Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej ! Nu har jag letat är i forumet ganska mycket efter tricks att lära ut , men hittar inget direkt som passar mej . Jag skriver lite...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
9 545
Senast: Totola
·
D
Ridning Sett fler som har det men inte blivit riktigt klok hur man får till det med att sätta fast i nosgrimman. Om man gör som det står på de...
Svar
15
· Visningar
2 146
Senast: Gaia
·
Träning Har någon här varit med om att en häst lägger sig ner eller försöker lägga sig när den blir rädd? (även med ryttare på). Jag har inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 580
Senast: Ceta
·
A
Träning Min häst på 3,5år är SÅ rädd om sin rumpa. Han rycker till varenda gång man rör honom. Och när man ska lägga på täcke på honom drar han...
Svar
12
· Visningar
1 526
Senast: Seabaz
·
S
Träning hej hur skriver ni er träningsdagbok??(nyfiken på tips):p;)
2
Svar
21
· Visningar
4 497
Senast: Koppen
·
S
Ridning Undrar lite hur ni upplevde att rida på en hand för första gången o hur reagerade hästen? Var o tittade på en kompis som var på AR kurs...
Svar
3
· Visningar
1 264
Senast: Immer
·
B
Träning Ja som vanligt vet ja inte riktigt vart ja ska lägga denna tråden...:angel: Känner änna att ämnet är lite i många forum... Till...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: Biijatch
·
B
Ridning Jag funderar på att köpa en Espaniola eller en De luxe. Har provridit en Espaniola ett par gånger och tyckte om den. Dock blev jag...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: Spider84
·
S
Träning Jag vill bara veta lite vad ni tycker om att släppa in en valack till 2 årig hingst... Brukar de vara ngra problem me att ha hingstar me...
Svar
11
· Visningar
1 971
Senast: McKikki
·
A
Träning efter ett flyttbart vindskydd. :bump: Sett vindskydd i järn o plåt, ser ut som en tunnel. går dock inte att gå igenom eftersom det...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Thorine
·
Träning hej tänte om nån har några tips om hur jag ska ta mej till! Jag har alltid varit en soppa på att longera, ALLTID, trassel med longerins...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: rosita
·
Träning Nu tänker jag sticka ut hakan lite... Jag läser i många trådar om hur man ska handskas med sin häst. Åsikterna går så klart isär. Men...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 275
Senast: Tjalfe
·
A
Träning Jag sköter ett tvåårigt sto för tillfället och har testat lite med horsemanship med henne.. hon tycker det är otroligt tråkigt. Jag vet...
2
Svar
21
· Visningar
2 329
Senast: zillax89
·
R
Träning ni med unghästar, sitter ni ner när ni fattar galopp? sitter ni ner när ni gör avsaktningar? om inte när börjar ni med det?
Svar
7
· Visningar
1 022
E
Träning Jag undrar om det är någon som vvet vad det kan bero på att jag på någotn sätt gör så att mina hästar skyggar för mycket fler saker än...
Svar
8
· Visningar
976
Senast: Hedda_007
·
Träning Det börjar närma sig nu... Pondus är drygt 2½, och jag känner att jag måste ta tag i detta ordentligt, för jag vill att han ska kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 909
Senast: Piraja
·
S
Träning Hejsan hoppsan. Jag har en shettis på 4 år som medryttar häst. Undrar också om shettisar är lättlärda?? Hade tänkt lära honom NTT...
Svar
6
· Visningar
814
Senast: arabia
·
H
Träning Min arab har under den tiden jag haft honom varit pigg, glad och galeen. Nu så har han blivit seg, ser inte glad ut och lixom bara...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: skojskrot
·
S
  • Låst
Träning hej jag har skrittat min 23åriga dam i en månad och börjat trava för ca 3-4dagar sedan.(hon har innan stått vintern o sommaren) nu...
Svar
3
· Visningar
673
Senast: IngelaH
·
Träning Skrev en tråd för några dagear sen om att jag var så glad för att jag hittat en ny tränare med metoder som kändes toppenbra. Tyvärr så...
2
Svar
36
· Visningar
3 011
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv