Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Mitt sto är nu åtta år, av okänd anledning(ev en omkullridning i unga år) har hon fått snett kors och därmed sned i musklaturen. Har...
2
Svar
37
· Visningar
2 280
Senast: Tomaten
·
I
Träning HejHej! Det finns en häst jag älskar, men hon är jättesur i spiltan och sparkas och bits massor. Hon sparkar alla som går in och sånt...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: ILoveRuzzi
·
Träning Min häst har börjat med ett rätt irriterande beteende, vet inte hur man får bukt med det. Tips och ideer mottages tacksamt! Ett...
2
Svar
25
· Visningar
3 406
Senast: TwiggyM
·
M
Träning Min unghäst sparkar i väggen när hon åker trailer. Hon ger sig aldrig utan står och slår och slår under resan. Hon är inte nervös eller...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: Marina P
·
Träning har en foder ponny som är ganska hård i munnen! när jag rider ut så blir han jätte pigg och då drar han ner huvudet och länger han...
2
Svar
25
· Visningar
4 331
Senast: pookie
·
W
Träning Jag har en fölhingst på 2½ månad och när man leder honom så stegra han sig HELA tiden för han tycker det är kul.. Hur skall jag göra för...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 795
Senast: Nafayette
·
Å
Träning Hej! Jag vill få tips på hur man självständighetstränar sin häst. Jag har en fjording på foder som inte är van att man rider ut på...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Draumsyn
·
E
Träning Jag ska försöka ta mig an en 6-årig nordsvensk valack som bara blivit sutten på. jag har lång erfarenhet av ridning men inte av...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: Svanhild
·
J
Träning Eftersom min förra tråd blev raderad får jag väl göra en ny, denna gång testar jag i 'hästhantering'. Vilka slags täcken behöver man...
Svar
2
· Visningar
1 025
Senast: Messy
·
S
Träning Jag har ett sto och hennes föl och jag har en fråga eller man ska nog kalla det ett problem, I maj ska vi flytta ca 110 mil uppåt...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: Sevlan
·
J
Träning Hur får man hästen att arbeta med bakbenen och söka sig neråt? Vad ska man tänka på när man provrider en medryttarhäst? Några bra...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: IrishDraft
·
R
Träning Idag är sista dagen jag har min nya häst på prov, och vi har drabbats av ett stort problem. En av anledningarna att jag köpte honom...
2
Svar
30
· Visningar
3 339
Senast: Rimfaxe
·
C
Träning Hej. Om några månader ska jag hämta hem min häst men jag vet inte riktigt vilka saker man ska ha på hästen i transporten. Vissa säger...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 054
Senast: Polly_Mulle
·
Ridning hej! var idag ute och red, det gick väl lite sisådär, och efter att tag kom jag fram till att jag skulle testa att rida med bara...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: melvin
·
R
Träning Jag har en liten fundering ang ledarskap. Om man tänker sig att jag köper en häst som är tränad i NH och är van att ha en stark/tydlig...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 887
Senast: Invinciblestables
·
R
Träning Hur gör ni? Tar ni in hästarna vid skymning,fastän skymningen kommer tidigare och tidigare,eller tar ni in dem viss tid,oavsett om det...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
7 628
Senast: Tarantino
·
W
  • Låst
Träning hejsan har en traavre jag hålle rpå att rida, har ridit henne och tränat henne til ridhäst nu i 4år och det har gått jätttebra,, och nu...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: lady_mike
·
T
Träning Har gått såå bra med min pålle den sista tiden. Lastningen har gått som smort, skoningen, ridningen, hoppningen, allt! Vi placerade till...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: topsy_turvy
·
Träning Har ni tips på hur jag får hästarna att itne äta upp mina "vackra" trästolpar??? Dom har tillräckligt stor yta och gå på (gör så till...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 856
Senast: Katrine_Elliot
·
Träning Nästa vecka hämtar jag hem min nya häst, en liten fölunge på drygt fem månader. Tyvärr kan hon, av omständigheter jag inte kan gå in på...
Svar
16
· Visningar
1 504
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst