Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Är sedan några veckor medryttare har blivit lite förvånad över hur lite dom flesta med egen häst rider. Jag brukar börja med att...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 057
Senast: Totola
·
L
Träning Jag släppte min ettåriga frieser hingst på bete i slutet av maj. Han hade vid denna tidpunkt börjat bli besvärlig. Han hade börjat lägga...
Svar
12
· Visningar
1 820
Senast: Carrielaine
·
I
  • Låst
Träning jag har börjat träna rätt mkt dressyr med mitt vbl nu då hon har blivit relativt fra i ryggen igen så jag tänkte att hon skulle arbeta...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
17 052
Senast: IngelaH
·
Träning Hur tänker ni om det? När jag läser i trådar ser jag att en del klagar över att stallkompisarna inte är så sällskapliga. Alla gillar...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 733
Senast: MikaTela
·
Träning Jag har en häst som har ganska svårt för att lämna sina kompisar när han går på sommarbetet, speciellt nu när han stått i över 1 vecka...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Mitrolle
·
L
Ridning Hur får man hästen att söka sig framåt och nedåt. Hästen är jättelätt i munnen men jag saknar suget i tygeln. Hon är pigg och framåt...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: lilla e
·
A
Träning Finns det några bra övningar på att få unghästen (skodd 4ggr)att tycka att det är mindre otäckt med hovslagaren..Inga problem med att...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: RIA
·
C
  • Låst
Träning Hejsan! Jag har haft lite problem med min travare. När jag rider ut med henne och bara skrittar är hon hur lung som helst, men så fort...
Svar
16
· Visningar
1 500
Senast: IngelaH
·
M
Träning hur ska man göra när man vill skola om en häst till att gå helt barfota?
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: tezz_mini
·
G
Träning hej! jag efterlyser idéer och tips på hur man kan hjälpa hästen att aktivera sig själv när den står inne vid tex dåligt väder eller...
2
Svar
24
· Visningar
7 246
Senast: SockerSara
·
Träning Jag och min älskade Kenny har nu fått vårt besked. Jag har ingen ridhäst längre, absolut ingen hopphäst. Även om hon inte är halt så...
Svar
9
· Visningar
1 505
Senast: Zab
·
H
Träning Jag håller på att leta häst just nu och har funnit "THE ONE AND THE ONLY"! En 2årig arabhingst med äckligt bra stamm för endast 23...
Svar
8
· Visningar
1 322
Senast: zorken
·
  • Låst
Träning hej! skulle gärna villja ha litte tips hur jag ska sätta igång hästen som jag nyligen fått hem, hon har inga skador det är nte därför...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: mysko
·
N
Träning Hej! Har ett halvblod. Vad ska längden på tömkörningstömmarna vara samt bredden på tömmen.Ska inskaffa en i läder.
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Elviramax
·
B
Träning Hej ! Finns det nån som har som vi ?? Har en häst som är hur fin som helst..Han är INTE svår att lasta i och ur..HAn blir tokig i...
Svar
18
· Visningar
1 728
Senast: briana
·
M
Träning Det funkar inte längre, eller rättare sagt det har aldrig funkat egentligen mellan mig och min häst :( Det känns så hopplöst just...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 987
Senast: Nobless
·
S
Träning min häst som jag har haft i 5 år har ett problem, i alla stall vi haft honom i har det vart samma sak. Han RUSAR in i boxen när vi ska...
Svar
15
· Visningar
1 918
Senast: Bialitt
·
R
Träning Ena hästen i stallet börjar väva så fort han får en antydan om att jag och min häst ska ut och rida. Han har en gammal senskada på ena...
2
Svar
25
· Visningar
1 993
Senast: Bellami
·
K
Träning Min man fick ett 15 årigt halvblods sto pga plats brist.. Och då vi har egen gård men alla tränings möjligheter frågade dom om vi inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 606
Senast: Bialitt
·
H
Träning Hej:) visste inte riktigt vart jag skulle lägga in den här, men den passar nog bra här :d jag har en shetlandsponny kille på 8 år som...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka