Har ni någon speciellt ordning?

Sv: Har ni någon speciellt ordning?

Vi har en speciell ordning på i vilken ordning hästarna tas in och ut, men skulle man inte hålla den ordningen nån gång så skulle det inte vara nån katastrof, men hästarna vet i vilken ordning dom ska gå och det underlättar betydligt.

lilla du... du måste verkligen ha vaknat på fel sida av sängen idag :devil:

hade du läst hela tråden hade du sett att jag ska byta stall. av anledningar jag inte tänker ta upp här. för jag är inte ute efter att smutskasta stallägaren :smirk:

Å vem fan har sagt att jag springer runt å snackar skit i stallet????????

du vet inget om mig, jag är ingen sån som springer runt i stallet å snackar om andra :cool:

är du på så dåligt humör idag att du bara måste trakka på någon idag eller? jag tycker synd om dig om du verkligen är så här vanligtvis, chockerande vad folk kan bli tuffa bakom en dator!

jag startade en tråd för jag ville veta hur andra har det, inte för att snacka skit! :devil:

Så du menar att du inte har sagt din åsikt i ämnet till någon annan i stallet? Tillåt mig att tvivla...

Du har ju lösningen på problemet själv i o f sig; att flytta, vilket du tydligen ska göra. Jag har lite svårt att se syftet med tråden, om det inte är för att få utlopp o prata lite skit om din snart f d hyresvärd?

nej, hade jag snackat skit om min hyresvärd hade du märkt det :smirk:
konstigt nog kommer vi bra överrens som så många andra inte gör. men stallet har lite dåligt läge för min del-därför flyttar jag till ett som ligger bättre till. det ger mig fördelar på många sätt så flytten är tråkig i sig men definitivt en bra sak.

å du får tvivla precis hur mycket du vill över om jag snackat skit om stallets regler med övriga i stallet. jag träffar inte ens dom i stallet särskilt ofta så det vore nästan omöjligt. stallägaren stöter jag på 2-3 ggr i veckan, en annan tjej kanske 1-2 ggr i veckan å en tjej som kom med sin häst runt den 25:e september har jag bara sett 1 gång...man sköter sig själv helt enkelt.

stallet funkar bra med allt ändå, vill vi något är det bara att skriva på tavlan eller ringa ett samtal.

Vi har ingen ordning eller rutin på sånt.. Allt sker i den takt och ordning som faller dagen in.

Men både jag och min stallkompis I är vrångskallar. Är en häst tjurig för att den får maten sist så ska den ha maten sist. Ingen häst ska anpassa våra rutiner. Vill hästen in/ut först så blir den sist.

Dock gjorde jag undantag med detta. Då jag hade en ung oerfaren tjej i stallet. Hon fick lov att ta den besvärliga först.

Men annars så gör vi alltid olika varje dag.

Tänk om jag rammlar o bryter benet. (Vi har stenhårda rutiner.)
I är bortrest. Och jag ringer en granne i all hast så de kan ta ut hästarna. Så är de vana med att det ska gå till på ett sätt. Och så blir det något helt annat. Vilket liv i stugan det skulle kunna bli.

precis!så tänker jag med! att om någon annan nån dag måste ta in hästarna å gör helt fel. om hästarna är vana vid en viss ordning så borde dom få frispel om det blir i fel ordning...

precis!så tänker jag med! att om någon annan nån dag måste ta in hästarna å gör helt fel. om hästarna är vana vid en viss ordning så borde dom få frispel om det blir i fel ordning...

Jo. Men det funkar så länge man har ett tryggt ledarskap över hästarna. Alla våra hästar är harmoniska och lugna. Ingen reagerar över vem som får maten först.

Oftast ger jag I:s sto maten först. Men det är för att min egen rutin för vad som ska göras flyter lättast då. Men ibland har jag annat jag ska göra. O då blir rutinen annan.

Vi har ingen speciell ordning i vårt stall gällande hur hästarna skall ut och in. Man kan nog änvända sunt förnuft bara.
Personligen tycker jag inte att man ska dalta förmycket med hästarna och alltid göra på samma vis för att de vill det, utan håller med dig om att variation är att föredra just för att förebygga vaneolater.

Jag är säker på att de idiotiska kommentarer någon bistått med i denna tråd kommer att ångras då personen funderat på saken ett tag, om det inte är så att denne person känner sig träffad på ngt sätt, så bry dig inte om de kommentarerna.

Jag är också rätt säker på att en del personers idiotiska inlägg här är ogenomtänkta och att de nog ändrar inställning om ett tag...

Det slår mig att väldigt många här är väldigt omogna i a f.

Liknande trådar

Anläggning Ska gå med 3 hästar på samma gång till en hage över en bro 1 stor häst och 2 shettisar leder dom tillsammans. Bron har ett staket som är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 446
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama