Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Hej ! Hur länge till kan jag rida min C-ponny ? Hon är ca 20 år och jag är 12 . När är hon för gammalför att ridas ?:confused: Tackar...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: arabia
·
Y
Träning Jag är högerhänt, så det är klart jag är starkare i höger arm. Men på senaste tiden har jag fått höra rätt ofta när jag rider typ "Ha...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: Yuw
·
S
Träning vad har ni för erfarenheter av longering?(nyfiken) jag undrar om det är ett bra komp,lement för en gammal häst,spänna in lite och...
Svar
12
· Visningar
1 037
Senast: WildWilma
·
Träning Jag brukar vänja av föl genom att först släppa ihop mamma och föl med min gamla super snälla valack när fölet är ca fem månader så dom...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Masse
·
Träning Hoppas denna ligger rätt, annars få den flyttas till rätt plats.. Hoppas verkligen ni orkar läsa detta, men jag känner att jag behöver...
2
Svar
22
· Visningar
2 252
Senast: Varmblod90
·
M
Träning Har en valack som bär sig väldigt hingstigt åt i hagen. Går till attack mot både ston och valacker. Allt kan vara lungt i veckor och så...
Svar
11
· Visningar
4 560
Senast: Dudes Hollywood Star
·
Y
Träning Fot & häl-probelm? Jo, det är så att min ridlärare flera gånger påpekat att jag ska vrida fötterna inåt. :crazy: Om jag ska sitta med...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 515
Senast: Yuw
·
C
Träning hejsan ska jag låta diana gå på lösdrift ??det är ju bra för stoet att gå på lördrift ett tag :: men har kommer problemet hon har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 333
Senast: cascada_lover
·
M
Träning att ha till ridhus om ni ska träna hopp eller dressyr för instruktör eller på egen hand? vi har ingen ridbana vid vårat stall så jag...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Vita_N_6520
·
W
Svar
7
· Visningar
4 780
Senast: Punkity
·
H
Träning Nu har jag haft min underbara islandshäst i snart 8 månader. Jag skulle gärna vilja testa sån där när man åker pulka bakom hästen...
Svar
13
· Visningar
968
Senast: Tulpa
·
O
Träning Har en mycket stissig och het häst. Har testat hur många olika foder sorter som hellst samt hur många bett som hellst men kommer inte...
2
Svar
36
· Visningar
3 904
Senast: eveleena
·
A
Träning Har en unghäst född 06. När man håller på med honom alltså borstar och grejor så är han alltid lugn när man står i närheten av hans...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: AngelicaS
·
F
Träning Min häst lägger tungan över bettet. Märkte det första gången idag, vad kan man göra? hon har ingen snok (nosrem). Hon går på tre delat...
Svar
12
· Visningar
1 524
Senast: Falskhet_
·
B
Träning Någon här som har en för övrigt frisk häst som inte kan ridas på för mjukt underlag? Berätta!!!! Hur funkar fastare ridbanor för er...
Svar
12
· Visningar
2 255
Senast: Quiss
·
E
Träning Behöver råd från er bukemedlemmar:) Har börjat hjälpa till med en 3 åring som gått treårstestet i våras o sen vilat. Nu rider vi mest...
2
Svar
24
· Visningar
1 848
Senast: Emmainc
·
E
  • Låst
Träning Jag tänkte sätta igång min kusins häst efter att han har stått i ca 2 månader, eftersom hon inte fått sålt honom och inte hinner med...
Svar
9
· Visningar
1 261
Senast: IngelaH
·
H
Träning Jag vet inte om den här tråden ligger rätt men jag skulle bara vilja berätta hur mycket hästen gör för oss. Även om hästen inte har...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Mabuse
·
K
Träning Hejsan. :) Min kompis har hand om en av klubbens ponnyer, en 4åring som hon ska utbilda så att hon kan börja gå lektioner. Vi brukar...
Svar
14
· Visningar
1 404
Senast: chokladmuffins
·
Träning Jag vety inte avd mina skänklar har börjat pyssla med...dom verkar inte riktigt ha nån styrsel i sig :cool: hoppar å flaxar åt alla...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Beograd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka