Roliga övningar?

Sv: Roliga övningar?

Det är GULD värt att dom prioriterar människan.

Om han är en häst som gillar att plocka med munnen - utnyttja det!

Li

Sv: Roliga övningar?

Mjo det gör han, ibland får han till och med hålla i sig själv haha XD... Man ger honom grimskaftet så står han där med grimskaftet i munnen och ser riktigt nöjd ut - haha... Innan har jag aldrig sett honom på det viset, vi har inte alls kommit överrens och alltså nä... Men NU ser jag verkligen att vi börjar bygga någonting, jag når äntligen fram till honom, MEN jag har ju SÅ mycket kvar att lära, jag vill bli duktig nog att få fram det bästa ur honom så han är stolt och VILL göra det jag ber honom om.

Synd att jag inte får tag i Erika, har provat att mejla men ska väl försöka ringa snart...ska ju iväg till fastlandet nu så då är det ju ingen idé men i höst någon gång, hade gett vad som helst för att få vara med på en kurs för henne...

Dock tycker inte den här hästen om att backa, visst han gör det ju om jag ber honom men då krävs det att jag trycker honom på bogen. Andra hästen jag har räcker med att peta eller peka finger.

Åt alla andra håll flyttar han sig bara man pekar och tittar på kroppsdelen. Men bakåt...nja...fast ahn är ju bäbis å han är ju inte färdigutvecklad så det kanske helt enkelt är lite för jobbigt för honom än - vad vet jag.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: Nepenthe
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 949
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 536
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar