Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har precis köpt mig en 3 åring men eftersom han är lite valpig och har växt väldigt långsamt så känner jag att det är för tidigt att...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: saffran
·
M
  • Låst
Träning Tjenare!! Jag rider ut nästan varje dag. Det bli kanske två gånger i veckan på ridbanan. Någon som har några bra tips på vad man kan...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: IngelaH
·
Träning Hej igen! Det är så att jag funderar lite över hur ofta man kan transportera en häst? Har nu en häst som kom till sverige för ca...
Svar
12
· Visningar
1 295
Senast: Train
·
L
  • Låst
Träning Ska spara lite ihop lite småpengar sen ska jag köpa den bruna med svart sitts till min polla! Vad tror ni? Lägg in bilder på din häst...
Svar
1
· Visningar
758
·
  • Låst
Träning Vad är era åsikter/erfarenheter av waterford bettet?
Svar
2
· Visningar
922
Senast: mysko
·
Träning jag trodde jag sett ddet mesta inom häst väg.. både bra och dålig ridning... men icke. en bekant till mig har köpt ponny till sin...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: Tarantino
·
C
Träning Jag blir så otroligt sur på människor som säger att dom håller på med NH, när dom i själva verket piskar hästen med longerlinan och...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
28 493
Senast: pookie
·
Träning Hur anser ni att en bra tränare är? Viktigast med egen skicklighet och erfarenhet eller viktigast med pedagogik, alt både och? Viktigt...
Svar
12
· Visningar
1 332
Senast: Roheryn
·
A
Träning Hej har en fråga som jag gått och grumlat över, en tjej i granstallet har en två åring hon linar i skritt och trav (ej inspänd) bara i...
Svar
5
· Visningar
1 510
Senast: SiZo
·
  • Låst
Träning Jag var hos en kompis i helgen och hängde med till stallet, filmade lite när hon red sin f.d. travare som nu ska bli dressyrhäst. Hennes...
Svar
1
· Visningar
837
·
S
Träning hur ska jag komma längre ner i sadeln,min häst springer fort alltid
Svar
8
· Visningar
1 240
·
C
  • Låst
Träning Mitt varmblod travar oftast med bakbenen när vi galopperar därför håller vi på att tränar hennes galopp. När jag rider för min tränare...
Svar
4
· Visningar
884
·
G
Träning Hejsan Vi har en d-ponny hemma som har börjat kasta sig inne i transporten. Hon är en mycket lugn dam förövrigt, går snällt in i...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: TinyWiny
·
F
Träning Hej min häst har börjat att studdsa i samma spår med bakbena å byter fram hela tiden även på rakt spår , han har gjort så i periodeer...
Svar
7
· Visningar
2 482
Senast: Balibusen
·
K
  • Låst
Träning Hejsan! Jag har 2 hästar och hittar inte riktigt bra bett till dem. Ena hästen e en arab på 21 år, han gillar att "skena" på ängar :P...
Svar
5
· Visningar
988
·
S
  • Låst
Träning hej är det okej att träna dressyr på skarpare bett som ex kandar,jaktkandar pessoa osv. under tiden när man lär hästen att tex samla sig
2
Svar
37
· Visningar
2 691
·
E
  • Låst
Träning Skulle hackamore funka på en het häst som just nu går på Rakt gummi pelhambett? Är det någon som har någon erfarenhet av det?
Svar
5
· Visningar
868
·
Träning vad blir det för skillnad om man rider med ett rakt tränsbett, jämfört med om man rider med ett tredelat? om man nu tänker lite krasst...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: melvin
·
Ridning Jag köpte mig, för snart ett år sen, en läder-kapson. Nu tänkte jag höra med er. Tyvärr har jag ingen bild att visa upp men jag hoppas...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 933
·
M
Träning Hej skriver under anonymt nick, eftersom jag skäms över mej själv... Kan man lära sej rida igen? Jag red ok för 11-12 år sen...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: maldon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama