F
flashlight
Sv: Nh
Jag kan svara för mej ang det sista. När vi hade stallet hemma hemma hände det att ofta att jag lekte med dem, det kom naturligt av att de tex alltid var med när jag gjorde något i hagen, vare sig det handlade om att rensa skräp, laga staket eller annat. Dom var nyfikna och ville vara med så då kom dedt som sagt naturligt.'
Sen hade vi några som var väldigt leksugna och t o m ville leka med boll som hunden.....så.
Nu blir det inte så ofta, däremot.
Svar från (ev) "NH-läger":
Jag tycker att det är bra(för att inte säga perfekt) om man har den kontakten med sina hästar.
Jag skulle vilja kalla det naturligt, och trevligt. Det känns inte för mig som att det skulle gå under "klassiskt" enligt mina erfarenheter av hur "klassiskt" hästfolk håller på med sina hästar.
Såg jag dig busa med dina hästar i hagen sådär, skulle jag gissa på NH.
Men det "är" väl vad du kallar det själv...
..vet inte hur jag ska förklara min tanke där...
Mitt mål är att få ett naturligt ledarskap AV mina hästar, jag vill kunna leka med dem och de ska vilja vara med mig och göra de lekar jag föreslår.
För att uppnå det lär jag mig PNH, eftersom där får jag lära mig HUR jag ska få mina hästar att välja mig till sin ledare. Där leker vi lekar med hästarna, stimulerar deras nyfikenhet och leklust. Inom den klassiska ridningen har jag aldrig stött på detta "lekuppmuntrande fenomen" men det kan ju existera för det antar jag
Men det är därför vi hamnat i PNH, för det passar oss och mina syften.
När du leker med hästarna och så, hur kom det sig att du började med det? Hur gjorde du då? Vem har lärt dig hur?
Jag kan svara för mej ang det sista. När vi hade stallet hemma hemma hände det att ofta att jag lekte med dem, det kom naturligt av att de tex alltid var med när jag gjorde något i hagen, vare sig det handlade om att rensa skräp, laga staket eller annat. Dom var nyfikna och ville vara med så då kom dedt som sagt naturligt.'
Sen hade vi några som var väldigt leksugna och t o m ville leka med boll som hunden.....så.
Nu blir det inte så ofta, däremot.