Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hej! Hur ser era träningsscheman ut? Jag har ett 15 årigt fullblod som både hoppar och går dressyr. På sommaren går han ca 3-4 månader...
2
Svar
27
· Visningar
2 880
Senast: wonderbaunbabe
·
E
Träning Har ett problem som jag gärna skulle ha hjälp och tips för. Jag har ridit en varmblodstravare i någon månad nu. Ridningen har gått...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 044
Senast: GoneRiding
·
M
Träning Hästen jag rider är lite hispig men har lugnat ner sig rejält sista tiden. Han har nu börjat med att gå och sniffa/puffa mig på armen...
Svar
5
· Visningar
1 314
Senast: Pia
·
Träning Hur får man ned hästen på tygeln? Jag fattar inte jag har hört att man skall "ta & ge" men endå inte såga med tyglarna utan mjukt + göra...
Svar
8
· Visningar
2 425
Senast: Madick
·
Träning vad ska unghästarna kunna som 4åringar, och vad brukar man lära dom i den åldern? (inom både hoppning & dressyr.) kan inte ni som...
Svar
17
· Visningar
1 845
Senast: Isa
·
S
  • Låst
Träning hej håller ju på o sätta igång min 23årigt dam. hon har stått vintern/sommarn och har nu skrittat 1månad på lång tygel.och har...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: IngelaH
·
L
Träning Brukar ni trava på astfalt?? Tacksam för svar!:) //Lisa
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 558
Senast: astronaut
·
B
Träning Jag har fått hem en ny häst som är så otroligt stressad, kan inte vara själv i stallet utan att få panik osv. I hennes gamla stall var...
Svar
11
· Visningar
1 099
Senast: Zab
·
S
  • Låst
Träning hur bygger ni upp konditionen på era hästar???nyfiken:p travar ni långa sträckor eller rider ni i intervaller?? min häst har stått...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: IngelaH
·
D
Träning Om man har 2 hästar en stor och en liten. Som båda har gått på lösdrift hela livet (dock inte tillsammans). Den stora hästen är klippt...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Elviramax
·
J
Träning Förklara för mig hur ni får eran häst i form! Vad gör ni med handen sättet och benen? Min häst vill antingen gå högt med huvud eller...
Svar
7
· Visningar
999
  • Låst
Träning Knasigt formulerad rubrik men jag kom inte på något bättre. Då jag går i funderingar om att inom en hyfsat snar framtid skaffa häst...
2 3
Svar
43
· Visningar
10 229
Senast: Koppen
·
K
Träning Det handlar om ett 5årigt sto som har börjar bli jobbig i haterigen i stallet. Hon skulle absolut aldrig komma på tanken att sparka...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: party_girl
·
B
Träning Hejsan.. När jag rider mitt varmblod på 10 år så svettas hon jätte snabbt! Typ i uppvärmningen i galoppen eller redan lite i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: brosen
·
T
Träning Har tränat NH med min nya ponny för instruktör. Nu är instruktören jätte sjuk och har inte kunnat vara här på jätte länge och jag vill...
Svar
2
· Visningar
826
L
Träning Jag har ett problem med min ponny med mycket motor att hon vill springa in i galoppen. Hon kan springer en långsida eller mer. Använder...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: LindavCindy
·
U
Träning ska skritta min häst 1 timma om dan, inget konstigt med de men hästen är ju så extremt pigg..speciellt nu när de är så kallt, känns som...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: HMQ
·
Ridning jag är lite nyfiken nu, på nästan alla bilder jag har sett av folk som rider AR så rider de med stångbett- är det det anligaste att man...
2
Svar
33
· Visningar
3 209
Senast: Zahlo
·
K
Träning Jag undrar hur många ryttare en häst klarar av att ridas regelbundet med, det är så här att jag och min mamma ska tillsammans köpa en...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: gladaeo
·
E
Träning När jag är ute och klättrar med min pålla så ser jag till att hon går lugnt (inget stressande, eller spring) och att hon går på tygeln...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 902
Senast: LinneaAntonsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka