Hur ofta rider du för tränare?

Sv: Hur ofta rider du för tränare?

Hur många gånger i månaden rider du för tränare? En hoppträning och en dressyrträning per vecka. Och så några helgkurser per år.

Rider du regelbundet för tränare? Med ena hästen, ja (se ovan). Andra hästen endast ett par helgkurser i år... Tredje hästen inte alls :(

Hur mycket betalar du för varje pass? 100 kr för både hopp (1-3 ekipage, ca 1 h) och dressyr (privatlektion ca 45 min). Helgkurser runt 1500 kr för 4 ridpass.

Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre? Med ena hästen känns det lagom. Men jag skulle vilja komma igång med dressyrträningar med andra hästen också. Och med tredje hästen vore det kul med några körkurser eller långa tyglar-kurser (shettis, så jag rider henne inte). Så nej, jag är inte nöjd... jag skulle vilja ha tid att bli lite mer seriös med alla tre.

Har du en eller flera tränare? En i hoppning och en i dressyr. Och på helgkurserna är det några andra tränare.

Lägg gärna in en trevlig ridbild på er med
Det behöver väl inte vara några tjusiga träningsbilder hoppas jag, för det har jag inte :o
svarten2.jpg
zorba1.jpg
plupp1.jpg

Hur många gånger i månaden rider du för tränare? 1gång i vekan så ca4
Rider du regelbundet för tränare? ja det gör jag
- Vad är regelbunde för dig? regelbundet är när det är jämna tidsintervall imellan men inte allt för långa.
Hur mycket betalar du för varje pass? 250
Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre? skulle vilja träna 2ggr i veckan då jag rider unghäst och den extra gången hade varit värt jättemycket, ska se till våran om det går att lösa då både tidsmässigt och ekonomiskt isåfall kanske det blir så då hoppas jag.
Har du en eller flera tränare? en

är det första bilden tagen på botkyrka ridsällskaps vall?
stämmer bra det! vi tränade mycket där innan vi flyttade norrut :)
Här uppe är det betydligt glesare med terrängbanor... Men det gör inte så jättemycket börjar jag känna, för jag har tyvärr blivit gammal och feg :o :crazy:

okej, men visst har dom härlig bana?
jag hade min häst inackorderad i ett grannstall där innan vi flyttade. det var underbart att ha fritillgång till deras ridvägar o hinder...sen flyttade jag.. så nu får man åka om man vill hoppa...

Hur många gånger i månaden rider du för tränare?
öh... Jag rider en gång i veckan på hoppspecial sen rider jag lektion för en privatryttare/hon rider min häst en gång i veckan :) Så ca. 2 ggr/vecka :D

Rider du regelbundet för tränare?

Ja

Hur mycket betalar du för varje pass?
Hopp: 142:- inte privat Privat: 100:- gången :)

Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre?
Jag tycker att det är alldeles utmärkt och funkar jättebra :)

Har du en eller flera tränare?
En hopptränare och en privattränare som tränar mig i både dressyr och hoppning. Sen händer det att jag rider för andra också, men inte regelbundet :)

Har ingen trevlig ridbild :D ;)

Jag har instruktör på gården där min häst står och henne rider jag för ca 2 ggr i veckan och inte behöver jag betala, jag hjälper till i stallet ist :)
Har inga bra ridbilder tyvärr

13214014.jpg

Hur många gånger i månaden rider du för tränare? ca:4
Rider du regelbundet för tränare? Ja, varje vecka.
Vad är regelbunde för dig? Att man med ungefär samma mellanrum, tidmässigt, rider för samma person. Kan vara allt från flera gånger i veckan till endast någon gång i månaden. Mer sällan än så tycker jag inte är kontinuerligt.
Hur mycket betalar du för varje pass? 100:- /30 min
Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre? Tycker det är perfekt för både mig och hästen. Vill ju hinna testa "läxan" själv innan det är dax för nästa pass.
Har du en eller flera tränare? Riden för samma.

Har ingen ridbild på oss..

Magini

Jag red för tränare för 4 veckor sedan, för första gången på ca 7 år :crazy:

Skulle gärna rida för tränare oftare, men har svårt att hitta någon som passar mig. Vill ha någon som inte bara talar om vad jag ska göra utan även kommer med bra motiveringar till varför.

Har nu hittat en underbar tränare som jag kommer rida för så ofta det går, vilket troligen blir 2 gånger om året (vår och höst).

/M

En gång i månaden åker vi(23 mil enkel väg) över en helg och tränar för tränare. Vi har även duktiga instruktörer på klubben, som man kan till om det "kniper"

Regelbundet? Ja iaf när vi far iväg då varje månad, känns det sen helt galet, så tar vi hjälp på hemma plan, men som tur är har det funkat iaf fram till i dag....

Regelbundenhet är för mig när man med jämna mellanrum tar hjälp av samma tränare/eller någon tränare.

Den vi åker till tar 400:- för 30 min, hemma kostar det 200:-för en timmes ridning.

Skulle absolut velat träna mer, men det är en kostnadsfråga. Själva resan tar ju en del i kontanter oxå....

I dagsläget har jag två tränare som jag rider för och som jag trivs med. Sen har vi ju duktiga instruktörer på hemmaplan oxå.
12881525.jpg
[/url][/IMG]
13856640.jpg
[/url][/IMG]

Jag rider privatlektion för dressyrtränare minst en gång i veckan, betalar 150 kr för 45 min. Hoppträning en gång i veckan då vi är 4-5 stycken, tror det kostar runt 150 kr per gång, har inte så mycket koll på det då det betalas terminsvis!

Är nöjd med mina tränare, ibland så kompletteras hoppträningen med gästtränare som Ankan eller Svante, vilket är toppen:love:

Skulle gärna rida för dressyrtränare 3 ggr i veckan men fungerar inte att få ihop det! På ponny red jag för dre tränare 4 ggr i veckan och hoppade 1 ggr i veckan, red ut 2 dagar i veckan, helt toppen!

8 gånger i månaden, dvs 2 gånger / vecka
Rider du regelbundet för tränare? - Vad är regelbunde för dig?
Japp, regelbundet är när man rider varje ( eller absolut minst varannan ) vecka under en längre period.
100 kr ( läggs på stallhyran, tränar hemma )
Är du nöjd med hur många gånger du tränar, skulle du vilja rida för tränare mer/mindre?
Det är perfekt som det är nu :D
2st, 1 hopp och 1 dressyr

Under säsong: Hoppning 3ggr/månaden Dressyr, 1 ggr/månaden

Rider du regelbundet för tränare? - Vad är regelbunde för dig?
Japp, regelbundet är när man rider varje ( eller absolut minst varannan ) vecka under en längre period.

Hoppning, ca. 150:-/gång (åker många mil, men är så nöjd) Dressyr, 50:-/gång

Hoppningen är perfekt, men skulle vilja rida dressyr minst 1 gång/månad

2st, 1 hopp och 1 dressyr

Jag har inte kommit igång än p.g.a. armen men snart så :)

*Det kommer bli 4 ggr,jag och en tjej till. + körträning 1gång

Rider du regelbundet för tränare? - Vad är regelbundet för dig?
* Det kommer bli en dag i veckan. Regelbundet för mig är när man gör nåt med inte allt för lång tidsintervall mellan.

*För ridpassen betalar jag 75:- när jag rider egen häst,100:- om jag lånar instruktörens.Körpassen kostar mellan 100-200 :-

* För mig passar det med en gång/vecka men jag har möjligheten att rida mer om jag vill.Körningen skulle jag vilja träna varje vecka med Rolf men jag har möjlighet att träna för annan varje vecka så ...

* Två,en för ridningen som mest kommer vara inriktad på dressyr och en i körning.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 335
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
97
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 614
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar