Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Vad tycker ni om att hänga täcken utanför boxen? Om det är en ca 1m gång mellan två delar av stallet, är det lämplig upphängningsplats...
Svar
17
· Visningar
1 842
Senast: TJOHOO
·
M
Träning Har en 3-åring hemma som jag ridit in under sommaren. Han är jätterar och allt fungerar toppen. Men efter varje ridtur (eller om jag...
Svar
17
· Visningar
6 485
Senast: Siluett
·
M
Träning Jag har ridit sen jag var 9, och när jag var ca 13-14 år var jag skötare till en varmblodsvallack under en tid. Hästen hade gått några...
2
Svar
35
· Visningar
3 331
Senast: Helmut
·
P
Träning Hej hallå. :confused: Jag här bara nån fråga och det är , kan ni ge mig tips på hur jag ska bygga upp muskler på min häst nu i...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: Min_forza
·
Träning Läste följande på Ridsports hemsida! Mexikansk hästslakt med kniv Efter att förbud mot kommersiell slakt av hästar införts i USA...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 432
Senast: Hannaaa
·
Träning Finns det någon som har kört sin häst i transport med bara en halsremm?? Går det öht, eller är det stor risk att de gör sig illa då...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: superstar
·
S
Träning Hej! Nu har jag skaffat mig en foderhäst. En travare på 13 år. Riden mest i skogen, men är väldigt postitiv och har arbetsglädje...
Svar
11
· Visningar
1 242
C
Träning Min häst har dragit på sig en väldigt ful ovana, han fryser fast i marken! Det kan hända när som helst; när man ska ta in honom från...
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: Bialitt
·
Träning Tror ni att hästar tycker det är roligt att blir ridna??? Jag har hört så många hästägare som har sagt att hästarna tycker det är så...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 097
Senast: straumur
·
R
Träning Hade en stor diskussion i stallet om hur lång tid det tar att utbilda en häst till MSV. Självklart är det ju inviduellt från häst till...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: ch791022
·
N
Träning hoppas detta hamnar rätt. av viss händelse står jag med ett föl som är sex månader gammal och aldrig hanterat. gått på utedrift med mor...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Månsane
·
V
Träning :crazy:Har frågat tidigare om det här men de svaren jag fick då hjälpte inte så mycket.. Iallafall, jag har ett sto född 03 på foder...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 445
Senast: Vikstrom
·
S
  • Låst
Träning Jag ska sätta igång min systers c-ponny sto som har stått...ganska länge, hon har haft problem med lederna/knäna (har inte varit så...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: mysko
·
B
Träning Är det någon som har testat att träna häst med klicker? Det är ju väldigt populärt när det gäller andra djur. Men hur är det med hästar...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: SaraD
·
P
Träning Vi har nyligen köpt en ponny till.Han är en 8 årig korsningsponny valack.Han har nu bott här ca en månad. Här hemma har vi från...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: puppe
·
T
Träning Ännu en transportfråga. Ska som sagt hämta min nya tjej i helgen, hon är van att gå ute, har inget täcke på sig nu varken ute eller...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: shampiz
·
K
Träning Hej! bara undra, finns ju såå många bra sätt, jag sj skritttar fram länge helst asfallt, el hårt o fast underlag, sen brukar jag flytta...
2
Svar
21
· Visningar
1 862
Senast: spindel_17
·
N
Träning Jag är 0 % insatt i inridning så vänder mig till er som förhoppningsvis kan detta... :D Efter ca hur många gånger efter att man har...
2
Svar
28
· Visningar
4 053
Senast: Sar
·
S
Träning Hej det är så att jag ska vara med i en hubertusjakt på lördag och undrar om någon har några tips för en HET häst? Han blir helt till...
Svar
3
· Visningar
757
T
Träning Lädergrimman väcker heta debatter har jag märkt när man pratar om den. Men i transporten, vad använder ni där? Ska åka och hämta min...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: Tokmaja
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat