Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Min man fick ett 15 årigt halvblods sto pga plats brist.. Och då vi har egen gård men alla tränings möjligheter frågade dom om vi inte...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: karlslund
·
F
Träning Lägger tråden här och hoppas den får vara kvar, det är de här sortens folk jag vill ha råd av så...... Stallet kommer snart att vara...
Svar
16
· Visningar
1 335
Senast: Domino_s
·
G
Träning Jag funderar på att ev. låna en liten A-ponny. Har pratat med en som ev. vill låna ut en 72cm hög hingst. Det jag vill höra med er är...
Svar
10
· Visningar
1 509
Senast: Katleen
·
J
Träning Som sagt, jag är skötare på en underbar häst som i sitt tidigare liv troligvis har blivit misshandlad då hon är oerhört rädd för...
2
Svar
21
· Visningar
2 011
Senast: Lewina
·
Träning Jag har en ettåring som jag för några dagar sedan släppte ihop med två 2-åringar. 2-åringarna har vuxit upp tillsammans och håller ihop...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Donnorna
·
T
Träning Hej, jag är medryttare på en 16-årig och väldigt pigg travare. Han rids nästan bara i skogen och på lugna uteritter, min kompis (som...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: ansk
·
Träning Jag ska eventuellt köpa en häst... Jag vet att det är henne jag vill ha och ingen annan.. vad bör jag tänka på? Jag vet ung. vilket pris...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: BIGmamma
·
Z
Träning Hur ska man transpotera ett FÖL? ska det stå bunden i transporten, ska man ta ut mellan väggen? Vi ska åka rätt så långt med fölet...
Svar
17
· Visningar
1 590
Senast: Prins Jordy
·
E
Träning Hur viktigt tycker ni det är att hästen kommer farm till en i hagen? Min häst kan vara lite sådär. Ibland kan hon gnägga som en galning...
Svar
13
· Visningar
1 023
Senast: Lazio
·
Träning Jag blev så irriterad på mig själv på lektionen igår. Kändes inte som att jag fick flyt i knappt någonting. Förra tordagen kändes det...
Svar
18
· Visningar
1 476
Senast: Ranger
·
Träning Jag rider ett sexårigt fullblodssto, som för ca tre veckor sen behandlades på HBGs djursjukhus för låsningar i ryggen. När vi åkte hem...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Stefffie
·
P
Träning Hästen försöker slingra sig och går inte fram för skänkeln. När hon väl kommer fram springer hon bara på. Hon är stark i handen, tar ej...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: persika
·
H
Träning I vänster varv är hon jätte mjuk & fin. Sen direkt när man rakställer och ska böja åt höger så kör hon upp huvudet. Går man även på...
Svar
6
· Visningar
4 871
Senast: TheDot
·
D
Träning Hej Skriver detta för att få råd. Jo, hur gör man så att hästen ska få in galoppen helt? De är ett vbl jag pratar om. Gått på banan...
Svar
17
· Visningar
1 273
Senast: squarepants
·
Träning Ja, här tycker jag alla som något gång kännt att de gjort en "perfekt" ritt skriva av sig o vara stolta! Jag börjar :D När jag för...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: Totola
·
Träning Allt möjligt både uppsutten träning o avsutten. Till obalanserad kille som dock kan rida lätt hjälpligt och galoppera. Inget som...
Svar
1
· Visningar
1 763
Senast: bengall
·
Träning Hej allihopa. Jag undrar hur ni som har föredetta galopphästar har gjort när ni skolat om dem till "vanliga ridhästar" o hur det har...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: toughcookie
·
Z
Träning Hur ska man transpotera ett FÖL? ska det stå bunden i transporten, ska man ta ut mellan väggen? Vi ska åka rätt så långt med fölet...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: Niela
·
L
Ridning Hejsan, vad använder nu för bett på era hästar...ni som har kommit ganska långt! Har en nordsvensk korsning som vi för tillfället...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Lollolover
·
L
Träning Hur stor box ska man ha för 3 föl som jag gärna vill avvänja ihop.. Tack på förhand.. :)
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Fahlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025