Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag har ett sto och hennes föl och jag har en fråga eller man ska nog kalla det ett problem, I maj ska vi flytta ca 110 mil uppåt...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: Sevlan
·
J
Träning Hur får man hästen att arbeta med bakbenen och söka sig neråt? Vad ska man tänka på när man provrider en medryttarhäst? Några bra...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: IrishDraft
·
R
Träning Idag är sista dagen jag har min nya häst på prov, och vi har drabbats av ett stort problem. En av anledningarna att jag köpte honom...
2
Svar
30
· Visningar
3 343
Senast: Rimfaxe
·
C
Träning Hej. Om några månader ska jag hämta hem min häst men jag vet inte riktigt vilka saker man ska ha på hästen i transporten. Vissa säger...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 054
Senast: Polly_Mulle
·
Ridning hej! var idag ute och red, det gick väl lite sisådär, och efter att tag kom jag fram till att jag skulle testa att rida med bara...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: melvin
·
R
Träning Jag har en liten fundering ang ledarskap. Om man tänker sig att jag köper en häst som är tränad i NH och är van att ha en stark/tydlig...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 887
Senast: Invinciblestables
·
R
Träning Hur gör ni? Tar ni in hästarna vid skymning,fastän skymningen kommer tidigare och tidigare,eller tar ni in dem viss tid,oavsett om det...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 628
Senast: Tarantino
·
W
  • Låst
Träning hejsan har en traavre jag hålle rpå att rida, har ridit henne och tränat henne til ridhäst nu i 4år och det har gått jätttebra,, och nu...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: lady_mike
·
T
Träning Har gått såå bra med min pålle den sista tiden. Lastningen har gått som smort, skoningen, ridningen, hoppningen, allt! Vi placerade till...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: topsy_turvy
·
Träning Har ni tips på hur jag får hästarna att itne äta upp mina "vackra" trästolpar??? Dom har tillräckligt stor yta och gå på (gör så till...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 878
Senast: Katrine_Elliot
·
Träning Nästa vecka hämtar jag hem min nya häst, en liten fölunge på drygt fem månader. Tyvärr kan hon, av omständigheter jag inte kan gå in på...
Svar
16
· Visningar
1 504
Senast: MiaMaria
·
S
  • Låst
Träning Hejsan . är det bara jag som håller på med mitt 4åriga kallblods sto med AKADEMISKRIDKONST???? :confused::confused::confused: Skulle...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: IngelaH
·
S
Träning vad tycker ni om halsförlängare,o att andvända den vid ridning
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 546
Senast: Ganesco
·
Träning Ja alltså jag är inte en normal människa och det står jag för. Men men här är planen: Jag köpte år 2000 en D-ponny som mest gått och...
Svar
18
· Visningar
1 770
Senast: Stinky
·
S
Träning Vet inte om det här blev rättplacerat men jag tror att det passar här. Jag har fem frågor som jag inte han hitta något svar till så jag...
Svar
4
· Visningar
5 583
Senast: Askí
·
B
Träning Red häromdagen rakt över björnspillning, blev mycket förvånad över att min häst inte reagerade, hon stannade t.o.m och luktade (max en...
Svar
13
· Visningar
1 716
Senast: lady_mike
·
S
Träning Någon som har tips hur man får hästan att vilja få ner huvudet utan massa hjälptyglar? (han är inte riden mycket, och det går ej...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 573
Senast: spindel_17
·
M
Träning jag håller på och ska skriva "rutiner vid medicinering" till stallet. Följande har jag kommit på, har ni något övrigt att komentera...
Svar
9
· Visningar
1 385
Senast: ang
·
J
Träning En jättetrevlig häst jag rider då och då kastar upp huvudet när hon ska gå i form , när hon var mindre hade hon hjälptyglar tror ja lr...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Uddatyp
·
Träning Någon här som har ridit med sitt ben i gips? Jag kommer på fredag operera mina ligament i foten, så det är ingen fraktur. Undrar bara om...
2
Svar
32
· Visningar
5 669
Senast: Turnar0und
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka