Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Var på tävling idag och lämnade hästen i transporten 20-30 min när vi hade ridit klar. Hon är jättesnäll att lasta och det har inte...
Svar
2
· Visningar
869
Träning En häst som får sadel tvång, hur går man till väga då? Varför får dom det? Jag vet inte om den hästen har det, men hon börja bocka &...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: Sombre
·
R
Ridning Hej allihop! Var på kurs igår för instruktör i AR och i pass nummer 2 ville h*n att jag skulle rida honom då för att se vad vi kunde...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 747
Senast: ramada
·
M
Träning Har för mig att jag sett en sådan tråd förr, men kunde ej hitta på den så ja skriver en ny och hoppas på svar. Jag tycker de är så...
Svar
19
· Visningar
1 401
Senast: Jochanda
·
Träning Måste erkänna att jag lät en tjej bli medryttare som inte riktigt klarade av det. Hästen började ta över mer o mer, han bockade till...
2
Svar
26
· Visningar
3 250
Senast: Carroo
·
Träning Min nya foderhäst och jag kommer suuuperbra överrens. Bara det att han inte gillar att stå stilla. Jag tränar mkt halter för att få...
Svar
8
· Visningar
1 099
B
Träning Hej =) jag har två b-ponnier en är 3år och en är 2år ena är 120 och andra ungefär samma hum mycket mer kommer dom att växa?
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: bootzie
·
I
Träning Jag har ridit i ca 7 år och jag är INTE nybörjare! Men ibland när jag ska fatta galopp så spinger hästen bara. Är det jag som är för...
Svar
18
· Visningar
9 280
Senast: Ambra
·
Z
Träning Ok.. detta kan bli en ganska flummig tråd..men vi provar.. All hästhantering handlar ju i grund och botten om att hästen ska förstå vad...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 811
Senast: Zab
·
Träning När jag travar med unghästen liksom "klonkar" det från skorna. Tror hon kliver på fram med bakhovarna :crazy: Har boots för att...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Taefill
·
E
Ridning * testar här också eftersom jag inte ännu fått napp på körnings-forumet. Är inte kunnig inom AR men min fascination ligger mer åt det...
Svar
3
· Visningar
1 342
Senast: mackan
·
Träning Hej! Har en travare som jag är i fullt sjå att lära galoppfattning. Har kommit så långt att han fattar den någorlunda direkt, behövs...
Svar
12
· Visningar
2 313
Senast: Beckie
·
J
Träning Skulle ni kalla mej för rutinerad ryttare? Jag började att rida på en skenande shettis när jag var 5 år och hade aldrig ledning utan...
2
Svar
29
· Visningar
3 083
Senast: LoveMyHorse
·
S
Träning Hur ska man rida sin tre-åring? Hur rider ni era? Vad menas med "Unghäst-form"? Nåra frågor som skulle vara kul om nån ville berätta...
Svar
12
· Visningar
1 353
S
Träning Vi har en liten B-ponny (116cm) på 21 år. Han är väldigt söt och go och ha och göra med problemet är bara att alla som rider honom åker...
Svar
9
· Visningar
1 161
Senast: mizz_perfect
·
Träning Vad tycker ni om att backa hästen i uppförsbacke som träning? Hur ska hästen gå? En annan liten fråga om detta, hur ska huvudet vara...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 157
A
Ridning Jag har är nyligen också lite konfunderad över det där med hur bäst flytta ut hästen på volten. Dvs. förstora volten. Jag har liksom...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Zahlo
·
L
Träning hästen ifråga är väldigt välskolad på töm och lina överhuvudtaget, men det måste vara något i grundutbildningen (eller min inverkan) som...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Sar
·
Träning Jag har för ett par veckor sedan fått hem min varmblodstravare och börjat arbeta med henne. Hon lärde sig snabbt att gå i form och...
Svar
12
· Visningar
1 702
Senast: jamjam
·
H
Träning Finns det någon som har förslag på hur jag ska få min unghäst, 6 år, att sluta äta upp sina täcken!!? Han går ute med andra hästar i...
Svar
17
· Visningar
1 443
Senast: krumeluren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka