Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning jag har köpt en häst med prövotid 1 månad. I hagen går det redan en valack på 2 år och en liten tjej på 1,5 år, nu har jag fått hem...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Sevlan
·
Träning Hej! Jag har precis börjat inridningen på en treåriga halvblodskille, efter att jag precis har avslutat inridningen på min egna häst...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: ZOFUS
·
A
Träning Jag funderar på om man kan be tränaren rida hästen, säg 1 gång varannan vecka istälet för att man rider själv... (är gravid) Finns...
Svar
11
· Visningar
986
Senast: Annikan
·
H
Träning Vad menas med att en häst är linjegångare? :o
Svar
5
· Visningar
1 854
Träning Det ska finnas en bok på engelska vet jag som tipsar hur man präglar fölet på människan.Alltså inte helt nu utan hur man tränar beröring...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: Kirre
·
E
Träning Någon som läst boken "Unghästar - från fölstadiet upp till fem år, hantering, inridning och träningsfysiologi"? Funderar på att köpa den.
Svar
9
· Visningar
1 940
Senast: BIGmamma
·
Träning vet inte om jag lägger tråden rätt, men då får någon flytta den... det är så att jag har ett sto på 3 år som är högt i rang. just nu...
Svar
15
· Visningar
3 102
E
Träning Jahapp! Hur går man nu till väga för att ev klippa min 4 åring? Ett sto, som kanske ibland "hispar" upp sig och tycker att vissa saker...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: Luna10
·
K
Träning Har haft mitt sto sen hon var unghäst. Hon har alltid varit en ängel att hantera men bråkig att rida. Vi sålde henne förra sommaren men...
2
Svar
27
· Visningar
3 481
Senast: fejko
·
C
Träning min kompis har en minishettis som heter texas han är jätte jobbig och bitts och stegrar mot huvudet!!!! min kompis är nästan rädd...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 277
Senast: sosso93
·
O
Träning Vill ha tips o råd hur jag får hästen att böja huvud och höja rygg.
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: Blandrastik
·
Ridning Läste för ett tag sen att förvänd öppna på volt ska vara enklare för hästen att utföra.. Tänkte om det finns något liknande man kan...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 244
Senast: tuaphua
·
M
Träning Hej på er! Nu undrar jag en sak här... det är så att vi ska trasportera en häst ca 100mil enkel väg och undrar då om det är så stor...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: neywaz
·
Ridning Vilka är alla dessa AR-ryttare, som piafferar i tid och otid på hästar som inte är färdiga för uppgiften? När man läser i alla AR-...
2
Svar
32
· Visningar
2 925
Senast: Polly_Mulle
·
O
Träning Vill ha tips hur ni går tillväga för att få (ung)hästar att gå i form och bygga ryggmuskler?
Svar
2
· Visningar
1 163
Senast: rosita
·
D
Ridning Japp, så har jag och Dennis "jobbat" på långa tyglar för första gången:banana: Garanterat såg det definitivt inte ut som det skulle...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Dennis
·
S
Träning Jag har ett ministo, 4år. när jag köpte henne för några veckor sedan verkade hon vara hur go och snäll som helst.:d Hon skulle bara...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: Dennis
·
L
Träning Funderr vilken ordning man ska lära in olika saker vid inridning. hur tidigt ska man börja med sidförande hjälper. hur noga ska man...
Svar
9
· Visningar
1 293
  • Låst
Träning Hur ser ni på det? Ska hästen kunna gå rakt på volt före man börjar med böjning och ställning? Man har ju alltid fått lära sej att det...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: IngelaH
·
M
Träning Tja, detta är helt klart en rätt meningslös tråd men jag måste dela med mig av en häftig känsla jag fick på ridlektionen i onsdags. Jag...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: mumlan81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross