Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning Knasigt formulerad rubrik men jag kom inte på något bättre. Då jag går i funderingar om att inom en hyfsat snar framtid skaffa häst...
2 3
Svar
43
· Visningar
10 185
Senast: Koppen
·
K
Träning Det handlar om ett 5årigt sto som har börjar bli jobbig i haterigen i stallet. Hon skulle absolut aldrig komma på tanken att sparka...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: party_girl
·
B
Träning Hejsan.. När jag rider mitt varmblod på 10 år så svettas hon jätte snabbt! Typ i uppvärmningen i galoppen eller redan lite i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: brosen
·
T
Träning Har tränat NH med min nya ponny för instruktör. Nu är instruktören jätte sjuk och har inte kunnat vara här på jätte länge och jag vill...
Svar
2
· Visningar
826
L
Träning Jag har ett problem med min ponny med mycket motor att hon vill springa in i galoppen. Hon kan springer en långsida eller mer. Använder...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: LindavCindy
·
U
Träning ska skritta min häst 1 timma om dan, inget konstigt med de men hästen är ju så extremt pigg..speciellt nu när de är så kallt, känns som...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: HMQ
·
Ridning jag är lite nyfiken nu, på nästan alla bilder jag har sett av folk som rider AR så rider de med stångbett- är det det anligaste att man...
2
Svar
33
· Visningar
3 201
Senast: Zahlo
·
K
Träning Jag undrar hur många ryttare en häst klarar av att ridas regelbundet med, det är så här att jag och min mamma ska tillsammans köpa en...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: gladaeo
·
E
Träning När jag är ute och klättrar med min pålla så ser jag till att hon går lugnt (inget stressande, eller spring) och att hon går på tygeln...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 902
Senast: LinneaAntonsson
·
A
Träning Har ett vbl val. på 14 år som jag har ägt nu i ca 8 månader. 2 av 3 ggr man är ute o rider honom så brukar han bocka, oftast under...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: älgen
·
J
Träning Jag har en häst som är connemara/fullblod. Jag tog hem honom för 2-3 veckor sedan, han var inte riktigt tjock, men lite överviktig. Så...
Svar
2
· Visningar
697
L
Träning Jag har ett femårigt knabstruppersto som ibland kan vara en svår nöt att knäcka! Hon är extremt lat och samtidigt ruggigt smart. I...
2
Svar
22
· Visningar
4 526
Senast: scesar
·
Träning Tar allt från början men ska försöka hålla historian kort... I feb/mars 2006 köpte jag en 3åring,val,näst intill ohanterad,hade bara...
Svar
15
· Visningar
1 520
Senast: Dingelass
·
M
Träning Jag tar hand om en oinriden häst ett par dagar i veckan. Hon har alltid skött sig utmärkt när jag hanterat henne. Nu har hon dock spårat...
Svar
7
· Visningar
3 492
Senast: älgen
·
C
  • Låst
Träning Hejsan. Har ju varit skadad ett tag nu så jag inte kunnat rida, och nu när jag har kommit igång med ridningen så håller min häst...
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: IngelaH
·
Träning Hej!! Jag vet inte om jag lägger denna tråd rätt. Men ligger den fel så flytta den gärna :) Jag har en fråga om lösdrift. Det är...
2
Svar
26
· Visningar
2 319
Senast: Aleksandra
·
Träning Jag kanske är överdrivet pedantisk, men jag tycker att hästen ska ha det så rent i sin box att jag själv ska kunna tänka mig att lägga...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Hannaaa
·
Träning När ni köpt ny häst, Hur bråttom har ni att börja rida den då? Hur länge låter ni den bekanta sig med stallet,kompisar,hagarna,dig och...
Svar
15
· Visningar
1 253
Senast: kladdkakor
·
E
Träning Hej! Tänkte höra om det är någon som rider två på samma häst någongång eller är det inte bra för hästen? Jag har en tinker valack som...
2
Svar
25
· Visningar
3 798
Senast: majabergman
·
Träning Nästan hela tiden när jag hanterar henne, både i boxen, i gången och när jag leder henne så tuggar hästen och slickar sig om munnen...
2
Svar
38
· Visningar
4 141
Senast: Snyggve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Julklappar 2024!