i stallet helst plötsligt vänder det och han är jättenervös i...
2
Svar
22
· Visningar
2 185
Senast: Jolly Jumper
·
M
Träning Har ett 19 årigt varmblod som är glad och positiv. Har dock tappat ganska mkt rygg sista tiden. Undrar därför om det är ngn som kan ge...
Svar
1
· Visningar
713
Träning Köpte ett Islandssto i vintras(Februari)nyimporterad och nyinriden. Hon var billig och hade ingen tölt, men jag fastnade för hennes...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: skuggi
·
J
Träning Har ett litet problem.. Unghästen vill inte backa ut ur transporten. Han fastnade en gång i mattan på rampen och efter det vill han inte...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: CaliforniaSwed
·
D
Träning En islandshingst är på intågande i vårt stall, det är bara ston på vår gård i övrigt, förutom en årsfödd hingst. Vi har stängslat upp...
Svar
10
· Visningar
3 055
Senast: Bangsi
·
Träning Ja vad får du höra :rofl: ? Att du inte trappar ner ordentligt eller något sånt :p `? Jag brukar få höra hos mig; "Byt sitt ben"...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 629
Senast: Zab
·
K
Träning Hur ofta tränar ni hoppning/dressyr för tränare? Vilka tränare tränar ni för? (eller man kanske inte får lägga ut namn här? )
2
Svar
25
· Visningar
1 925
Senast: nyponros
·
L
Träning Jag har fått en ny häst till stallet, en valack (ej min, han ska stå hos mig 3 år pga av ägarens studier i USA)...han tar av sig...
Svar
6
· Visningar
976
Senast: LisaSvensson
·
W
Träning Hej!:) Jag är en tjej på 14 år som hyr två haflinger . Den ena är min och jag försöker träna henne lite inom hoppning och dressyr . Men...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: arna
·
Ridning Har suttit och läst i några böcker om dressyrridning, av Tibblin och Lussan, och båda är noga med att konstatera att i arbetet med...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
13 545
Senast: axel
·
S
Träning Min ponny har alltid haft fina & bra hovar, inga problem med dem. har inte direkt smörjd de & hålt på, tat på lite olivolja om det har...
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: western_boy
·
T
Träning Jag måste få höra lite åsikter om detta innan jag funderar ihjäl mig. Bonus-dotterns ridinstruktör, som jag i övrigt tycker är...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: Krulidut
·
K
Träning Hur lång tid brukar det ta för en häst att vänja sig vid sitt nya hem?
Svar
9
· Visningar
1 262
Senast: åke
·
Z
Träning Ser ofta stallplatser lediga men tar ej emot hingstar... Så jag funderar på om det är svårt att hitta stallplats om man har hingst? hur...
2
Svar
20
· Visningar
3 128
Senast: misen
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 206
Senast: Babe
·
E
Träning Vad tycker ni om hästar som attackerar? Ska de ha en kula i huvudet eller ska man arbeta med dom för att förstå varför dom gör som dom...
Svar
9
· Visningar
1 291
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama