Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Idag red jag barbacka på min häst, ett sexårigt sto som behöver bygga lite muskler. Jag älskar verkligen att rida barbacka :love: och...
Svar
19
· Visningar
1 579
Senast: Jazzper
·
N
Träning Ja jag har ett isissto på 16 år som har mkt kvar att ge. Hon är tjock som vanligt mangen är påväg bort. Musklerna är på gång de också...
Svar
13
· Visningar
1 011
Senast: Nica2
·
H
Träning Tävlade i Bruks häromdagen (ridning). Jag ser 3 ekipage innan mig, vars hästar redan ca 10 meter innan skrämselhindret tvärstannar, och...
2
Svar
39
· Visningar
3 171
Senast: Paxido
·
C
Träning Måste bara berätta om historian hur ja träffade min drömhäst. Ni får gärna tycka till.:bump: Allt började i hagen när min häst var föl...
2
Svar
31
· Visningar
3 088
Senast: brumma
·
Träning Hej ska snart åka med min häst ca 10 mil till klinik, har bara en lite fråga, brukar ni transportera era hästar med svanskydd?? jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 273
Senast: Stinky
·
L
Träning Hej! Jag ska åka ner med 2 av mina hästar till Helsingborg och träna nästa helg helg. Bor i Norrköping, så det är 40 mil...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Minnaa
·
  • Låst
Ridning Innan du skriver fråga om ridskolor, tränare, läger och dylikt LÄS HÄR! Jag kommer även fortsättningsvis att radera trådar där ni...
Svar
1
· Visningar
22 356
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Hästhantering Frågor och diskussioner om tränare, instruktörer och läger - Läs här först!!! Diskussioner om namngivna tränare kända och okända Jag...
Svar
1
· Visningar
16 354
Senast: IngelaH
·
4
Träning Hej, jag har stött på ett bekymmer som jag kliar mej i huvudet över. Har en lättlastad häst i 4 fall av 5, (lastar sej själv) men den...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: 4028
·
B
Träning jag har köpt en häst med prövotid 1 månad. I hagen går det redan en valack på 2 år och en liten tjej på 1,5 år, nu har jag fått hem...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Sevlan
·
Träning Hej! Jag har precis börjat inridningen på en treåriga halvblodskille, efter att jag precis har avslutat inridningen på min egna häst...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: ZOFUS
·
A
Träning Jag funderar på om man kan be tränaren rida hästen, säg 1 gång varannan vecka istälet för att man rider själv... (är gravid) Finns...
Svar
11
· Visningar
986
Senast: Annikan
·
H
Träning Vad menas med att en häst är linjegångare? :o
Svar
5
· Visningar
1 845
Träning Det ska finnas en bok på engelska vet jag som tipsar hur man präglar fölet på människan.Alltså inte helt nu utan hur man tränar beröring...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: Kirre
·
E
Träning Någon som läst boken "Unghästar - från fölstadiet upp till fem år, hantering, inridning och träningsfysiologi"? Funderar på att köpa den.
Svar
9
· Visningar
1 924
Senast: BIGmamma
·
Träning vet inte om jag lägger tråden rätt, men då får någon flytta den... det är så att jag har ett sto på 3 år som är högt i rang. just nu...
Svar
15
· Visningar
3 101
E
Träning Jahapp! Hur går man nu till väga för att ev klippa min 4 åring? Ett sto, som kanske ibland "hispar" upp sig och tycker att vissa saker...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: Luna10
·
K
Träning Har haft mitt sto sen hon var unghäst. Hon har alltid varit en ängel att hantera men bråkig att rida. Vi sålde henne förra sommaren men...
2
Svar
27
· Visningar
3 481
Senast: fejko
·
C
Träning min kompis har en minishettis som heter texas han är jätte jobbig och bitts och stegrar mot huvudet!!!! min kompis är nästan rädd...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 277
Senast: sosso93
·
O
Träning Vill ha tips o råd hur jag får hästen att böja huvud och höja rygg.
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama