Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning tips till het häst min häst är väldigt het. hon stimmar upp sig och det är svårt att få henne gå lungt för när honn blir het blir jg...
2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Messy
·
Träning Ja, vad gör man med en häst som inte längre vill gå in i transporten? Jag har ägt min häst i 5 och ett halvt år. Innan jag fick...
Svar
17
· Visningar
1 546
Senast: LillaVita
·
K
Träning Hejsan! Jag har en d-ponny, arab, som är 21 år och hur fräsch och pigg som helst. Han är inte så stressad eller vad man ska säga för att...
Svar
11
· Visningar
1 089
Senast: lady_mike
·
P
Träning Jag har haft lite problem innan med att min häst har bråttom å slår med huvudet. Jag kämpade på ihärdigt dag för dag å det blev bättre...
Svar
6
· Visningar
1 319
Senast: plommomgurkan
·
S
Ridning Jag är väldigt nyfiken på de sättet att arbeta med hästen. Från marken dvs! Är det någon här som har erfarenheter? Lite tips och tricks! :)
4 5 6
Svar
112
· Visningar
12 345
Senast: cristobal
·
L
Träning .. Suckar. Var precis ute med nya foderhästen och red, som kom i fredags. Har ridit henne innan och detta problem fanns då också...
Svar
19
· Visningar
1 445
Senast: Lantlolla
·
T
Träning När det känns som man prövat på allt . Ja, just så känns det nu. Jag har en åttaårig halvblodsvalack e: Calino-Castle Keep...
2
Svar
23
· Visningar
2 647
Senast: Theaboll
·
E
Träning Vi ska ta ryttarmärke II nu på ridskolan :banana: Skoj :D Dock så fattar jag inte det riktigt, är det ett märke för dressyr och ett för...
Svar
8
· Visningar
2 595
Senast: Whiplashr
·
Träning Mina shettisar går för första året på lösdrift, de mår nog bäst ute med tanke på lurvpälsen de får varje vinter o står sen o svettas...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Iris71
·
B
Träning Hejsan.. Min häst har en ganska så stor galopp, och hon har MKT problem med att korta den, när vi väl har korta den fin och jämn så har...
Svar
11
· Visningar
1 027
Senast: brosen
·
S
Träning Hej jag har ett sto på 8år. Efter det att vi har släppt in hästarna i vinterhagen, så är hon hopplös att rida på. Hon kastar med...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: stall M
·
L
Träning Jag är nyfiken på hur era stall ser ut! Har ni några bra tips eller smarta lösningar som alla kan tillämpa i sitt eget stall...
2
Svar
35
· Visningar
4 635
Senast: LillaVita
·
Träning Idag var jag ute med min häst och plötsligt stannar han och blir helt stel. Ca 30 meter till höger står en stor älg ute på en äng och...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 569
Senast: ketchup
·
L
Träning Ja som rubriken säger, släng in lite bilder/filmer där ni/eller ngn ni känner utövar horsemanship, gärna där man kan kommentera om ni...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: hästgalna
·
A
Träning hej! måste få "klaga" av mig, vet inte riktigt hur jag ska göra, ni får gärna ge mej litte åsikter och råd. nu är det så här att jag...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Zuzzi
·
V
Träning i helgen har jag varit och hämtat min tredje häst:love: och har för tillfället två separata hagar en med ny hästen och den andra hagen...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: rosita
·
B
Träning Åh, jag är så trött på min häst nu. Han är så fånig, han är rädd för allting, rädd för sig själv typ. Vill kunna rida ut själv/täten på...
Svar
13
· Visningar
1 645
Senast: rosita
·
Träning Hur många gånger i månaden rider du för tränare? Rider du regelbundet för tränare? - Vad är regelbunde för dig? Hur mycket betalar du...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 291
Senast: McKikki
·
Träning Vet inte om det här hamnar rätt men jag provar annars får den som kan flytta frågan till rätt plats. Har ett sto i stallet som är...
Svar
2
· Visningar
735
H
Träning Har iaf fått för mig det är många som låter sina hästar ridas in nu under hösten. Frågan är hur ofta/länge och under hur lång period...
Svar
9
· Visningar
1 130
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Boxvila efter ledinjektion
  • Reklamera häst