Utåtpekande tår

Sv: Utåtpekande tår

fast, jag hade det problemet att jag ENBART vinklade ut foten :crazy: men det akn vara fulltmöjligt att TS vinklar ända ifrån höften/låret

Okej, jag ska lägga märket till hur jag vinklar låren imorgon då. :D Jag rider på ridskola, så det blir lite svårt att köra ett pass och bara tänka på tårna...

joo dt är ju inte sdådär elegant precis :D
när man lyckas charma en kompis att åka med och fotta med sinm feta system och hon i sig är as duktig ryttare + fotograf osså glömmer man att dels 1 . ta på sig stövlarna dels 2. att varna fotografen att hästen är som en köttbulle i kroppen :D

köp "sneda gummiplattor" till stigbyglarna:idea:
jag har samma problem som dig och har nu skaffat sneda gummiplattor från hööks , som är tjockare på "yttersidan" villket gör att man sitter mycket bättre med fötterna! :D
Det funkar jätte bra för mig ialf :P

Dom är billiga också , runt 40 kr har jag för mig.

Senast ändrad:

Har också samma problem. Trodde jag hade en hyfsad sits men när jag red för en annan tränare så det första hon gjorde var att vrida om låren och fötterna på mig. Gissa om mina muskler och leder protesterade :( !!! Felet är enligt henne att man har för svaga muskler på insidan av låret och därför använder baksidan av låret när man rider. Vrid om låret och tänk på hur du har fötterna, be din ridlärare att påminna dig - och peppa dig - för det är jobbigt. Jag blev så fixerade vid mina fötter så all ridning efteråt kändes jobbig, tråkig och deprimerande men är det så man ska sitta så är det väl bara att bita ihop och träna rätt muskler. Blev faktiskt ganska sur på min ridlärare som aldrig har påpekat det - måste ju känts snopet :eek: för henne då hon satt jämte tränare och lyssnade.
Jag har också mer problem med min högerfot och när jag går har jag märkt att jag vinklar den foten mer. Kanske ska man försöka tänka på det också för att komma till rätta med problemet.
Lycka till och kämpa på :banana:

fast, jag hade det problemet att jag ENBART vinklade ut foten :crazy: men det akn vara fulltmöjligt att TS vinklar ända ifrån höften/låret

Det har jag mkt svårt att tro. Hur är du funtad anatomiskt egentligen? Extremt överrörlig? ;)

till TS; Utåtpekande tår kommer allra troligast ända från höften. Du kanske sitter för mkt på rumpan? Prova att räta upp dig o lägga fram vikten lite mer. Och framförallt slappna av och vila på sittbenen. Annars är det svårt att kommentera någons sits utan att se den live.

Jag är överrörlig och hade samma problem ;) Mitt problem var spänningar i stätesmuskeln och höften. Efter massage och ett par övningar för att stärka musklerna försvann den rakt utstickande foten, helt utan smärta :p

kl.

Nu har jag ridit med min stigläderlängd och ridskor och de pekade inte ut lika mycket. Men fortfarande lite, så jag tänkte på att ha insidan av låren mot sadeln, då satt jag automatiskt mindre på rumpan och tårna pekade normalt. :) En annan sak jag märkte var att jag inte rörde benen lika mycket alls när jag red lätt, det har jag märk att jag gjort tidigare. Men jag får fortsätta tänk på det tills det blir så utan att jag behöver tänka på det. ;)

Men tack för alla tips, buke är bäst. :love: :bow:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag ska börja rida igen och var på en provlektion igår. Senast jag red var nog 14 år sedan... Jag kände mig trygg med hästarna och...
2
Svar
20
· Visningar
2 094
Senast: Rosett
·
Utrustning har köpt ett par ariat quantum som jag använt nu 2ggr, med och utan mjuka syntet chaps, och igår så fick jag ont i knäna :confused:, har...
Svar
2
· Visningar
1 388
Senast: Buck
·
Småbarn På BVC säger de att det är ärftligt och att man bara får hoppas att det inte behövs opereras. :( Min son har ärft min fina "tågång"...
Svar
18
· Visningar
5 323
Senast: Djurjouren
·
Dressyr Nu behöver jag dressyrbukes kunskaper igen. Dels undrar jag lite allmänt, men även lite mer specifikt. Hur sitter ni? Har ni benen...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 411
Senast: educat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar