Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Hästen försöker slingra sig och går inte fram för skänkeln. När hon väl kommer fram springer hon bara på. Hon är stark i handen, tar ej...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: persika
·
H
Träning I vänster varv är hon jätte mjuk & fin. Sen direkt när man rakställer och ska böja åt höger så kör hon upp huvudet. Går man även på...
Svar
6
· Visningar
4 834
Senast: TheDot
·
D
Träning Hej Skriver detta för att få råd. Jo, hur gör man så att hästen ska få in galoppen helt? De är ett vbl jag pratar om. Gått på banan...
Svar
17
· Visningar
1 273
Senast: squarepants
·
Träning Ja, här tycker jag alla som något gång kännt att de gjort en "perfekt" ritt skriva av sig o vara stolta! Jag börjar :D När jag för...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: Totola
·
Träning Allt möjligt både uppsutten träning o avsutten. Till obalanserad kille som dock kan rida lätt hjälpligt och galoppera. Inget som...
Svar
1
· Visningar
1 763
Senast: bengall
·
Träning Hej allihopa. Jag undrar hur ni som har föredetta galopphästar har gjort när ni skolat om dem till "vanliga ridhästar" o hur det har...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: toughcookie
·
Z
Träning Hur ska man transpotera ett FÖL? ska det stå bunden i transporten, ska man ta ut mellan väggen? Vi ska åka rätt så långt med fölet...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: Niela
·
L
Ridning Hejsan, vad använder nu för bett på era hästar...ni som har kommit ganska långt! Har en nordsvensk korsning som vi för tillfället...
Svar
7
· Visningar
1 474
Senast: Lollolover
·
L
Träning Hur stor box ska man ha för 3 föl som jag gärna vill avvänja ihop.. Tack på förhand.. :)
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Fahlis
·
L
Träning Hejsan! Vet inte om denna hamnar rätt, men jag provar. Min 6-åriga arab har bestämt sig för att inte alls vilja stå stilla när någon...
2
Svar
33
· Visningar
2 299
Senast: FunnyFlyer
·
T
Träning Jag har ett problem med min medryttarhäst. Varje gång man ska sitta upp börjar hon backa. Så länge man står vid huvudet är det ok men så...
Svar
13
· Visningar
1 919
Senast: MiaMaria
·
Träning håller på å skola om min ex monte kille! dock verkar de nästintill omöjligt att få han i galopp nån som har någe tips? på lina fammerl...
Svar
5
· Visningar
1 076
Träning Måste få mer ryggmuskler på min häst, har dock ett problem, att han är väldigt spänd och tittig vilket gör att han går med huvet högt...
Svar
12
· Visningar
2 719
Senast: MiaMaria
·
T
Träning Vilken sida i transporten ställer ni hästen på när ni kör med mellanvägg? Har bara kört utan eftersom min häst varit för stor för att...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 546
Senast: lil-sis
·
M
Träning Hej. Jag tänkte om någon av er kan veta vad detta beror på: Han står och sprätter med bakbenen hela tiden, både i stallgången och i...
Svar
16
· Visningar
2 829
Senast: Bonde456
·
Träning hej hej. har en 6åring, som kommer att användas i hoppning. men självklart sätts dressyren på lika stor plats som hoppningen. Men...
Svar
4
· Visningar
810
R
Träning brukar ni longera era unghästar(har en 3-åring) innan ridning?
2 3
Svar
44
· Visningar
5 269
Senast: Malinigbg
·
Träning Hejsan! Jag har haft mitt vblsto i 2år nu och hon har börjat med en väldigt jobbig sak som jag försöker få bort. Hon gör det inte...
2
Svar
24
· Visningar
1 887
Senast: Molin
·
Träning Mitt sto blir helt tokig varje gång det svänger åt vänster när hon åker transporten. Det spelar ingen roll hur sakta o försiktigt man...
Svar
12
· Visningar
1 088
Senast: Kirre
·
M
Träning Har aldrig hört om någon häst som inte gillar att bli borstad. Men när jag ställer min pålle i boxen och ska börja borsta honom så...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: lilla_lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter