Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad anser ni om det? Det är meningen att en tjej ska rida honom jag gå bredvid några gånger och sedan ska vi rida ut på mina hästar...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Ninnurur
·
J
  • Låst
Träning Hejsan allihopa jag ska vara ridlärare åt en tjej som kan grunderna och jag undrar om ni här på buke har någar tips på övningar med...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: IngelaH
·
S
  • Låst
Träning tips på vad man kan göra för övningar när man bara skrittar o travar med sin gammla dam änsålänge(håller på o rida igång henne efter...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: IngelaH
·
Träning Om ni skulle börja hoppträna en riktigt trög ridskoleponny, som går rätt okej på tävling i fart, men knappt går fram ett dugg hemma. Vad...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: Whiplashr
·
Träning Jag har en varmblodstravare som är 14 år! Hon har blivit riden i 7 år då vi köpte henne! Men nu är det så att hon är väldigt framtung...
Svar
13
· Visningar
2 616
H
Träning Hej Jag var ute och red med min kompis i skogen för ngn dag sedan. Och min häst hade inte gått på hela veckan, och var lite pigg. Han...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Helmut
·
E
Träning Har en kallbodstravare som vart ridhäst drygt 4 år. Varje gång när jag rider så skjuter hon över mig till höger. Det spelar ingen roll...
Svar
17
· Visningar
2 417
Senast: _Allishy_
·
A
Träning Alltså jag hyr en gammal ridskolehäst som är 20 årig valack. Han står på samma stall som ridskolan var i, för där står alla hans...
Svar
5
· Visningar
932
M
Träning Hej allihop! Vi har stött på ett problem med vår nya ponny som vi inte har upplevt förut. Kanske någon av er har upplevt detta...
Svar
14
· Visningar
1 606
Senast: modesty36
·
T
Träning Vad tycker ni om att hänga täcken utanför boxen? Om det är en ca 1m gång mellan två delar av stallet, är det lämplig upphängningsplats...
Svar
17
· Visningar
1 832
Senast: TJOHOO
·
M
Träning Har en 3-åring hemma som jag ridit in under sommaren. Han är jätterar och allt fungerar toppen. Men efter varje ridtur (eller om jag...
Svar
17
· Visningar
6 485
Senast: Siluett
·
M
Träning Jag har ridit sen jag var 9, och när jag var ca 13-14 år var jag skötare till en varmblodsvallack under en tid. Hästen hade gått några...
2
Svar
35
· Visningar
3 331
Senast: Helmut
·
P
Träning Hej hallå. :confused: Jag här bara nån fråga och det är , kan ni ge mig tips på hur jag ska bygga upp muskler på min häst nu i...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: Min_forza
·
Träning Läste följande på Ridsports hemsida! Mexikansk hästslakt med kniv Efter att förbud mot kommersiell slakt av hästar införts i USA...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 429
Senast: Hannaaa
·
Träning Finns det någon som har kört sin häst i transport med bara en halsremm?? Går det öht, eller är det stor risk att de gör sig illa då...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: superstar
·
S
Träning Hej! Nu har jag skaffat mig en foderhäst. En travare på 13 år. Riden mest i skogen, men är väldigt postitiv och har arbetsglädje...
Svar
11
· Visningar
1 242
C
Träning Min häst har dragit på sig en väldigt ful ovana, han fryser fast i marken! Det kan hända när som helst; när man ska ta in honom från...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: Bialitt
·
Träning Tror ni att hästar tycker det är roligt att blir ridna??? Jag har hört så många hästägare som har sagt att hästarna tycker det är så...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 073
Senast: straumur
·
R
Träning Hade en stor diskussion i stallet om hur lång tid det tar att utbilda en häst till MSV. Självklart är det ju inviduellt från häst till...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: ch791022
·
N
Träning hoppas detta hamnar rätt. av viss händelse står jag med ett föl som är sex månader gammal och aldrig hanterat. gått på utedrift med mor...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Månsane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama