Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

X
Träning Hästen jag rider nu blir lätt tittig inne i ridhuset (rädd för båda kortsidorna:angel: ). Undrar lite hur ni agerar när hästen tittar...
2
Svar
29
· Visningar
2 638
Senast: lakrits
·
M
Träning jag går på ridskola och min ridlärare ska sluta.Jag vill sluta men ändå inte sluta.Jag vill rida hästarna men jag vill inte ha någon...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: lulski
·
Träning När ja ska galoppa i skogen med min travare hetstar hon gärna upp sig. Jag börjar inte galopera förens hon har lugnat sig. När jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 795
Senast: tinafinis
·
W
  • Låst
Träning Allstå den som är bredvid mitt namn på alla inlägg?
Svar
1
· Visningar
743
Senast: IngelaH
·
S
Träning Hur skulle Du arbeta med en häst som är osäker, nervös och har dåligt självförtroende? Det är en lysande NH häst - otroligt lyhörd...
Svar
3
· Visningar
1 670
C
Träning Hej.. Mitt lilla sto har haft boxvila i snart 6 veckor. Jag får gå ut och gå med henne ca 20 min per dag. Det jag undrar över är om...
Svar
9
· Visningar
2 071
Senast: caroline_star
·
Träning Ska byta släp, vill nu ha en boggi inte äldre än en -00-01. Med sadelkammare och helst mjuk mellanvägg. Får kosta ca 45-50.000kr. Är...
Svar
7
· Visningar
1 744
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Träning Tjena! Har tagit över en arabhingst som förnuvarande har lite ryggproblem och kan inte ridas. Tycker det är rätt tråkigt att bara...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Zab
·
H
Träning Hur longerar du? Vad använder du för tillbehör? Varför använder du de tillbehören? Hur länge longerar du? Hur många gånger i veckan...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: arabia
·
Träning Min 17-åriga älskling betedde sig MYCKET unbderligt igår.. Han har alltid varit typ stallets snällaste häst.. Så himla snäll, gosig och...
Svar
7
· Visningar
1 307
Senast: Lindsen
·
Träning På westernforumet diskuteras det i en tråd angående balans, bärighet och samling och i vilken ordning det kommer. Då blev jag lite...
Svar
8
· Visningar
922
T
Träning Köpte en häst i helgen som är korsning New Frest/Travare. Hon är 2,5 år och ca 143 cm hög. Någon här som rider samma korsning? Hur är de...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Trolltyg
·
Träning Har lagt på mig en ovana att sitta helt fruktansvärt snett. Jag sätter mig på vänster sida, alltså åt höger på sadeln och lutar mig åt...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: Zolimita
·
F
Träning Nu börjar det bli kallt. Hur gör ni om ni tar in hästen som har täcke på sig, tar av täcket och hästen är då "electrisk" och så fort...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: lopard
·
M
Träning Hejsan, När jag borstar och sadlar så sparkar min ponny med bakbenen. Han gör det aldrig annars. Han sparkar aldrig på mig men han...
Svar
8
· Visningar
1 280
Senast: Moja
·
F
Träning Vet inte vart jag ska lägga tråden.. Här kommer dagens kanske dummaste fråga? :) Anta att man har en 2.5 åring som är 158 i mkh...
2
Svar
38
· Visningar
3 178
Senast: Amk
·
Träning Har problem med hästen jag rider när man ska sakta av. Om vi är ute o galopperar o han ska sakta av så blir de liksom stelt och...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: ZOFUS
·
Träning Japp, jag har gjort ett fint misstag... ... Jag har ströat med halm i ligghallen.... :smirk: Hur dum får man vara? Hästarna...
2
Svar
27
· Visningar
3 144
Senast: _Runaway_
·
Ridning Nu har jag sett i en del trådar att de som inte har kommit så långt i sin utbildning "rider inte AR".. utan när de rider AR så är det...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: malinsky
·
R
Träning Självförvållat:D http://www.youtube.com/watch?v=eXHOMWadofM&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=00wORCOKNHw&mode=related&search=...
2
Svar
25
· Visningar
2 640
Senast: Zab
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv