Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har ett 5-årigt haflingersto som jag köpt fr Tyskland, hon kom för ca 6 v sedan. I början så var hon väldigt seg,ingen...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: arna
·
F
Träning Min unghäst vägrar att gå ut ur stallet om det regnar. Vi har inte ledarskapet 100% under kontroll. Han försöker flytta mig lika...
2
Svar
31
· Visningar
3 021
Senast: FiaPiaLisa
·
J
Träning jag har en häst som jag rider minst 3 dagar i veckan. Jag har försökt longera honom nån gr men det går inte. han går bara runt mig så...
2
Svar
22
· Visningar
2 251
Senast: Allimac76
·
S
Träning Hej. Jag har lite problem med min d-ponny. I grunden så är hon ganska pigg/små het och blir lätt stressad när hon inte förstår, Men...
Svar
8
· Visningar
3 854
Senast: __Stilett__
·
N
Träning Har en häst som är superfin att rida, inga problem alls. Men det tråkiga är att hon är livrädd för bilar, alla sorters fordon. Har...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: lady_mike
·
M
Träning Tänkte bara höra om det kanske är ngn här som varit med om samma slags händelse som jag. Har satt på nya skor på mitt varmblod, hon har...
Svar
8
· Visningar
1 101
Senast: mackan
·
S
Träning Jag har en underbar medryttarhäst, en Frieser på 7 år men ett litet problem för han är så seg att rida på själv och han stannar mycket...
Svar
13
· Visningar
1 377
Senast: Hanna85
·
Träning Om jag skulle börja rida lektion seriöst igen så har jag lite funderingar. Jag är nämligen bara 152cm och väger 46 kilo. Det gör att...
2
Svar
21
· Visningar
2 794
Senast: Diba
·
Träning Jag åker ofta på kurs med min häst. Han är en tolvårig vallack, lugn och cool i de flesta lägen. Vänlig, snäll och gosig. Okomplicerad i...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 214
Senast: Nicke
·
Träning Min kompis medryttare är riktigt otäck, ja, till och med farlig... Från början var hon en superduktig tävlingshäst (är fortfarande)...
Svar
16
· Visningar
1 724
Z
Träning Eller okey, jag skall väl inte kalla hästen knepig, det är ju uppenbarligen jag som inte vet hur jag ska göra för att få ut det bästa ur...
Svar
5
· Visningar
965
M
Träning Jag har lite olika kommentarer från tre tränare: Tränare 1: Din ponny går något på bogarna och det beror på att hon inte har mycket...
Svar
13
· Visningar
1 649
Senast: hillevie
·
R
Träning Vet inte om jag lägger detta rätt...Vet någon vad brännmärkning "947" står för? Hästen ska vara importerad från tyskland men har börjat...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Rambolina
·
Träning Jag är i stort behov av tips på vad jag ska göra med min ponny under veckorna. Jag har helt enkelt blivit less på att rida eftersom jag...
Svar
10
· Visningar
2 020
Senast: Oliven
·
S
Träning Hej allihop! Hoppas jag kan få lite råd och tips av er kunniga människor! Är vuxen nybörjare, har ringt på annons om ett 20-årigt...
Svar
13
· Visningar
1 587
Senast: Rambolina
·
Träning Jag har en envis 3,5 åring och behöver hjälp! Har sedan han var 3 veckor gammal haft hovslagaren regelbundet då han föddes med svaga...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: CaliforniaSwed
·
V
Träning Någon som har lite tips när de gäller svårlastad häst. Min fjording som är världens goaste är helt makalös när det gäller lastning...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: Jenny1
·
Träning Vad tycker ni om luckan, uppe eller nere? För och nackdelar? Om ni kör en häst, står den på vänster eller höger sida? Har så svårt...
Svar
11
· Visningar
922
Senast: Immer
·
L
Träning Hej! jag är en tjej på 20 år som har ridit så länge jag kan minnas. Har ridit på ridskola i 11 år och har fortfarande inte fått ordning...
Svar
3
· Visningar
2 733
Senast: Araminta
·
Träning Min 2-åring ska snart åka på inridning. Han har inte åkt transport sedan jag köpte honom för 1 1/2 år sedan. Då var resan ganska lång...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: anethe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama