Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Träning Har en mycket stissig och het häst. Har testat hur många olika foder sorter som hellst samt hur många bett som hellst men kommer inte...
2
Svar
36
· Visningar
3 899
Senast: eveleena
·
A
Träning Har en unghäst född 06. När man håller på med honom alltså borstar och grejor så är han alltid lugn när man står i närheten av hans...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: AngelicaS
·
F
Träning Min häst lägger tungan över bettet. Märkte det första gången idag, vad kan man göra? hon har ingen snok (nosrem). Hon går på tre delat...
Svar
12
· Visningar
1 524
Senast: Falskhet_
·
B
Träning Någon här som har en för övrigt frisk häst som inte kan ridas på för mjukt underlag? Berätta!!!! Hur funkar fastare ridbanor för er...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: Quiss
·
E
Träning Behöver råd från er bukemedlemmar:) Har börjat hjälpa till med en 3 åring som gått treårstestet i våras o sen vilat. Nu rider vi mest...
2
Svar
24
· Visningar
1 848
Senast: Emmainc
·
E
  • Låst
Träning Jag tänkte sätta igång min kusins häst efter att han har stått i ca 2 månader, eftersom hon inte fått sålt honom och inte hinner med...
Svar
9
· Visningar
1 261
Senast: IngelaH
·
H
Träning Jag vet inte om den här tråden ligger rätt men jag skulle bara vilja berätta hur mycket hästen gör för oss. Även om hästen inte har...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Mabuse
·
K
Träning Hejsan. :) Min kompis har hand om en av klubbens ponnyer, en 4åring som hon ska utbilda så att hon kan börja gå lektioner. Vi brukar...
Svar
14
· Visningar
1 404
Senast: chokladmuffins
·
Träning Jag vety inte avd mina skänklar har börjat pyssla med...dom verkar inte riktigt ha nån styrsel i sig :cool: hoppar å flaxar åt alla...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: Beograd
·
Träning Min dotter gick omkull med vårat sto igår. Båda klarade sig utan skador och de 3 unga tjejerna som var ute klarade av situationen med...
Svar
8
· Visningar
1 645
Senast: Tora
·
E
Träning Jag undrar om någon kan berätta lite mer om vad det innebär med det som någon pratade om som "de sju lekarna" och även...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: hanoirocks
·
Träning Släppte ihop mitt sto med stallägarens 4 hästar, ledarhästen (islandsvalack) och hon skötte det bra, hon gick undan när han ville och...
Svar
5
· Visningar
898
W
Träning Vill ut o tävla men pållen går ej in i vanli transport. Där är det 190 mellan bommarna och hon får rent fyiskt inte plats. Vet du någon...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: wannehavefun
·
Träning Jag har ett varmblod som jag tränar då. Man jag har konstaterat en sak nyligen. När hon arbetar,longering ridning m.m. barjsar hon...
Svar
5
· Visningar
4 905
Senast: jassica
·
Träning Jag ska åka upp md hästen till hovslagaren nu på lovet så ska vi rida ut en sväng, eller ja, en ganska lång sväng. Men själva problemet...
2
Svar
31
· Visningar
2 505
Senast: KK1980
·
K
Träning Hej. Jag har ett 11 årigt d-ponny sto som jag köpte nu i sommras. När vi hämtade henne tvekade hon lite men gick sedan på...
Svar
2
· Visningar
1 220
Senast: Ponnytant
·
F
Träning När jag travar så springer min häst på väldigt fort, är stark och olydig, kastar med huvudet när jag försöker bromsa på yttertygeln...
Svar
13
· Visningar
1 649
Senast: Fitness
·
Z
Träning Hejsanhejsan... Jag har ett problem som jag sitter fast lite med, kan behöva lite tips och råd för att lösa det. Det är så att när jag...
Svar
18
· Visningar
2 901
Senast: Luna10
·
S
Träning säg allt ni gör i evckan med era hästar. klättrar ni galopparbete och så vidare
2
Svar
24
· Visningar
1 597
Senast: Bobby
·
Träning min häst vill inte riktigt söka kontakt med bettet- trots stilla, mjuka o lugna händer...hon rids just nu på ett tredelat bett, har...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama