Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning JAg har verkligen försökt lära min unghäst att sluta bula och slå med huvudet sedan han knappt var ett. När han som åring kom till mig...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: knasan
·
A
Träning jag har världens snällaste och goaste häst, men har antagligen blivit skrämd hoss sin förra ägare (jag har haft henne ca 1 månad)...
Svar
19
· Visningar
2 043
Senast: Kardinal
·
E
  • Låst
Träning Ska snart rida på vmbl, har haft benskada :( så han kan bara skritta. Har någon något tips till att man kan få honom lite bättre?:confused:
Svar
1
· Visningar
841
Senast: IngelaH
·
Träning i vårat stall så har stallägaren satt upp en speciell ordning på hur vi ska ta in och ut hästarna. jag tycker det är lite överdrivet då...
2
Svar
29
· Visningar
2 280
Senast: Madelene
·
Träning Är lite nyfiken hur lång ni kommit med era -05 or. Vi har longerat, tömkört och löshoppat. Har även gjort promenader i skogen. Ska...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Hannaa
·
Träning Skulle vilja höra lite från er som har hästar tillsammans i boxen.... Hur har det funkat m.m.? Nåt särskilt man ska tänka på...
Svar
16
· Visningar
1 487
Senast: LisaSvensson
·
F
Träning Min unghäst som just blivit inriden (= insutten) vill absolut inte ta stöd på bettet. Han tuggar och slänger med huvudet, och ju mer man...
2
Svar
22
· Visningar
4 815
Senast: ika77
·
Ridning Måste fråga, för jag har fått olika bud. Skulle vara väldigt intressant om ni ville berätta. Många skriver "Inom AR...." som om det...
Svar
13
· Visningar
1 300
Senast: true_blue
·
Träning härjade med min häst och har nu en spricka/lös benbit i pekfinger, vilket påverkar ridningen i alla fall den närmaste framtiden tips...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: Sombre
·
E
Träning Nu vill jag lära min häst trick!! Men jag vet inte hur jag ska göra. Om det finns någon där ute som vet hur jag ska gå till väga så...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: Spider84
·
P
Träning Vet inte om jag är i rätt forum, flytta om jag är fel! När jag förstärker min hjälp med pisken, när han ex. inte går fram eller...
Svar
11
· Visningar
1 053
Z
  • Låst
Träning Jag känner att jag är redo för att köpa min första häst och håller på att leta i annonser. Jag skulle vara jättetacksam om ni med häst...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: mysko
·
Träning Hur ställer ni er till att ha hästar ensamna i hagen? Jag funderar gällande min egen häst.. Har nyligen flyttat till nytt stall där de...
Svar
14
· Visningar
1 180
Senast: Olympus
·
  • Låst
Träning Hur lär man en häst att galoppera? Allrahelst en 15 år gammal travhäst? Nu kanske den kan galoppera, men ändå, hur gör man? :crazy:
Svar
2
· Visningar
736
Senast: IngelaH
·
F
Träning satt och kollade runt på youtube, sökte på dressyr och hittade massa fina videror:d sen efter ett tag tittade jag även på nån video med...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Fidelin
·
M
Ridning Vilken föredrar ni och varför? Vilka är skillnaderna mellan dessa, om det finns några? Och då menar jag inte endast utformningen, utan...
Svar
9
· Visningar
3 663
Senast: vanimelde
·
S
Träning När brukar ni avvänja era föl? Gör ni skillnad i ålder på avvänjningen på ston och hingstar? isåfall varför? När börjar ni med...
Svar
5
· Visningar
977
·
T
Träning Hur kan man hjälpa hästen att fatta vänster galopp? Höger galopp är inga problem alls. Hon fattar höger galopp direkt i både skritt och...
Svar
10
· Visningar
2 492
·
Träning Min häst är väldigt lättlärd. Jag behöver lära henne nåra nya trick. Skriv vad din häst kan och berätta hur du lärde hästen :) Gärna en...
Svar
18
· Visningar
2 580
Senast: Evil_In_A_Closet
·
F
Träning Ja, min häst blir en riktig ragata ibland då hon brunstar. Och för mig gör det inte så mycket då hon inte surar direkt mot mig, men jag...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: Fippel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama