Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Köpte en häst i helgen som är korsning New Frest/Travare. Hon är 2,5 år och ca 143 cm hög. Någon här som rider samma korsning? Hur är de...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Trolltyg
·
Träning Har lagt på mig en ovana att sitta helt fruktansvärt snett. Jag sätter mig på vänster sida, alltså åt höger på sadeln och lutar mig åt...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: Zolimita
·
F
Träning Nu börjar det bli kallt. Hur gör ni om ni tar in hästen som har täcke på sig, tar av täcket och hästen är då "electrisk" och så fort...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: lopard
·
M
Träning Hejsan, När jag borstar och sadlar så sparkar min ponny med bakbenen. Han gör det aldrig annars. Han sparkar aldrig på mig men han...
Svar
8
· Visningar
1 280
Senast: Moja
·
F
Träning Vet inte vart jag ska lägga tråden.. Här kommer dagens kanske dummaste fråga? :) Anta att man har en 2.5 åring som är 158 i mkh...
2
Svar
38
· Visningar
3 178
Senast: Amk
·
Träning Har problem med hästen jag rider när man ska sakta av. Om vi är ute o galopperar o han ska sakta av så blir de liksom stelt och...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: ZOFUS
·
Träning Japp, jag har gjort ett fint misstag... ... Jag har ströat med halm i ligghallen.... :smirk: Hur dum får man vara? Hästarna...
2
Svar
27
· Visningar
3 144
Senast: _Runaway_
·
Ridning Nu har jag sett i en del trådar att de som inte har kommit så långt i sin utbildning "rider inte AR".. utan när de rider AR så är det...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: malinsky
·
R
Träning Självförvållat:D http://www.youtube.com/watch?v=eXHOMWadofM&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=00wORCOKNHw&mode=related&search=...
2
Svar
25
· Visningar
2 640
Senast: Zab
·
T
Träning Hej! Hur ser era träningsscheman ut? Jag har ett 15 årigt fullblod som både hoppar och går dressyr. På sommaren går han ca 3-4 månader...
2
Svar
27
· Visningar
2 879
Senast: wonderbaunbabe
·
E
Träning Har ett problem som jag gärna skulle ha hjälp och tips för. Jag har ridit en varmblodstravare i någon månad nu. Ridningen har gått...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 044
Senast: GoneRiding
·
M
Träning Hästen jag rider är lite hispig men har lugnat ner sig rejält sista tiden. Han har nu börjat med att gå och sniffa/puffa mig på armen...
Svar
5
· Visningar
1 314
Senast: Pia
·
Träning Hur får man ned hästen på tygeln? Jag fattar inte jag har hört att man skall "ta & ge" men endå inte såga med tyglarna utan mjukt + göra...
Svar
8
· Visningar
2 425
Senast: Madick
·
Träning vad ska unghästarna kunna som 4åringar, och vad brukar man lära dom i den åldern? (inom både hoppning & dressyr.) kan inte ni som...
Svar
17
· Visningar
1 845
Senast: Isa
·
S
  • Låst
Träning hej håller ju på o sätta igång min 23årigt dam. hon har stått vintern/sommarn och har nu skrittat 1månad på lång tygel.och har...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: IngelaH
·
L
Träning Brukar ni trava på astfalt?? Tacksam för svar!:) //Lisa
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 558
Senast: astronaut
·
B
Träning Jag har fått hem en ny häst som är så otroligt stressad, kan inte vara själv i stallet utan att få panik osv. I hennes gamla stall var...
Svar
11
· Visningar
1 099
Senast: Zab
·
S
  • Låst
Träning hur bygger ni upp konditionen på era hästar???nyfiken:p travar ni långa sträckor eller rider ni i intervaller?? min häst har stått...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: IngelaH
·
D
Träning Om man har 2 hästar en stor och en liten. Som båda har gått på lösdrift hela livet (dock inte tillsammans). Den stora hästen är klippt...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Elviramax
·
J
Träning Förklara för mig hur ni får eran häst i form! Vad gör ni med handen sättet och benen? Min häst vill antingen gå högt med huvud eller...
Svar
7
· Visningar
999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka