Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu tänker jag sticka ut hakan lite... Jag läser i många trådar om hur man ska handskas med sin häst. Åsikterna går så klart isär. Men...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 275
Senast: Tjalfe
·
A
Träning Jag sköter ett tvåårigt sto för tillfället och har testat lite med horsemanship med henne.. hon tycker det är otroligt tråkigt. Jag vet...
2
Svar
21
· Visningar
2 329
Senast: zillax89
·
R
Träning ni med unghästar, sitter ni ner när ni fattar galopp? sitter ni ner när ni gör avsaktningar? om inte när börjar ni med det?
Svar
7
· Visningar
1 022
E
Träning Jag undrar om det är någon som vvet vad det kan bero på att jag på någotn sätt gör så att mina hästar skyggar för mycket fler saker än...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: Hedda_007
·
Träning Det börjar närma sig nu... Pondus är drygt 2½, och jag känner att jag måste ta tag i detta ordentligt, för jag vill att han ska kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 891
Senast: Piraja
·
S
Träning Hejsan hoppsan. Jag har en shettis på 4 år som medryttar häst. Undrar också om shettisar är lättlärda?? Hade tänkt lära honom NTT...
Svar
6
· Visningar
814
Senast: arabia
·
H
Träning Min arab har under den tiden jag haft honom varit pigg, glad och galeen. Nu så har han blivit seg, ser inte glad ut och lixom bara...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: skojskrot
·
S
  • Låst
Träning hej jag har skrittat min 23åriga dam i en månad och börjat trava för ca 3-4dagar sedan.(hon har innan stått vintern o sommaren) nu...
Svar
3
· Visningar
673
Senast: IngelaH
·
Träning Skrev en tråd för några dagear sen om att jag var så glad för att jag hittat en ny tränare med metoder som kändes toppenbra. Tyvärr så...
2
Svar
36
· Visningar
3 011
Senast: SaraMara
·
X
Träning Hästen jag rider nu blir lätt tittig inne i ridhuset (rädd för båda kortsidorna:angel: ). Undrar lite hur ni agerar när hästen tittar...
2
Svar
29
· Visningar
2 635
Senast: lakrits
·
M
Träning jag går på ridskola och min ridlärare ska sluta.Jag vill sluta men ändå inte sluta.Jag vill rida hästarna men jag vill inte ha någon...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: lulski
·
Träning När ja ska galoppa i skogen med min travare hetstar hon gärna upp sig. Jag börjar inte galopera förens hon har lugnat sig. När jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 795
Senast: tinafinis
·
W
  • Låst
Träning Allstå den som är bredvid mitt namn på alla inlägg?
Svar
1
· Visningar
743
Senast: IngelaH
·
S
Träning Hur skulle Du arbeta med en häst som är osäker, nervös och har dåligt självförtroende? Det är en lysande NH häst - otroligt lyhörd...
Svar
3
· Visningar
1 670
C
Träning Hej.. Mitt lilla sto har haft boxvila i snart 6 veckor. Jag får gå ut och gå med henne ca 20 min per dag. Det jag undrar över är om...
Svar
9
· Visningar
2 071
Senast: caroline_star
·
Träning Ska byta släp, vill nu ha en boggi inte äldre än en -00-01. Med sadelkammare och helst mjuk mellanvägg. Får kosta ca 45-50.000kr. Är...
Svar
7
· Visningar
1 744
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Träning Tjena! Har tagit över en arabhingst som förnuvarande har lite ryggproblem och kan inte ridas. Tycker det är rätt tråkigt att bara...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Zab
·
H
Träning Hur longerar du? Vad använder du för tillbehör? Varför använder du de tillbehören? Hur länge longerar du? Hur många gånger i veckan...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: arabia
·
Träning Min 17-åriga älskling betedde sig MYCKET unbderligt igår.. Han har alltid varit typ stallets snällaste häst.. Så himla snäll, gosig och...
Svar
7
· Visningar
1 307
Senast: Lindsen
·
Träning På westernforumet diskuteras det i en tråd angående balans, bärighet och samling och i vilken ordning det kommer. Då blev jag lite...
Svar
8
· Visningar
922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka