Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har en undrar om "seven games"... Jag är total nybörjare inom detta och har lite undringar. Om dessa lekar nu går ut på att skapa...
2
Svar
21
· Visningar
2 308
Senast: lillaana
·
Träning Jag har en anglokille på sju år som är lite nervöst lagd. Eller snarare, han brukar vara lite obekväm i nya situationer men finner sig...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: ridtravare
·
M
Träning Tänkte höra om det är ngn som har några bra tips/ ideér på hur man mjukar upp hästens bak ben? Hästen min är väldigt stel i just...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Madi cruz
·
O
Träning Hur får man en extravare att gå i form? Jag är en sk "skogsryttare" och min häst är väldigt muskulös över hela kroppen förutom i ryggen...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: Elviramax
·
J
  • Låst
Träning Hej jag har en D-ponny som jag älskar över allt. men det finns bara ett problem. jag känner mig för lång. folk säger att jag inte ser...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: IngelaH
·
Y
Träning Jag rider på ridskola och just nu har jag en jättehet ponny. Han springer allt vad han har så fort han får chansen! Idag gtränade vi...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 735
Senast: Julia_1993
·
K
  • Låst
Träning Har ni några bra tips på hur man överlever en igångsättning av en vild häst? :smirk: Min är behandlad i ett ben o får bara gå i...
Svar
5
· Visningar
885
·
Träning syrran börjar bli rädd för sin ponny, ingen förstår egentligen varför... visst han har blivit mycket piggare på sista tiden (pga ökad...
Svar
2
· Visningar
728
R
Träning Ja , det är väl snart dax, eftersom hanteringen verkar krypa ner i åldrarna. Läs gärna tråden som handlar om vad man gör med sina...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 282
Senast: _Runaway_
·
Z
Träning Är sedan några veckor medryttare har blivit lite förvånad över hur lite dom flesta med egen häst rider. Jag brukar börja med att...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 057
Senast: Totola
·
L
Träning Jag släppte min ettåriga frieser hingst på bete i slutet av maj. Han hade vid denna tidpunkt börjat bli besvärlig. Han hade börjat lägga...
Svar
12
· Visningar
1 820
Senast: Carrielaine
·
I
  • Låst
Träning jag har börjat träna rätt mkt dressyr med mitt vbl nu då hon har blivit relativt fra i ryggen igen så jag tänkte att hon skulle arbeta...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
17 051
·
Träning Hur tänker ni om det? När jag läser i trådar ser jag att en del klagar över att stallkompisarna inte är så sällskapliga. Alla gillar...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 733
Senast: MikaTela
·
Träning Jag har en häst som har ganska svårt för att lämna sina kompisar när han går på sommarbetet, speciellt nu när han stått i över 1 vecka...
Svar
11
· Visningar
1 124
Senast: Mitrolle
·
L
Ridning Hur får man hästen att söka sig framåt och nedåt. Hästen är jättelätt i munnen men jag saknar suget i tygeln. Hon är pigg och framåt...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: lilla e
·
A
Träning Finns det några bra övningar på att få unghästen (skodd 4ggr)att tycka att det är mindre otäckt med hovslagaren..Inga problem med att...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: RIA
·
C
  • Låst
Träning Hejsan! Jag har haft lite problem med min travare. När jag rider ut med henne och bara skrittar är hon hur lung som helst, men så fort...
Svar
16
· Visningar
1 500
·
M
Träning hur ska man göra när man vill skola om en häst till att gå helt barfota?
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: tezz_mini
·
G
Träning hej! jag efterlyser idéer och tips på hur man kan hjälpa hästen att aktivera sig själv när den står inne vid tex dåligt väder eller...
2
Svar
24
· Visningar
7 208
Senast: SockerSara
·
Träning Jag och min älskade Kenny har nu fått vårt besked. Jag har ingen ridhäst längre, absolut ingen hopphäst. Även om hon inte är halt så...
Svar
9
· Visningar
1 505
Senast: Zab
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama