Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Har en travare som jag är i fullt sjå att lära galoppfattning. Har kommit så långt att han fattar den någorlunda direkt, behövs...
Svar
12
· Visningar
2 302
Senast: Beckie
·
J
Träning Skulle ni kalla mej för rutinerad ryttare? Jag började att rida på en skenande shettis när jag var 5 år och hade aldrig ledning utan...
2
Svar
29
· Visningar
3 083
Senast: LoveMyHorse
·
S
Träning Hur ska man rida sin tre-åring? Hur rider ni era? Vad menas med "Unghäst-form"? Nåra frågor som skulle vara kul om nån ville berätta...
Svar
12
· Visningar
1 353
S
Träning Vi har en liten B-ponny (116cm) på 21 år. Han är väldigt söt och go och ha och göra med problemet är bara att alla som rider honom åker...
Svar
9
· Visningar
1 161
Senast: mizz_perfect
·
Träning Vad tycker ni om att backa hästen i uppförsbacke som träning? Hur ska hästen gå? En annan liten fråga om detta, hur ska huvudet vara...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 141
A
Ridning Jag har är nyligen också lite konfunderad över det där med hur bäst flytta ut hästen på volten. Dvs. förstora volten. Jag har liksom...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Zahlo
·
L
Träning hästen ifråga är väldigt välskolad på töm och lina överhuvudtaget, men det måste vara något i grundutbildningen (eller min inverkan) som...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Sar
·
Träning Jag har för ett par veckor sedan fått hem min varmblodstravare och börjat arbeta med henne. Hon lärde sig snabbt att gå i form och...
Svar
12
· Visningar
1 700
Senast: jamjam
·
H
Träning Finns det någon som har förslag på hur jag ska få min unghäst, 6 år, att sluta äta upp sina täcken!!? Han går ute med andra hästar i...
Svar
17
· Visningar
1 433
Senast: krumeluren
·
Träning Hej ! Nu har jag letat är i forumet ganska mycket efter tricks att lära ut , men hittar inget direkt som passar mej . Jag skriver lite...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
9 545
Senast: Totola
·
D
Ridning Sett fler som har det men inte blivit riktigt klok hur man får till det med att sätta fast i nosgrimman. Om man gör som det står på de...
Svar
15
· Visningar
2 144
Senast: Gaia
·
Träning Har någon här varit med om att en häst lägger sig ner eller försöker lägga sig när den blir rädd? (även med ryttare på). Jag har inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 556
Senast: Ceta
·
A
Träning Min häst på 3,5år är SÅ rädd om sin rumpa. Han rycker till varenda gång man rör honom. Och när man ska lägga på täcke på honom drar han...
Svar
12
· Visningar
1 526
Senast: Seabaz
·
S
Träning hej hur skriver ni er träningsdagbok??(nyfiken på tips):p;)
2
Svar
21
· Visningar
4 497
Senast: Koppen
·
S
Ridning Undrar lite hur ni upplevde att rida på en hand för första gången o hur reagerade hästen? Var o tittade på en kompis som var på AR kurs...
Svar
3
· Visningar
1 256
Senast: Immer
·
B
Träning Ja som vanligt vet ja inte riktigt vart ja ska lägga denna tråden...:angel: Känner änna att ämnet är lite i många forum... Till...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: Biijatch
·
B
Ridning Jag funderar på att köpa en Espaniola eller en De luxe. Har provridit en Espaniola ett par gånger och tyckte om den. Dock blev jag...
Svar
1
· Visningar
1 059
Senast: Spider84
·
S
Träning Jag vill bara veta lite vad ni tycker om att släppa in en valack till 2 årig hingst... Brukar de vara ngra problem me att ha hingstar me...
Svar
11
· Visningar
1 971
Senast: McKikki
·
A
Träning efter ett flyttbart vindskydd. :bump: Sett vindskydd i järn o plåt, ser ut som en tunnel. går dock inte att gå igenom eftersom det...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Thorine
·
Träning hej tänte om nån har några tips om hur jag ska ta mej till! Jag har alltid varit en soppa på att longera, ALLTID, trassel med longerins...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: rosita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama