Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Vad kan det vara för fel då ponnyn blir hemskt ilsken på täcket så fort han kommer ut.Han sparkar med bakbenen hela tiden.Har kollat så...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: lilla_lisa
·
J
Ridning hur tränar ni? hej tänkte höra lite om hur ni tränar och hur ni kom igång. Hade ni tränare i början och har ni tränare nu? Jag skulle...
2
Svar
33
· Visningar
2 226
Senast: IngelaH
·
T
Träning Kan någon förklara hur sluta går till:D!?
Svar
3
· Visningar
817
Senast: Cissi_K
·
Träning Hej Jag har köpt en osädd 2-åring från ystad. Jag själv bor i Stockholm och hade inte tiden som krävdes för att åka längst ner till...
Svar
18
· Visningar
1 658
Senast: Madick
·
R
Ridning Hej alla! Kanske lite löjligt att skriva om men, det är verkligen värt att nämnas! Hade ut min hovslagare idag som verkade hästen och...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: Nordisrusset
·
K
Träning Hej , jag behöver hjälp med en grej ... jag lånade en häst i sommar som ja kommer låna igen snart ... problemet är att när ja fick han...
2
Svar
22
· Visningar
1 883
Senast: Krut
·
F
Träning Vi har fått erbjudande om att köpa en häst genom en bekant. Allt är helt ok med hästen, bara att hon blir väldigt orolig av att vara...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: älgen
·
Träning jag har ett sto som jag tror inte gillar valacker :confused: hon skulle gå i en hage med ett sto och en valack. stoet kärade hon ner...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: GebaGirl
·
N
Träning Hej. jag tänkte nu sätta igång den gammla damen hon är en 19 årig arabtjej som inte tycks ha åldrats de senaste tio åren :D vet. säger...
Svar
9
· Visningar
999
·
  • Låst
Träning :angel: Tro det eller ej men min travarvalack... ...lägger sig ner och äter sitt hö efter han ätit klart sitt kraftfoder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 994
·
Träning Jag har hand om ett treårigt sto som jag har börjat rida igång lite och hantera (hon blev inriden i våras och har sedan fått vila till...
Svar
15
· Visningar
1 721
Senast: älgen
·
Träning Min valack (6 år) är väldigt jobbig bland ston. Nu har han gått med en alack i hagen och en valack har gått i hagen bredvid, och allt...
Svar
3
· Visningar
2 769
Senast: ancan
·
Träning Jag har ett ranghögt sto och har en del problem med henne... Hon är väldigt aggresiv av sig mot andra hästar och människor. Till stor...
Svar
5
· Visningar
1 120
Träning Ni som lämnar bort era hästar för att få hjälp med detta, hur nöjda är ni? Har hört att en del in- tillridare sätter i system att inte...
Svar
8
· Visningar
2 468
Senast: ginnies
·
M
Träning utan ngt vinskydd? finns det ng lag på det?
Svar
9
· Visningar
1 478
Senast: Immer
·
Träning Kan en 3-4 åring som rids typ varannan dag, lätt, gå på på lösdrift med ponnyer? Med täcke på vintern då.
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Dennis
·
Träning Hur mycket håller ni på med era -05 & hur mycket vila brukar ni ha & när? Hur många dagar i veckan? Vad gör ni med dom? Vill ha lite...
Svar
3
· Visningar
866
Träning Jasmin! Tänkte nu berätta om min häst stora och enda problem här i livet. det började en solig dag förra sommaren precis innan...
Svar
9
· Visningar
2 284
Ridning Det verkar inte var ngn större skillnad i teorin, men en hel del i praktiken. Lånar Fredriks citat:bow: Jag tolkar detta som att man...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 838
Senast: axel
·
S
Träning Har en fjording som är hur go och snäll som helst, men han har väldiga humörsvängningar mot andra hästar. Ena stunden är han hur go som...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Taana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur