Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Jag ska hämta min häst till årsskiftet och hon står tillsammans med sin mamma,han är född och uppväxt ihop med henne men nu när han är...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: knasan
·
P
Träning Hej (igen xD ) Min häst har börjar få mycket bråttom hem ... Jobbit ;S Gör ja rätt när ja tar halt när den t.ex börjar trava när den...
Svar
7
· Visningar
1 413
·
K
Träning Finns det någon som kan ge oss råd ang gällande en avlivning? Vart vänder vi oss för att få det gjort på " bästa" sätt? Vi bor i...
Svar
4
· Visningar
3 203
Senast: Hedda_007
·
Träning Visning för hand, löshoppning och uppsutten ridning . Nu tänkte jag lyssna mig för om det finns några erfarna människor av just 3-års...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Hannaa
·
H
Träning Vi ska hämta hem ett 12-årigt sto nu på lördag (13okt), vi kommer att åka med henne i cirka 45-47 mil innan vi har kommit fram. Tror ni...
2
Svar
22
· Visningar
1 757
T
Träning Har ni tagit in hästarna för säsongen än? (alltså för dygnetruntutegående, gäller ej er som har lösdriftshästar) Tycker det börjar bli...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 076
Senast: stallhh
·
Träning Ä det någon som har bra tips på hur man på bästa sätt kan skydda träden i hagen från att bli uppätna av hästarna utan att stängsla runt...
Svar
17
· Visningar
4 596
Senast: Cheval
·
Träning När man lämnar en häst på inridning så har jag ofta hört att det handlar om 1 månad, för grundlig inridning i skritt, trav och galopp...
Svar
6
· Visningar
1 556
Senast: ch791022
·
Träning Eller "Den envisa hästen möter Hästhanteringsgeniet" Minns ni min tråd om min övrigt underbart snälla och lätthanterade häst som...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: CillaW
·
Träning Vilka åldersgränser gäller för att tävla D-ponny, egentligen? fattade inte TR. en del säger 16år, andra 18år, andra att det inte finns...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Liten
·
M
Träning Undrar om någon vet bra ridvägar/leder där det finns möjlighet med övernattning för häst och ryttare. Bemannade eller obemannade. Typ...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: shire
·
T
Träning JAg har verkligen försökt lära min unghäst att sluta bula och slå med huvudet sedan han knappt var ett. När han som åring kom till mig...
Svar
3
· Visningar
945
·
A
Träning jag har världens snällaste och goaste häst, men har antagligen blivit skrämd hoss sin förra ägare (jag har haft henne ca 1 månad)...
Svar
19
· Visningar
2 043
Senast: Kardinal
·
E
  • Låst
Träning Ska snart rida på vmbl, har haft benskada :( så han kan bara skritta. Har någon något tips till att man kan få honom lite bättre?:confused:
Svar
1
· Visningar
841
Senast: IngelaH
·
Träning i vårat stall så har stallägaren satt upp en speciell ordning på hur vi ska ta in och ut hästarna. jag tycker det är lite överdrivet då...
2
Svar
29
· Visningar
2 280
Senast: Madelene
·
Träning Är lite nyfiken hur lång ni kommit med era -05 or. Vi har longerat, tömkört och löshoppat. Har även gjort promenader i skogen. Ska...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Hannaa
·
Träning Skulle vilja höra lite från er som har hästar tillsammans i boxen.... Hur har det funkat m.m.? Nåt särskilt man ska tänka på...
Svar
16
· Visningar
1 492
Senast: LisaSvensson
·
F
Träning Min unghäst som just blivit inriden (= insutten) vill absolut inte ta stöd på bettet. Han tuggar och slänger med huvudet, och ju mer man...
2
Svar
22
· Visningar
4 842
Senast: ika77
·
Ridning Måste fråga, för jag har fått olika bud. Skulle vara väldigt intressant om ni ville berätta. Många skriver "Inom AR...." som om det...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: true_blue
·
Träning härjade med min häst och har nu en spricka/lös benbit i pekfinger, vilket påverkar ridningen i alla fall den närmaste framtiden tips...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: Sombre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025