Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Jag håller på att leta häst just nu och har funnit "THE ONE AND THE ONLY"! En 2årig arabhingst med äckligt bra stamm för endast 23...
Svar
8
· Visningar
1 322
Senast: zorken
·
  • Låst
Träning hej! skulle gärna villja ha litte tips hur jag ska sätta igång hästen som jag nyligen fått hem, hon har inga skador det är nte därför...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: mysko
·
N
Träning Hej! Har ett halvblod. Vad ska längden på tömkörningstömmarna vara samt bredden på tömmen.Ska inskaffa en i läder.
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Elviramax
·
B
Träning Hej ! Finns det nån som har som vi ?? Har en häst som är hur fin som helst..Han är INTE svår att lasta i och ur..HAn blir tokig i...
Svar
18
· Visningar
1 726
Senast: briana
·
M
Träning Det funkar inte längre, eller rättare sagt det har aldrig funkat egentligen mellan mig och min häst :( Det känns så hopplöst just...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 987
Senast: Nobless
·
S
Träning min häst som jag har haft i 5 år har ett problem, i alla stall vi haft honom i har det vart samma sak. Han RUSAR in i boxen när vi ska...
Svar
15
· Visningar
1 909
Senast: Bialitt
·
R
Träning Ena hästen i stallet börjar väva så fort han får en antydan om att jag och min häst ska ut och rida. Han har en gammal senskada på ena...
2
Svar
25
· Visningar
1 993
Senast: Bellami
·
K
Träning Min man fick ett 15 årigt halvblods sto pga plats brist.. Och då vi har egen gård men alla tränings möjligheter frågade dom om vi inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 606
Senast: Bialitt
·
H
Träning Hej:) visste inte riktigt vart jag skulle lägga in den här, men den passar nog bra här :d jag har en shetlandsponny kille på 8 år som...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: sthu
·
Träning Jag åkte av igår under ridlektion. Hästen jag rider är ett tjurigt sto och vägrar galoppera på banan. Ute är det inga problem alls...
2
Svar
39
· Visningar
6 887
Senast: Marvin
·
H
Träning De flesta här inne tycker inte att man får använda våld (förhoppningsvis ingen) mot en häst men vad är våld för er? Är det ett ryck i...
2
Svar
36
· Visningar
3 274
Senast: V_Lyster_V
·
Träning Ibland när vi diskuterar rang här på Buke så låter det som om rang bland hästar skulle vara skrivet i sten, men efter att ha iakttagit...
2
Svar
27
· Visningar
2 295
K
Träning Någon som har ett bra tips hur man skall på en bra sätt få en nervig häst att sluta sticka när man rider ut? Jag vill helst inte slita...
Svar
8
· Visningar
1 424
Senast: hallonmumrik
·
Träning har ett problem med min nya häst. Hon är rent allmänt väldigt svårriden men vi passar bra ihop och jag har inga problem att rida henne...
Svar
16
· Visningar
4 963
Senast: hallonmumrik
·
E
Träning Har precis skaffat en 2 årig varmblodstravare som inte är inkörd och det är nu min plan att skola honom till en trevlig allround häst...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: lady_mike
·
  • Låst
Träning nu har jag tänkt börja på ett litet projekt.. hemma har vi ett avelsto med föl vid sidan, som går tom i år. det är en travare, som...
2
Svar
24
· Visningar
1 899
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Träning Igår när jag red i padocken på min fullblodsvalack (korsning) 13 år så började han bete sej så himla mysko.... Han är unde...
Svar
8
· Visningar
960
·
  • Låst
Träning Hur mycket tycker ni är rimligt att betala i månaden för medryttarhäst? Om man rider ungefär två gånger i veckan (nån gång mindre och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 531
·
S
  • Låst
Träning Okej... nu vill jag höra era tankar kring detta ämne ang. pengar. ' Min filosofi har nämligen alltid varit att Ge och Ta. Om jag...
29 30 31
Svar
603
· Visningar
43 634
·
Träning Tips på hur man minskar ner bromssträckan från 400 meter till, ja, 4? Hästen, ett 5-årigt sto reds in i vintras, varit inkörd sedan...
2
Svar
23
· Visningar
1 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka