Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På den punkten är vi överens. Men att det ena är bra utesluter inte att det andra är bra. Målet är ju det samma filosofin är densamma men vägen är lite olika. Men ordet gör att kan tala om vilken väg vi valt.
Ja där håller jag med dig . Men vart tog trådskaparen vägen - Tappade sugen kanske
En tappad sug är lie sorglig.
Hi hi, just det! Eller kärleksfulla punkare kanske? Jag vill inte väcka liv i nån ny diskussion nu dårå.
nej några droppar pastis... Funkar också
Att lära hästen att ett rep som kommer i ansiktet inte är farligt är bara bra.
OM det görs på rätt sätt!
Allihopa: Ni som har så bra koll på vad som är NH (som man tydligen måste gå kurser för att förstå..) och vad som är klassisk hantering..
Om mina hästar leker med mig i hagen när jag bjuder dom till det (springa snabbast leken - följa john, heeela flocken följer john - flytta det å flytta dit - håll det och gör det - vem kan fånga fotbollen först?) är det NH eller klassisk eller bara idioti?
Om mina hästar sen respekterar när man säger åt dom att låta en va ifred - lekstunden är slut - och dom gör det - Är det NH eller klassisk?
Om man kan sitta på sin häst medan dom andra busar och denne inte flyttar sig för du har bett den stå still - är det NH eller klassiskt?
Om man kan sätta sig på huk framför sitt sto och denna lägger halsen över en som om man vore en sovande fellowhäst och sedan inte rör sig oberoende av knott, flockmedlemmar, katter eller bilar - är det NH eller klassiskt?
Om man kan rida sin häst utan sadel och träns - är det NH eller klassiskt?
Om man kan sitta under magen på sin lösa häst och plocka bort stygn utan lugnande eller bedövning - är det NH eller klassiskt?
hade varit roligt med ett svar från båda "läger"
ja det gjorde jag igår på ettåringen och förstå hur förvånad jag blev att han bara blundade och började gäspa? Han typ ba...."suck...."
Jag använde grimskaftet (höll såklart i änden där hårde haken sitter) och kunde slänga det överallt på honom, på öronen, runt benen - överallt, kunde till och med ta det försiktigt runt nederdelen av benet och dra pyttelite så lyfte han foten?
DÅ förstod jag hur tåliga hästar faktiskt kan vara, men hur extremt känsliga dom kan vara om man gör det hela på fel sätt Det beror faktiskt mycket på hur man gör det, som du säger, jag är fortfarande förvånad över hur lugn han var igår - hm...
som bara viftar rep i ansiktet på hästen och ger den men för livet
Så du menar att jag gett min häst men för livet genom att lära honom att inte vara rädd för att få grimskaftet i ansiktet?