Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Nu vill jag lära min häst trick!! Men jag vet inte hur jag ska göra. Om det finns någon där ute som vet hur jag ska gå till väga så...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: Spider84
·
P
Träning Vet inte om jag är i rätt forum, flytta om jag är fel! När jag förstärker min hjälp med pisken, när han ex. inte går fram eller...
Svar
11
· Visningar
1 053
Z
  • Låst
Träning Jag känner att jag är redo för att köpa min första häst och håller på att leta i annonser. Jag skulle vara jättetacksam om ni med häst...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: mysko
·
Träning Hur ställer ni er till att ha hästar ensamna i hagen? Jag funderar gällande min egen häst.. Har nyligen flyttat till nytt stall där de...
Svar
14
· Visningar
1 180
Senast: Olympus
·
  • Låst
Träning Hur lär man en häst att galoppera? Allrahelst en 15 år gammal travhäst? Nu kanske den kan galoppera, men ändå, hur gör man? :crazy:
Svar
2
· Visningar
736
Senast: IngelaH
·
F
Träning satt och kollade runt på youtube, sökte på dressyr och hittade massa fina videror:d sen efter ett tag tittade jag även på nån video med...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Fidelin
·
M
Ridning Vilken föredrar ni och varför? Vilka är skillnaderna mellan dessa, om det finns några? Och då menar jag inte endast utformningen, utan...
Svar
9
· Visningar
3 667
Senast: vanimelde
·
S
Träning När brukar ni avvänja era föl? Gör ni skillnad i ålder på avvänjningen på ston och hingstar? isåfall varför? När börjar ni med...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Madelene
·
T
Träning Hur kan man hjälpa hästen att fatta vänster galopp? Höger galopp är inga problem alls. Hon fattar höger galopp direkt i både skritt och...
Svar
10
· Visningar
2 509
Senast: Madelene
·
Träning Min häst är väldigt lättlärd. Jag behöver lära henne nåra nya trick. Skriv vad din häst kan och berätta hur du lärde hästen :) Gärna en...
Svar
18
· Visningar
2 584
Senast: Evil_In_A_Closet
·
F
Träning Ja, min häst blir en riktig ragata ibland då hon brunstar. Och för mig gör det inte så mycket då hon inte surar direkt mot mig, men jag...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Fippel
·
Träning Jag har en undrar om "seven games"... Jag är total nybörjare inom detta och har lite undringar. Om dessa lekar nu går ut på att skapa...
2
Svar
21
· Visningar
2 308
Senast: lillaana
·
Träning Jag har en anglokille på sju år som är lite nervöst lagd. Eller snarare, han brukar vara lite obekväm i nya situationer men finner sig...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: ridtravare
·
M
Träning Tänkte höra om det är ngn som har några bra tips/ ideér på hur man mjukar upp hästens bak ben? Hästen min är väldigt stel i just...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Madi cruz
·
O
Träning Hur får man en extravare att gå i form? Jag är en sk "skogsryttare" och min häst är väldigt muskulös över hela kroppen förutom i ryggen...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: Elviramax
·
J
  • Låst
Träning Hej jag har en D-ponny som jag älskar över allt. men det finns bara ett problem. jag känner mig för lång. folk säger att jag inte ser...
Svar
6
· Visningar
931
·
Y
Träning Jag rider på ridskola och just nu har jag en jättehet ponny. Han springer allt vad han har så fort han får chansen! Idag gtränade vi...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 735
Senast: Julia_1993
·
K
  • Låst
Träning Har ni några bra tips på hur man överlever en igångsättning av en vild häst? :smirk: Min är behandlad i ett ben o får bara gå i...
Svar
5
· Visningar
885
·
Träning syrran börjar bli rädd för sin ponny, ingen förstår egentligen varför... visst han har blivit mycket piggare på sista tiden (pga ökad...
Svar
2
· Visningar
728
R
Träning Ja , det är väl snart dax, eftersom hanteringen verkar krypa ner i åldrarna. Läs gärna tråden som handlar om vad man gör med sina...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 282
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka