Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Ridning Skola munnen-tråden har bivit en jämförelse igen mellan utbildningsstegen inom AR resp klassisk dressyr. (Samt detta tal "konst" och det...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
16 744
Senast: Lord Owen
·
S
Träning Hej! undrar om det finns några som har sina varmblod på lösdrift? berätta gärna hur det går och hur de verkar må. Jag har själv lösdrift...
2
Svar
27
· Visningar
2 955
Senast: joujou
·
C
Träning Nu har jag märkt att i många annonser just nu finns det ett antal ponnyer på 2-3 år som är hoppade sisådär 70 cm och tävlade. En tilll...
Svar
18
· Visningar
1 489
Senast: Hannaaa
·
J
Träning Jag läser boken "centrerad ridning" och jag har kommit in på kapitlet med centrering. Hur mycket jag än försöker tänka på mitt...
2
Svar
20
· Visningar
2 169
Senast: CarenSidney
·
Träning Hur ser ni på det här med att alltid ha med t ex en morot när hästen ska in från hagen? Jag känner några som alltid måste ha med nån...
2
Svar
21
· Visningar
2 046
T
Träning på onsdag ska jag träna med nya medryttarhästen för första gången. jag rider på ridskola men har aldrig varit på någon träning för...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: lizzie
·
H
Träning :)Ska sätta igång min häst nu.. Varit konvalicent hela sommaren. Han e ju ok att leda men jag skulle inte sätta mig på honom. Då skulle...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: hasselby
·
S
Träning Har nu snubblat över, och köpt, ett trevligt litet sto. Tänkte att det inte skulle ge några bekymmer med ett sto till mina två valacker...
2
Svar
30
· Visningar
8 230
Senast: _moa_
·
Träning Jag har sysslat alldeles för litet med hästar för att veta, ställer därför frågan med anledning av olyckan från en travtävling som...
2
Svar
20
· Visningar
2 258
Senast: Kiickan
·
Y
Träning Så här är läget. Jag har en häst som inte riktigt vill som jag. (4 år kan jag tillägga) Man kan inte rida henne ordentligt i någon...
Svar
17
· Visningar
1 279
Senast: Sombre
·
Träning Var ute och red häromkvällen i skogen och det kom en lös hund springande, en sån där liten skällig typ som sprang rakt emot hästen och...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: älgen
·
Träning Jag har ett 5-årigt haflingersto som jag köpt fr Tyskland, hon kom för ca 6 v sedan. I början så var hon väldigt seg,ingen...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: arna
·
F
Träning Min unghäst vägrar att gå ut ur stallet om det regnar. Vi har inte ledarskapet 100% under kontroll. Han försöker flytta mig lika...
2
Svar
31
· Visningar
3 021
Senast: FiaPiaLisa
·
J
Träning jag har en häst som jag rider minst 3 dagar i veckan. Jag har försökt longera honom nån gr men det går inte. han går bara runt mig så...
2
Svar
22
· Visningar
2 251
Senast: Allimac76
·
S
Träning Hej. Jag har lite problem med min d-ponny. I grunden så är hon ganska pigg/små het och blir lätt stressad när hon inte förstår, Men...
Svar
8
· Visningar
3 866
Senast: __Stilett__
·
N
Träning Har en häst som är superfin att rida, inga problem alls. Men det tråkiga är att hon är livrädd för bilar, alla sorters fordon. Har...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: lady_mike
·
M
Träning Tänkte bara höra om det kanske är ngn här som varit med om samma slags händelse som jag. Har satt på nya skor på mitt varmblod, hon har...
Svar
8
· Visningar
1 101
Senast: mackan
·
S
Träning Jag har en underbar medryttarhäst, en Frieser på 7 år men ett litet problem för han är så seg att rida på själv och han stannar mycket...
Svar
13
· Visningar
1 377
Senast: Hanna85
·
Träning Om jag skulle börja rida lektion seriöst igen så har jag lite funderingar. Jag är nämligen bara 152cm och väger 46 kilo. Det gör att...
2
Svar
21
· Visningar
2 795
Senast: Diba
·
Träning Jag åker ofta på kurs med min häst. Han är en tolvårig vallack, lugn och cool i de flesta lägen. Vänlig, snäll och gosig. Okomplicerad i...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 214
Senast: Nicke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar